تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806746030




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنگ خطر برداشت آب از سفره های زیرزمینی به صدا درآمد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

زنگ خطر برداشت آب از سفره های زیرزمینی به صدا درآمد قم - ایرنا ـ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم یکی از مهم ترین مشکلات منابع طبیعی را برداشت بی رویه آب از سفره های زیرزمینی دانست و گفت: در برخی مناطق کشور عمق حفر چاه های آب به 300 متر نیز رسیده است و این مساله زنگ خطر بزرگی محسوب می شود.


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم، ˈاحمد عفتانˈ در نشست تخصصی ˈانتقال یافته های پژوهشی منابع طبیعیˈ با اشاره به اینکه 83 درصد مساحت کشور را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهد، تصریح کرد: حفظ، حمایت، توسعه و بهره برداری مناسب از عرصه های منابع طبیعی برعهده سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور است.
مدیرکل منابع طبیعی استان قم با بیان اینکه آحاد مردم در ایجاد تغییرات و بعضا تخریب منابع طبیعی نقش دارند، ابراز داشت: تنها دستگاه متولی در برابر حریق، تعرضات، نابودی پوشش گیاهی و جلوگیری از توسعه بیابان زدایی، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور است که با وجود مشکلات اعتباری به ارائه وظایف خود می پردازد.
عفتان با اشاره به تشکیل انجمن های مردم نهاد در راستای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی، گفت: این انجمن ها هنوز به شکل ملی شکل نگرفته اند و توقعات را برآورده نکرده اند چراکه آن ها باید در مجامع قانون گذاری کشور نقش بیشتری داشته باشند و برای تصویب قوانین نقطه نظرات کارشناسی خود را ارائه دهند و در قوانینی که در تعرض با حقوق مردم است، به مخالفت بپردازند.
وی تصریح کرد: انجمن های صنعتی، صنف هایی حمایتی به بهانه اشتغال و تولید تشکیل داده اند و لوایح و طرح های مورد نظر خود را به تصویب قانون می رسانند و محیط زیست را مورد تعرض قرار می دهند.
مدیرکل منابع طبیعی استان قم با بیان اینکه امروز بیش از سه برابر ظرفیت مراتع کشور مورد بهره برداری قرار می گیرد، ابراز داشت: این بهره برداری های نامناسب موجب تخریب پوشش گیاهی و فرسایش خاک شده است.
وی در پایان بر لزوم حمایت مردم در راستای توسعه فضای سبز تاکید کرد و گفت: بیش از 60 درصد اکسیژن توسط درختان و پوشش های گیاهی تامین می شود و به همین دلیل باید با توسعه فضای سبز علاوه بر تامین هوای سالم به مقابله با ریزگردها و آلودگی ها بپردازیم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم نیز چندی پیش با بیان اینکه 105 هزار هکتار اراضی کشاورزی در این استان وجود دارد گفت: 15 هزار هکتار از این اراضی از آستانه مرگ نباتات گذر کرده است و 15 هزار هکتار از اراضی نیز در آستانه مرگ نباتات و تهدید جدی قرار دارد.
ˈ رضا سیار ˈ افزود: اگر EC خاک و EC آب از حد معمول فراتر برود، آن زمین با مرگ نباتات مواجه می شود و دیگر نمی توان محصولی در آن زمین کاشت.
وی افزود: عمده اراضی که از آستانه مرگ نباتات گذر کرده است در منطقه قمرود قرار دارد و آن هم به علت قطع حقابه های قم از رودخانه های قمرود و قره چای است.
سیار ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح انتقال آب از جنوب ورامین، احیای رودخانه قره چای و انتقال کامل آب از سرشاخه های دز به استان، وضعیت بحرانی در قم بهبود یابد و بتوانیم اراضی که از آستانه مرگ نباتات گذر کرده است را احیا کنیم. ک/4
7407 / 553
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن