تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806926415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دو سوم از ظرفيت کرسي‌هاي آزادانديشي دانشگاه‌هاي لرستان به فعليت نرسيده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ اسفند ۱۳۹۲ (۱۱:۴۷ق.ظ)
حجت‌الاسلام خدايي: دو سوم از ظرفيت کرسي‌هاي آزادانديشي دانشگاه‌هاي لرستان به فعليت نرسيده است معاون فرهنگي ـ اجتماعي دانشگاه لرستان گفت: دو سوم از ظرفيت کرسي‌هاي آزادانديشي به فعليت نرسيده و در برگزاري کرسي‌هاي مناظره و نظريه‌پردازي نيز دچار خلأ هستيم و اين متوجه اساتيد است.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آ‌باد، حجت‌الاسلام خدايي، معاون فرهنگي دانشگاه لرستان در جلسه شوراي راهبردي اساتيد نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه لرستان که با موضوع راه‌هاي عملياتي تحقق اقتصاد مقاومتي در دانشگاه برگزار شد، گفت: دانشگاه مکلف است که تا آخرين روز سال حقوق کارکنان و هزينه‌هاي مربوط به مصرف انرژي را پرداخت کند؛ اما متأسفانه برخي از اساتيد با دانشجويان هماهنگ مي‌کنند تا کلاس‌ها را پيش از فرا رسيدن تعطيلات رسمي تعطيل کنند که اين اقدام مغاير روح حاکم بر اقتصاد مقاومتي و ايرادي است که به برخي از اساتيد وارد است.
وي با بيان اينکه اساتيد نخستين بخش براي نقش‌آفريني دانشگاه در تحقق اقتصاد مقاومتي هستند، افزود: دانشکده اقتصاد و گروه اقتصاد بايد در حوزه اقتصاد مقاومتي نظريه‌پردازي کند تا جامعه به يک الگوي مصرف پايدار و بهينه دست يابد؛ اما متأسفانه شاهديم که نقش اساتيد در کرسي‌هاي مناظره و نظريه‌پردازي ضعيف است.
معاون فرهنگي ـ اجتماعي دانشگاه لرستان گفت: دو سوم از ظرفيت کرسي‌هاي آزادانديشي به فعليت نرسيده و در برگزاري کرسي‌هاي مناظره و نظريه‌پردازي نيز دچار خلأ هستيم و اين متوجه اساتيد است.
خدايي تصريح کرد: در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي در دانشگاه لرستان در جلسه شوراي تعامل اين دانشگاه مقرر شده است که لوله‌هاي آب خوابگاه‌ها به‌منظور جلوگيري از هدر رفت آب تعمير و از طرفي از دور ريز بيش از اندازه نان در اين خوابگاه‌ها جلوگيري شود.
وي همچنين نسبت به انجام پيگيري‌هاي لازم جهت برقراري ساعت فرهنگي به‌منظور انجام فعاليت‌هاي فرهنگي در يک زمان مشخص قول مساعد داد.
طاهرنيا، عضو هيئت علمي دانشگاه لرستان نيز بيان کرد: با توجه به اهميت و ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتي در کشور ضرورت دارد که سال 93 با عنوان اقتصاد مقاومتي نام‌گذاري شود.
وي با بيان اينکه رهبر معظم انقلاب از سال 82 مقوله اقتصاد مقاومتي را مطرح کرده‌اند؛ اما متأسفانه از آن غفلت شده است، اضافه کرد: ضرورت دارد که کارگروه اقتصاد مقاومتي با محوريت دانشکده اقتصاد در دانشگاه لرستان تشکيل و راهکارهاي لازم جهت تحقق اين رويکرد تدوين و به شوراي دانشگاه ابلاغ شود.
عضو هيئت علمي دانشگاه لرستان بر ضرورت استفاده بهينه از منابع موجود در دانشگاه لرستان تأکيد کرد و گفت: بخشي از اموال اين دانشگاه در انبار خاک مي‌خورند که ضرورت دارد در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي از اين اموال استفاده بهينه شود.
طاهرنيا از عدم شفاف‌سازي مالي به‌عنوان يکي از مهم‌ترين موانع پيش‌روي تحقق اقتصاد مقاومتي در کشور ياد کرد و گفت: دانشگاه لرستان با حجم بيش از اندازه‌اي از نيروي انساني مواجه است و اين در حالي است که در اين دانشگاه بين 300 تا 400 نيروي پشت ميزنشين داريم؛ اما بار رسيدگي به امور دانشگاه بر دوش چند نفر است.
وي بر ضرورت ساماندهي نيروي انساني در دانشگاه لرستان به‌منظور افزايش بهره‌وري تأکيد کرد و گفت: به‌عنوان متخصص در اين حوزه آمادگي ارائه برنامه جهت ساماندهي نيروي کار در دانشگاه لرستان را دارم.
عضو هيئت علمي دانشگاه لرستان همچنين بر ضرورت تقويت ارتباط دانشگاه با صنعت به‌عنوان يکي از اولويت‌هاي حوزه پژوهشي اين دانشگاه در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي تأکيد کرد.
همچنين، هاشمي، از اعضاي هيئت علمي دانشگاه لرستان بيان کرد: متأسفانه تحقيقات علمي که انجام مي‌شوند در راستاي رفع نيازهاي جامعه نيستند و نمي‌توانند دردي از نيازهاي جامعه را رفع کنند، بنابر اين ضرورت دارد که در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي تحقيقات کاربردي با رويکرد اقتصاد مقاومتي در اولويت قرار بگيرند.
وي با تأکيد بر اينکه در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي بخش‌هاي مختلف جامعه بايد موظف به بهره‌گيري از تحقيقات دانشگاهي شوند، افزود: ارتباط صنعت با دانشگاه بايد منجر به اين شود که دانشگاهيان از نيازهاي تحقيقاتي صنايع آگاه شوند.
عضو هيئت علمي دانشگاه لرستان با بيان اينکه اقتصاد مقاومتي يعني اينکه نيازهاي خود را از امکانات داخلي تامين کنيم اما متأسفانه آن را جدي نمي‌گيريم، گفت: متأسفانه فرهنگ حاکم بر کشور ما به گونه‌اي است که در پيگيري مسائل به‌صورت مقطعي عمل مي‌کنيم و با اين حال براي اينکه اقتصاد مقاومتي نيز به اين سرنوشت دچار نشود، ضرورت دارد که بر اساس برنامه‌ريزي بلندمدت در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي گام برداريم.
ثواقب نيز بيان کرد: ضرورت دارد که دانشگاهيان در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي علاوه بر رصد برنامه‌هاي تحريم، طرح‌هاي ضد مخاطرات اقتصادي نيز ارائه کنند.
وي بر ضرورت اجراي اصلاح الگوي مصرف در سطح دانشگاه در راستاي ترويج و مصرف کالاهاي داخلي تأکيد کرد و افزود: اقتصاد مقاومتي به‌عنوان يک گفتمان بايد توسط اساتيد دانشگاه تبيين شود.
عضو هيئت علمي دانشگاه لرستان با بيان اينکه دانشگاه مي‌تواند از طريق فعال‌سازي پارک‌هاي علم و فناوري و تأسيس شرکت‌هاي دانش‌بنيان در راستاي توسعه کارآفريني منجر به تحقق اقتصاد مقامتي شود، گفت: در اين راستا علاوه بر ساماندهي نوآوري‌ها بايد نقشه جامع علمي کشور در سطح دانشگاه‌ها اجرايي شود.
ثواقب بر ضرورت تشکيل کارگروه اقتصاد مقاومتي متشکل از صاحب‌نظران و همچنين ايجاد دبيرخانه اقتصاد مقاومتي با هدف تبيين، طراحي راهکارها، اجرا و بهينه‌سازي درآمدها و دارايي‌ها در سطح دانشگاه‌ها تأکيد کرد و گفت: تلاش در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي در دانشگاه‌ها تنها متوجه دانشکده‌ها و يا گروه‌هاي اقتصادي نيست؛ بلکه تحقق اين رويکرد منوط به اهتمام ساير بخش‌ها و رشته‌ها است.
منصور پناه نيز در اين جلسه با بيان اينکه اقتصاد مقاومتي زماني محقق مي‌شود که فرهنگ مصرف محصولات ساخت کشور در جامعه نهادينه شود، افزود: زماني‌ که اشتياق مردم براي مصرف کالاي ساخت داخل افزايش يابد، قطعاً توان توليدکننده داخلي نيز افزايش مي‌يابد؛ از اين رو در راستاي کيفيت‌بخشي به محصولات خود گام برمي‌دارد.
عضو هيئت علمي دانشگاه لرستان با تأکيد بر اينکه نبايد اقتصاد مقاومتي را به جاي اقتصاد رياضتي و يا کم مصرف کردن اشتباه گرفت، گفت: اقتصاد مقاومتي به منزله درست مصرف کردن است و اين مهم بايد به‌درستي براي جامعه تبيين شود.
منصورپناه بيان کرد: اقتصاد مقاومتي هم آفند و هم پدافند است؛ از اين رو اگر ما مي‌خواهيم براي مقابله با دشمنان پدافند قوي داشته باشيم، اين مهم با توليد و مصرف درست تحقق مي‌يابد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن