تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820969945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده از انرژي هاي نو تجربه موفق جهاني در جهت مقابله با آلودگي هوا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ اسفند ۱۳۹۲ (۱۲:۱۹ب.ظ)
استفاده از انرژي هاي نو تجربه موفق جهاني در جهت مقابله با آلودگي هوا رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار گفت: سهم انرژي هاي نو در سبد مصرف انرژي كشور در حال حاضر كمتر از 1 درصد است در صورتي كه متوسط انرژي هاي نو در دنيا به 20 درصد رسيده است.
به گزارش خبرگزاري موج، دكتر علي محمد شاعري رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار با اشاره به اينكه مصرف انرژي و سوخت فسيلي علت اصلي آْلودگي هوا بشمار مي رود گفت: نگاهي گذرا به تغييرات آب و هوا در ايران نشان مي دهد که ايران رتبه 52 در بين 60 كشور را در سال 2011 به خود اختصاص داده كه نسبت به سال قبل سقوط 14 پله اي را در شاخص عملكرد تغييرات آب و هوايي داشته كه اين ناشي از مصرف بالاي سوخت‌هاي نفتي ( فسيلي) در كشور است.
وي اشاره نمود سهم انرژي هاي نو در سبد مصرف انرژي كشور در حال حاضر كمتر از 1 درصد است در صورتي كه متوسط انرژي هاي نو در دنيا به 20 درصد رسيده است، به عنوان مثال كشور چين در حال حاضر بزرگترين توليد كننده پانل خورشيدي، موتورسيكلت برقي، دوچرخه برقي و يكي از موفق ترين كشورها در زمينه استفاده از سيستم حمل و نقل الكتريك است و توانسته بسياري از معضلات زيست محيطي و كمبود انرژيهاي فسيلي خود را با استفاده از انرژيها‌ي نو و پاك جبران نمايد.
به گزارش روابط عمومي ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهردار‌ي تهران ، شاعري در ادامه با اظهار اينكه از انرژي هاي خورشيدي و بادي، انرژي زمين گرمايي، انرژي هيدروژني، زيست توده و امواج تحت عنوان انرژي‌هاي نو و تجديدپذير ياد مي‌شوند، افزود: استفاده از انرژي‌هاي نو و تجديدپذير مي‏تواند باعث كاهش انتشار آلاينده‌ها از بخش‏هاي توليد و مصرف انرژي و مقابله با تغييرات آب و هوا، كاهش وابستگي به نفت، حفظ محيط زيست و نهايتاً منجر به توسعه پايدار شود و يكي از پايه هاي اصلي اقتصاد مقاومتي محسوب گردد.
وي در ادامه با اذعان اين مطلب كه امروزه کشورها با توجه به بحران انرژي و محيط زيست، به سمت انرژيهاي نو و تجديدپذير روي آورده‌اند گفت: اين كشورها توانسته اند با استفاده مطلوب از منابع تجديدپذير و سرمايه‌گذاري در اين حوزه، ضمن جايگزيني منابع کنوني انرژي خود، فرصتهاي اشتغال فراواني را فراهم آورند.
رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار اظهار كرد: شهر تهران از فرصت‌هاي بي‌شمار در زمينه استفاده از منابع غني انرژي‌هاي تجديدپذير نظير شرايط مناسب براي بکارگيري سودآور انرژي باد، توسعه انرژي هاي هيدروليكي، انرژي خورشيدي و زيست توده برخوردار بوده، بنابراين توسعه انرژي‌هاي تجديدپذير در اين كلانشهر، نيازمند سياست گذاري مناسب در اين خصوص است.
وي در ادامه با تاكيد بر اينكه شهر تهران داراي شدت تابش بالاتري از ميانگين شدت تابش جهاني است و همچنين از پتانسيل بالايي در مناطق غربي تهران جهت بهره‌گيري از انرژي بادي برخوردار است، افزود: به طور كلي در شهر تهران ظرفيت استفاده از انرژي‌هاي نو و تجديدپذير نظير نصب واحدهاي بادي با ظرفيت هاي مختلف، نصب واحدهاي فتوولتايي، استفاده از زباله و فاضلاب شهري براي توليد زيست توده و استفاده از انرژي زمين گرمايي و واحدهاي آبي كوچك جهت تامين برق و گرمايش شهر وجود دارد.
رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار اظهار كرد: تجهيز 3527 پايه چراغ بوستان‌هاي شهر تهران به روشنايي خورشيدي، نصب 242 دستگاه آبگرمكن خورشيدي در مناطق 22گانه شهرداري تهران، تجهيز 3914 چراغ ترافيكي خورشيدي و ايجاد 6 پارك انرژي در مناطق 22گانه شهرداري تهران از جمله اقدامات موفق در اين زمينه بوده است.
شاعري در پايان عدم اراده و عزم جدي در بين تصميم سازان، تصميم گيران و برنامه ريزان جهت به كار گيري انرژي هاي نو و تجديد شونده، سهولت دسترسي به منابع عظيم سوخت هاي فسيلي در كشور، فقدان سياست هاي حمايتي با توجه به هزينه‌هاي نسبتاً بالاي سرمايه گذاري اوليه انرژي‌‌هاي تجديد‌پذير، عدم قوانين و مقررات تسهيل كننده و حمايتي براي توسعه كاربرد اين نوع انرژي ها را از موانع اصلي توسعه آن بر‌شمرد و گفت: با روند كنوني طولي نخواهد كشيد كه علاوه بر تخريب محيط زيست، منابع سوختهاي فسيلي كشور دير يا زود به پايان برسد، بنابراين پيش از مواجه با بحران انرژي در كشور بايد با استفاده بهينه از انرژي هاي نو و تجديد شونده در مسير توسعه پايدار گام برداريم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن