تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کـس به رزق و روزى کم از خدا راضى باشد، خداوند از عمل کم او راض...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820053737




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده از فناوري هاي نوين راهكار مقابله با بحران انرژي در جهان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ اسفند ۱۳۹۲ (۹:۱۰ق.ظ)
معاون پژوهش و فناوري وزارت نفت: استفاده از فناوري هاي نوين راهكار مقابله با بحران انرژي در جهان معاون پژوهش و فناوري وزارت نفت با اشاره به افزايش مصرف حامل هاي انرژي تا سال 2030 و وقوع بحران جدي انرژي تاكيد كرد: تنها راهكار مقابله با اين بحران، استفاده از فناوري هاي نوين است.
به گزارش خبرگزاري موج، حميدرضا مقدم در سومين كنفرانس بين‌المللي رويكردهاي نوين در نگهداشت توسعه در سالن همايش‌هاي كتابخانه مركزي دانشگاه تهران، با اشاره به ارتباط تنگاتنگ محيط زيست و امنيت انرژي و اقتصاد گفت: با توجه به رشد اقتصادي كشورها درخواست براي دريافت هرچه بيشتر حامل‌هاي انرژي براي توليد كالا و خدمات افزايش يافته است و اين موضوع تعادل ميان مصرف انرژي و شرايط اقتصادي را برهم زده است.
معاون پژوهش و فناوري وزارت نفت افزود: با افزايش مصرف حامل هاي انرژي تا سال 2030، بايد شاهد يك بحران جدي انرژي در جهان باشيم كه تنها راهكار مقابله با اين بحران، استفاده از فناوري هاي نوين در صنعت انرژي است.
وي با اشاره به افزايش مصرف حامل هاي انرژي در ايران گفت: ايران در شرايط فعلي يكي از پرمصرف‌ترين كشورهاي جهان در حوزه ي انرژي است. متاسفانه مقاله ها و سمينارهاي مختلفي در زمينه ي اصلاح الگوي مصرف در كشور برگزار مي‌شود اما؛ تا به حال نتيجه اي نگرفته ايم.
مقدم با بيان اينكه بزرگترين اسناد بالادستي در حوزه ي انرژي در اختيار ايران است، گفت: تاكنون كسي نتوانسته است به اين سوال پاسخ دهد كه به چه دليل مصرف انرژي در ايران افزايش يافته است و بايد در نظر داشت كه مشكل مصرف گرايي ايران در حوزه ي انرژي با فعاليت هاي جزيره‌اي و پراكنده قابل حل نيست.
معاون پژوهش و فناوري وزارت نفت درباره ي روند اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها گفت: قانون هدفمندي يارانه‌ها با تبليغات و "مدح و ثناي" بسيار آغاز شد و به دليل اجراي نادرست نه‌ تنها سبب كاهش مصرف انرژي در ايران نشد، بلكه امروز نقدهايي نيز به آن وارد است.
مقدم تصريح كرد: در طراحي نقشه ي راه و اصلاح الگوي مصرف انرژي، بايد توانايي ها و امكانات موجود به طور واقع بينانه ارزيابي شوند و بر اساس آن، استراتژي مشخصي براي توسعه تدوين كنيم.
معاون پژوهش و فناوري وزارت نفت به وظايف و اقدام هاي شوراي پژوهش اشاره و تصريح كرد: مهم ترين كار اين شورا برقراري ارتباط ميان مجموعه‌هاي مرتبط با بهينه سازي مصرف سوخت است و اين ارتباط تقويت مي شود.
وي تصريح كرد: شناسايي وضع موجود صنعت نفت، تعيين مناسب‌ترين روش كسب فناوري در صنعت نفت، تعيين سبد طرح و پروژه‌هاي مورد نياز براي كسب هر فناوري از ديگر برنامه هاي معاونت پژوهش و فناوري وزارت نفت است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن