تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815315617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولید ‍ژل نانو الیاف در ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تولید ‍ژل نانو الیاف در ایران تهران - ایرنا - پژوهشگران ایرانی موفق شدند با انرژی کم ، ژل نانو الیاف پوست کنف و کاغذهای ترکیبی نانو الیاف را تولید کنند.


به گزارش ایرنا از ستاد ویژه فناوری نانو ، محققان برای دستیابی به این موفقیت در دو بخش به بررسی قابلیت تقویت کنندگی نانو الیاف سلولزی کنف در تولید کاغذ کرافت با خمیر کاغذ پایه صنعتی پرداختند.
کاغذ کرافت بسیار مقاوم است و اغلب در تولید ساک ، کیسه و کاغذهای مقاوم استفاده می شود.
دکتر پژمان رضایتی چرانی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان یکی از محققان این طرح که پایان نامه وی نیز در این زمینه بوده است گفت : عنوان این پایان نامه ˈ تولید و به کارگیری نانو الیاف کنف برای بهبود ویژگی های کاغذ کرافت ˈ بود که مرحله تهیه خمیرکاغذ کرافت قهوه ای از کنف آن در ایران و بقیه مراحل آن در مرکز خمیر و کاغذ کشور سوئد انجام شد.
به گفته وی هدف از این کار بررسی قابلیت تولید نانو الیاف از خمیر کرافت قهوه ای کنف و تقویت کنندگی آن در تولید کاغذ کرافت ، با خمیر کاغذ پایه صنعتی حاصل از مخلوط پهن برگان شرکت چوب و کاغذ ایران بود.
این محقق افزود : در بخش نخست این طرح اقدام به ارزیابی قابلیت تولید نانو الیاف سلولزی از خمیرکاغذ کرافت رنگبری نشده از ساقه کنف شد و در بخش دوم قابلیت تقویت کنندگی آن در صورت استفاده از خمیر کاغذ کرافت قهوه ای مخلوط پهن برگان مورد ارزیابی قرار گرفت.
وی گفت : نتایج این تحقیقات نشان می دهد که کاغذهای ترکیبی یا اندود شده با نانو الیاف حاصل از خمیر کرافت قهوه ای پوست کنف ، ویژگی های فیزیکی و مکانیکی بهتری نسبت به کاغذهای ترکیبی یا اندود شده با نانو الیاف حاصل از خمیر کرافت قهوه ای سوزنی برگ تجارتی داشتند.
وی خاطرنشان کرد : در صورت بکارگیری این طرح درصنایع کاغذ سازی، کشور از واردات انواع کاغذ مرغوب به ویژه برای مصارف کارتن سازی بی نیاز می شود.همچنین قابلیت استفاده از منابع خمیر کاغذ با مرغوبیت کم مثل کاغذهای بازیافتی برای تولیدات کاغذ و مقوا ، از طریق تقویت با نانو الیاف سلولزی ، برای صنایع مرتبط فراهم می شود.
به گفته وی در صورت حمایت مالی از این طرح می توان تولید این محصول را بومی کرد. در حال حاضر تلاش هایی برای طراحی و ساخت آن در داخل کشور صورت گرفته است که به دلیل نبود دستگاه مشابه ، پیشرفت زیادی نداشته است ولی به دنبال پیگیری بهینه سازی استفاده از نانو الیاف سلولزی برای تقویت کاغذهای حاصل از خمیر چوب پهن برگان هستیم .
نتایج این کار تحقیقاتی در مجله Cellulose منتشر شده است.
علمی(1)**1746**1581
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن