تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813203317




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنعت سيمان قابليت تاثيرگذاري بر صادرات غير نفتي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ اسفند ۱۳۹۲ (۹:۳۱ق.ظ)
در گفت و گو با موج عنوان شد: صنعت سيمان قابليت تاثيرگذاري بر صادرات غير نفتي دارد يک کارشناس صنعت سيمان گفت: سيمان امکان ارز آوري بالايي دارد بطوريکه طي مدت کمتر از پنج سال که صادرات آن آغاز شده است هم اکنون در مقام اولين صادرکننده سيمان جهان قرار داريم.
الياس عطايي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج، با بيان اين مطلب گفت: چنانچه همراهي در خصوص ايجاد زيرساخت ها و حل مسائل بين المللي که از وظايف حاکميتي است، انجام شود اين صنعت قابليت هاي بسيار بالايي در تأثيرگذاري بر ميزان صادرات غيرنفتي دارد.
وي با بيان اين يکي از مهمترين عوامل توسعه و خمير‌مايه‌ي اصلي عمران و آباداني کشور، توليد سيمان است، گفت: سيمان به عنوان يکي از مهمترين عناصر توسعه اي در تامين زيرساخت هاي اقتصادي کشور، نهاده‌اي استراتژيک محسوب مي شود به طوري که بين فرايند رشد اقتصادي و سرانه مصرف سيمان در هر کشور، همبستگي بالايي وجود دارد و اين مقدار در ايران بيش از 95 درصد مي باشد که اين نسبت نشان دهنده‌ي رابطه خطي و از نوع مثبت بين ارزش افزوده سيمان و توليد ناخالص ملي است.
عطايي عنوان کرد: طبق آخرين گزارشات جهاني منتشر شده ‌، توليد سيمان جهان در سال 2012 به مقدار 3831 ميليون تن بوده که پيش‌بيني مي‌شود اين مقدار در سال 2013 به 4061 ميليون تن برسد. سهم ايران با توليد 70 ميليون تن در سال 2012 ، 1.83 درصد از توليد جهاني سيمان است و اين مقدار در سال 2013 حدودا به 74 ميليون تن خواهد رسيد توليد سيمان نسبت به سال 84، 177 درصد رشد داشته است.
وي در مورد اين که بر اساس آخرين آمار اعلام شده توسط بانک مرکزي سهم توليد صنعت سيمان حدود 5.6 درصد از توليد ناخالص مليِ بخش صنعت و معدن کشور مي باشد،تاکيد کرد: با توجه به لايحه بودجه سال 93 رشد سه درصدي توليد ناخالص ملي در آن پيش بيني مي شود و انتظار مي رود مصرف سيمان داخل کشور نيز 6.6 درصد رشد داشته باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن