تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821251753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موج ندامت شکارچیان به کامیاران رسید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

موج ندامت شکارچیان به کامیاران رسید کامیاران، سنندج – ایرنا – پس از اینکه شکارچی مریوانی اسلحه خود را شکست و با طبیعت آشتی کرد، این بار شکارچیان کامیارانی از سال ها شکار کردن ابراز پشیمانی کردند.


به گزارش ایرنا، شکارچیان کامیارانی شامگاه سه شنبه در آیینی 10 کبک را در طبیعت رها کردند و سپس 100 قفس را هم آتش زدند و شکستند.
پس از وداع شکارچیان با شکار، آنها در کنار دیگر حاضرین در این آیین چهار هزار اصله درخت در زمین کاشتند.
اسد کهریزی و میرزا علی ویسی نیز از شکارچیانی بودند که در قالب شعر احساس خود را برای آزادسازی کبک ها بیان کردند.
در بخشی از این آیین سوگند نامه ای به نمایندگی از شکارچیان به زبان کُردی خوانده شد که در این سوگند نامه بر حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست تاکید شد.
** آشتی شکارچیان کردستانی می تواند آغاز حرکتی تاریخی زیست محیطی شود
مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان نیز در این آیین گفت: آشتی شکارچیان کردستانی می تواند آغاز حرکتی تاریخی زیست محیطی در کشور و حتی جهان شود.
ناصح قادری با اشاره به حرکت شکارچی سروآبادی در وداع با شکار، افزود: کردستان می تواند الگوهای بیشتری به جهانیان معرفی کند.
وی اظهار کرد: تاریخ نشان داده است که ایرانیان و در میان ایرانی ها نیز کُردها نقطه ای درخشان برای معرفی به دنیا داشته است.
وی افزود: حیف است که با این همه سابقه تاریخی، فرهنگی و ملی در حفاظت از محیط زیست، ما شکارچی شویم و اسلحه های ما نیز سینه کبک ها و کبوترها را نشانه بگیرد.
قادری با اشاره به اینکه تعداد اسلحه های دنیا چند برابر گونه های مختلف جانوری است، گفت: این تهدید بزرگی برای محیط زیست است و این انسان ها هستند که می توانند با احساس مسوولیت بیشتر، از تخریب محیط زیست جلوگیری کنند.
** ثروت های طبیعی و خدادادی انفال محسوب می شوند
مدیر کل منابع طبیعی کردستان نیز در این آیین گفت: ثروت های طبیعی یا خدادای شامل آب، مرتع، خاک و هر آنچه از منابع طبیعی است که در اصل 45 قانون اساسی به عنوان انفال آمده است و مردم حق دخل و تصرف و یا آسیب زدن به آن را ندارند.
باباپیری با بیان اینکه حدود 500 آیه قرآن بر حفظ منابع طبیعی تاکید می کند، افزود: منابع طبیعی علاوه بر اینکه به عنوان نشانی از آیات الهی هستند در سوره هود آیه 61 به اصلاح، عمران و آبادانی این منابع حکم شده است.
وی اظهار کرد: در سیره نبی مکرم اسلام، آثار و اعمال معصومین به صورت یک سنت و سیره حسنه منابع طبیعی و توجه به درختکاری آمده است که باید در این زمینه سرمایه گذاری کرده و آنها را احیاء کنیم.
باباپیری با اشاره به وسعت منابع طبیعی که 81 درصد از اراضی کشور را در برگرفته است، گفت: بدون مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد حفاظت از منابع طبیعی کشور امکان پذیر نیست. ک/2
570/533
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن