تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818795572




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش تجهيزات حمل ونقل هوشمند در محورهاي ارتباطي استان البرز


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
افزايش تجهيزات "حمل ونقل" هوشمند در محورهاي ارتباطي استان البرز
با افزايش تعداد دوربين هاي نظارت تصويري و دستگاه هاي تردد شمار برخط نصب شده در محورهاي ارتباطي برون شهري استان البرز، راه هاي استان به تجهيزات بيشتري از حمل و نقل هوشمند تجهيز شدند.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومي اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان البرز، قاسم باقري اظهار داشت: در ابتداي امسال تعداد دوربين هاي نظارت تصويري منصوب در راه هاي استان 9دستگاه بود كه اين تعداد در طي سال به 20 دوربين و همچنين دستگاه هاي تردد شمار نصب شده در جاده هاي برون شهري استان از 18 دستگاه در ابتداي سال جاري به 30 دستگاه افزايش يافته است .

مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان البرز با اشاره به وجود تعدادي از پرتردد ترين محورهاي كشور در استان البرز، گفت: با توجه به شرايط و موقعيت استان البرز كه در تمام طول سال از تردد بسيار بالايي در محورهاي ارتباطي برون شهري برخوردار است، لزوم گسترش تجهيزات حمل ونقل هوشمند و استفاده از اطلاعات آن ها به منظور برنامه ريزي و مديريت جريان ترافيك و تدوين برنامه هاي كوتاه مدت و بلند مدت براي افزايش ايمني تردد ضروري بود و در همين راستا اين اداره كل اين امر را در دستور كار خود قرار داد و موفق به افزايش اين دستگاه ها در سطح راه هاي اصلي استان شد .

وي در خصوص كاركرد دستگاه هاي تردد شمار، گفت: دستـگاه هاي ترددشمار برخط(آنلاين) يكي از زيرمجمـوعه هاي حـمل و نقل هوشمند(ITS) مي باشد كه در حال حاضر مورد استفاده اين اداره كل قرار گرفته است و در پي نصب و راه اندازي اين سامانه در محورهاي موردنظر، امكان اخذ اطلاعات لحظه ايي تردد وسايل نقليه به تفكيك سبك و سنگين، شناسايي ساعات اوج سفر و معرفي آن به رانندگان، شناسايي و معرفي ساعات اوج تردد محورها به پليس راه براي نظارت و كنترل بيشتر، شناسايي محورهاي داراي تخلفات سرعت و فاصله غير مجاز و اعمال اقدامات پيشگيرانه، مقايسه ميزان تردد محورها نسبت به ظرفيت آنها و برنامه ريزي لازم براي توسعه و شناسايي محورهاي داراي تردد بالا و نظارت و كنترل بيشتر براي حفظ و نگهداري، از نتايج كاربرد دستگاههاي تردد شمار برخط در محورهاي مواصلاتي استان است.

مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان البرز همچنين، افزود: علاوه بر اطلاعات دستگاه هاي تردد شمار، تصاوير مربوط به وضعيت ترافيك محورهاي ارتباطي نيز از طريق دوربين هاي نظارت تصويري دريافت مي شود، در مركز مديريت را ه هاي استان تجميع شده و علاوه بر تحليل آماري و محتوايي ، اطلاعات مورد نياز از طريق سامانه پيام كوتاه براي مسئولان استاني ارسال مي شود.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن