تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806762351




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سواحل پارسیان؛ نگین گردشگری در جنوب ایران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > هرمزگان
سواحل پارسیان؛ نگین گردشگری در جنوب ایران
پارسیان - خبرگزاری مهر: استان هرمزگان با داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوان و جزیزه های متعدد، هر ساله گردشگران فراوانی را از نقاط مختلف کشور به سوی خود می کشاند و البته غرب این استان با دارا بودن مناطق طبیعی و گردشگری فراوان از این قاعده جدا نیست.



به گزارش خبرنگار مهر، سواحل آفتابی و چشم اندازهای کم نظیر، هوای معتدل پاییز و زمستان، دریای زیبای خلیج فارس، جزیره‌های متعدد و دیدنی و تپه‌های شنی و صد‌ها جاذبه طبیعی و تاریخی دیگر از دارایی‌های استان هرمزگان به شمار می‌رود و به خصوص مناطق غربی این استان مانند بخش کوشکنار شهرستان پارسیان که از این قاعده جدا نیست و درست در زمانی که بیشتر نقاط ایران در سرما و یخبندان بسر می‌برند از آب و هوای مطلوب و سواحل گرم و آرام  و طبیعت کم نظیری برخوردار است. شهر و بخش کوشکنار شهرستان پارسیان درغربی ترین نقطه هرمزگان قرار دارد و در همسایگی پارس جنوبی و هم مرز استان بوشهر است. این بخش از شهرستان پارسیان داری مناطق تفریحی و گردشگری طبیعی فراوانی می باشد. مناطق تفریحی و گردشگری بخش کوشکنار دارای سه بخش دریایی،  دشت و کوه به صورت یک جا را در خود دارند. نقاط تفریحی این منطقه شامل مجموعه دیدنی تفریحی – گردشگری تبن و پارک شهروند در شهر کوشکنار، مجموعه  تفریحی سرسبز و دیدنی ساحلی روستاهای سروباش، فارسی، اکبری، تمبوجنوبی و تمبو شمالی ، منطقه تفریحی سرسبز و وسیع و علفزار کورو واقع در شهر کوشکنار، منطقه زیبا و دیدنی تشتک تاسو و لاور واقع در کوههای سمت جنوبی شهر کوشکنار و سد سرتنگ و اسکله تبن بوده که طراوت ویژه ای در ایام پایانی سال و به خصوص در زمان نوروز به این بخش و شهر  جلوه خاصی بخشیده است.

مجموعه تفریحی گردشگری تبن مجموعه تفریحی گردشگری تبن کوشکنار شامل کوه، خشکی و ساحل دریا است که بدلیل اینکه  این سه مهم را یکجا با هم دارد یکی از مناطق دیدنی شهر کوشکنار است که در همه فصول سال پذیرای مهمانان و بازدید کنندگان است و دارای دو بخش که فاز اول در بخش فوقانی بالای کوه و مشرف به دریا قرار دارد و فاز ساحلی بین کوهستان و دریا قرار دارد.شروع راه اندازی این مجموعه از سال 1385 توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری کوشکنار صورت گرفته است. علی قاسمی عضو شورای شهر کوشکنار در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: شهرداری و شورای شهر کوشکنار از سالهای گذشته و به مرور از محل اعتبارات داخلی و تملک دارایی اقدام به احداث این مجموعه تفریحی گردشگری کرده است. وی گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر کوشکنار جهت تکمیل طرحهای این مجموعه راه درازی در پیش دارد و برای داشتن یک مجموعه  تفریحی گردشگری مطلوب به اعتبار قابل توجهی نیاز دارد. طبیعت چشم نواز روستاهای غربی هرمزگان مجموعه تفریحی گردشگری ساحلی روستاهای سروباش، فارسی، اکبری، تمبو جنوبی و تمبو شمالی در فصول مختلف از جمله پاییز و زمستان و بخصوص بهار و در طول سال دارای بارندگی مطلوبی می باشد که موجب سرسبزی این مناطق و رویش انواع گیاهان می شود طوری که همه گردشگرها از نقاط مختلف شهرستان، بخش و شهرستانهای استانهای همجوار در ایام تعطیل به این مکان تفریحی مراجعه می کنند.

فاصله اندک رشته کوههای سر به فلک کشیده زاگرس و ساحل ماسه‌ای درخشان و زیبای خلیج نیلگون فارس، پوشش گیاهی سرسبز در جای جای منطقه، دشت هموار،تپه های شنی سرسبز و وجود صخره‌های مرتفع دارای ساحل باریک ماسه ای برای ماهیگیری، دمای عالی این منطقه که در سرد‌ترین اوقات تنها به ۶ درجه بالای صفر می‌رسد که این منطقه را در این فصل سرما به مکانی رویایی بدل ساخته است،همچنین وجود انواع پوشش های گیاهی و انواع گل در فصل بهار طراوات و زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است. در صورتی که امکانات رفاهی در جهت خدمات دهی به مسافرین در تمامی ایام سال در این منطقه از پارسیان احیا شود این بخش از استان هرمزگان می تواند به یکی از مناطق مهم گردشگری تبدیل شود. علی قاسمی عضو شورای اسلامی شهرستان پارسیان خواستار رسیدگی بیشتر به این منطقه شد و اظهار داشت: معاونت عمرانی استانداری هرمزگان جهت ساماندهی مجموعه تفریحی این پنج روستا به دهیاری های این  روستاها اعتباری اختصاص دهد تا شوراها و دهیاری های این پنج روستا مشترکا بتوانند نسبت به ساماندهی و اجرای طرحهای این  مجموعه اقدامات لازم را بعمل آورند. پارک ملی دریایی نایبند پارک ملی دریایی نایبند با مساحت ۴۹۸۱۵ هکتار در دو استان بوشهر (بخش عسلویه شهرستان کنگان) و هرمزگان (شهرستان پارسیان بخش کوشکنار) قرار دارد. حدود ۲۷ هزار هکتار این منطقه دریایی و بقیه خشکی است. بخش شمال غربی پارک دریایی نایبند محدود به روستای بیدخون و تاسیسات عسلویه‌ است و بخش شرقی آن در قسمت خشکی کوشکنار و در قسمت خشکی–آبی جنوب بندر تبن است. خلیج نایبند دارای زیستگاه دریایی مرجانی و علف‌های دریایی است این منطقه با فرماسیون تپه ماهوری و کوهستانی با هدف حفظ و حراست از اکوسیستم کم نظیر و سیمای فیزیوگرافیک منحصر به فرد و ارزشهای زیستگاهی است. حجت الاسلام حسن روحانی نیز در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم هرمزگان از طریق سیمای مرکز خلیج فارس در پاسخ به سوالات تعدادی از هرمزگانی‌ها درباره بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری استان، گفت: ایجاد اشتغال از اولویت‌های اصلی دولت است و یکی از راه‌های ایجاد اشتغال در زمان مناسب استفاده از ظرفیت‌های گردشگری است که هرمزگان استعدادها و زمینه‌های بسیار مساعدی برای توسعه گردشگری دارد و این مهم مورد توجه و نظر دولت است. با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید در رابطه با ظرفیت و پتانسیل استان هرمزگان در حوزه گردشگری امیدواریم شاهد تحولی عظیم در بخش گردشگری استان شاهد باشیم.


۱۳۹۲/۱۲/۲۱ - ۰۶:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن