تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803828898




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رقابت شرکت های خارجی برای ورود به بازار فولاد ایران/سواحل جنوب کشور مقصد سرمایه گذاران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > هرمزگان مهر گزارش می دهد/
رقابت شرکت های خارجی برای ورود به بازار فولاد ایران/سواحل جنوب کشور مقصد سرمایه گذاران
بندرعباس - خبرگزاری مهر: نمایشگاه صنعت فولاد در استان هرمزگان در حالی به کار خود پایان داد که پذیرای بیش از 180 شرکت داخلی و خارجی در زمینه تکنولوژی و صنایع و تولیدات فولاد بود. آنچه در طول 2 روز برگزاری این نمایشگاه جلب توجه کرد حضور و استقبال از این محفل اقتصادی و تولیدی بود حضور فعال شرکت های خارجی و رقابت برای حضور در بازار فولاد ایران نشان از ظرفیت های بلقوه فولاد سازی در ایران است.



به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه صنعت فولاد در هرمزگان در حالی به کار خود پایان داد که پذیرای بیش از 180 شرکت داخلی و خارجی در زمینه تکنولوژی و صنایع و تولیدات فولاد بود. آنچه در طول 2 روز برگزاری این نمایشگاه جلب توجه نمود حضور و استقبال از این محفل اقتصادی و تولیدی بود رخدادی که اگر چه همزمان با حضور ریسس جمهور برگزار شد اما تحت و شعاع آن قرار نگرفته و بازدید کنندگان داخلی و خارجی زیادی را به محل نمایشگاههای دایمی بندر عباس کشاند. حضور شرکت های بزرگ داخلی مانند فولاد خوزستان،اکسین خوزستان،ذوب آهن اصفهان و تعداد قابل توجهی از شرکت های خارجی موجب شد تا این نمایشگاه مکانی برای تبادل اطلاعات،شناساندن آخرین دستاوردها و رونمایی از طرح های نوین صنایع فولاد باشد. در این میان شرکت های خارجی حاضر در این نمایشگاه و سمپوزیوم فولاد 92 که برخی از آنها برای اولین بار و به منظور ارزیابی وضعیت و چشم انداز صنعت فولاد در این نمایشگاه حاضر شده بودند برای ورود و حضور بیشتر در صنعت فولاد ایران اعلام آمادگی کردند .هوی چن مدیر فروش بازاریابی شرکت  eversion international group درباره علت حضور در نمایشگاه فولاد 92 گفت : آمادگی جهانی برای برداشتن تحریم های ایران این کشور را به یک بازار پر فرصت برای شرکت های مختلف در زمینه فولاد تبدیل کرده است و اغلب شرکت های فعال در زمینه صنایع سنگین برای ورود به این بازار متمایل هستند. این مدیر بین المللی با اشاره به استقبال مدیران و شرکت های هلدینگ بین المللی برای ورود به بازار ایران گفت : شرکت  eversion international تا کنون فعالیتی در ایران نداشته است اما با شرکت در این نمایشگاه تلاش دارند ارزیابی از موقعیت اقتصادی ایران به دست بیاورد. وی درباره زمینه فعالیت های شرکت متبوعش در ایران گفت: این شرکت تلاش می کند تا در زمینه تامین قطعات و صنایع و معادن و آلیاژهای خاص وارد بازار ایران شود ضمن اینکه ما می توانیم کاستی هایی که در ایران از نظر تولیدات داخلی وجود دارد را با ورود تکنولوژی و سرمایه منتفع سازیم.

هوی چن در زمینه برگزاری نمایشگاه فولاد 92 گفت: اگر چه این نمایشگاه با کاستی هایی در قسمت های اجرایی مواجه بوده است اما گروه بین المللی اورسون به جد ورود به حیطه های صنعتی فولاد در ایران را دنبال می نماید و به ایران به عنوان یک موقعیت جدید و تازه نگاه می کند که با توجه به پیشرفتههای صورت گرفته در تولید فولاد می تواند در خاورمیانه جایگاه اول را به دست آورد.

خانم آنه شهید مدیر فروش بین المللی شرکت saar-metallwerke و نمایندگی چندین شرکت آلمانی فعال در زمینه صنایع فولاد در مورد حضور در بازارهای ایران گفت: با توجه به نیاز بازارهای داخلی ایران صنایع فولاد هیچ گزینه ای به جز توسعه سریع و علمی و مدرن ندارند. وی در زمینه روند پیشرفت صنایع فولادی در ایران و برگزاری نمایشگاه فولاد 92 در هرمزگان گفت: توسعه این صنعت نسبت به سابقه و تجربه ای که ایران در زمینه صنعت فولاد پیدا کرده است و با در نظر گرفتن برخی تنگناهای تحریمی اگر چه با کندی رشد پیدا کرده است اما آینده روشنی دارد و با تدابیر اتخاذ شده و ایجاد فضای نوین بین المللی می توان به آینده رشد در این صنعت امید زیادی داشت. نماینده شرکت آلمانی هدف از حضور در بازارهای ایران را ورود برای عرضه تکنولوژی روز دنیا دانسته و اظهار داشت : با توجه به سطح تکنولوژی پایین در برخی از کارخانه های تولید فولاد و صنایع بالا دستی و پایین دستی در ایران این شرکت به دنبال صدور تکنولوژی پیشرفته به ایران است تا کارایی و بهره وری صنایع در ایران را افزایش دهد. وی با اشاره به توانمندی محیطی بالای تولید فولاد در هرمزگان خاطرنشان کرد: بندر عباس با دارا بودن آب، بندر و دسترسی بین المللی و همچنین منابع گازی آینده ای روشن در زمینه پیشرفت صنایع فولاد خواهد داشت.

قوی پنجه نماینده تعدادی از بزرگترین برندهای ایتالیایی و اسپانیایی در زمینه تصفیه پساب های صنعتی و دستگاههای آب شیرین کن نیز با اشاره به استقبال شرکت های خارجی برای ورود به بازار ایران تصفیه آب را از ضروریات صنعت فولاد خوانده و خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه در سالهای گذشته ایران با بحران کم آبی مواجه بوده است ضرورت استقرار سیستم های تصفیه آب در صنایع فولاد به عنوان یک صنعت آب بر ضروری است و این در حالی است بسیاری از طرح های فولادی در ایران به دلیل ساخته شدن کارخانه های فولادی در مناطق کم آب با مشکلات جدی روبرو هستند. وی با اشاره به برخی از سرمایه گذاری های صورت گرفته در زمینه تصفیه آب در صنایع فولاد در ایران گفت: با استفاده از سیستم های تصفیه آب می توان 30 تا 40 درصد در صنعت فولاد صرفه جویی آب داشت. نماینده شرکت فیلتر ناکس در ایران یادآور شد : روی آوری کارخانه ها به سیستم های آب شیرین کن و تصفیه آب می تواند اثرات مخرب زیست محیطی را به شدت کاهش داده و پساب های صنعتی را دوباره به چرخه تولید بازگرداند وی با اشاره به تمایل شرکت های خارجی برای ورود به بازار ایران گفت: دو شرکت اسپانیایی در زمینه تکنیک های بازیافت آب در خودرو سازی و فولاد و گاز و پتروشیمی در حال احداث کارخانه در ایران هستند. قوی پنجه در انتها با اشاره به کیفیت بالای تولیدات محصولات فولادی در داخل مانند تولیدات فولاد مبارکه و هرمزگان گفت : کیفیت اسلب های تولیدی و ورق های ساخته شده در این کرخانه ها بسیار بالاست و نسبت به برخی از کشورها مانند چین و اوکراین برتری کیفی بالایی دارد به همین دلیل بسیاری از شرکت ها ی خارجی برای استفاده از ورق های ایرانی مشتاق هستند و گاهی این تولیدات به سختی در بازار پیدا پیدا می شود. نمایشگاه فولاد 92 سرآغاز صنعتی شدن هرمزگان خواهد بود مدیر عامل فولاد هرمزگان :برگزاری نمایشگاه فولاد در استان سرآغاز شکلگیری فرهنگ صنعتی استان خواهد بود و بهترین فرصت برای انتقال دانش فنی و تکنیکی به صنایع فولاد استان هرمزگان است.

مرتضی آقاجانی مدیر عامل فولاد هرمزگان در حاشیه اختتامیه نمایشگاه فولاد در بندر عباس ،سمپوزیوم و رخدادهای جانبی آن از جمله نمایشگاه فولاد را بسیار موفقیت آمیز دانسته و گفت: برگزاری چنین نمایشگاههایی در استان سرآغاز شکلگیری فرهنگ صنعتی استان خواهد بود و بهترین فرصت برای انتقال دانش فنی و تکنیکی به صنایع فولاد استان هرمزگان است. وی با اشاره به تاکید مدیران فولاد بر کسب  مقام اول جایگاه صنعتی توسط صنایع استان تاکید کرد: استان هرمزگان باید از نظر صنعتی باید سرآمد در کشور باشد. مدیر عامل فولاد هرمزگان بازدید رییس جمهور از کارخانه فولاد هرمزگان را فرصتی نوین برای شروع اوج گیری صنعت فولاد در استان دانسته و گفت: دکتر روحانی در این بازدید قول های مساعد و جدی برای بر طرف کردن مشکلات فولادسازان این خطه داده است. آقاجانی با اشاره به تاکید رییس جمهور مبنی بر تبدیل هرمزگان به قطب فولاد کشور گفت: دکتر روحانی در بازدید از کارخانه و آشنایی نزدیک با امکانات و روند پیشرفت  های صورت گرفته در فولاد هرمزگان آشنا شده و بر لزوم سرمایه گذاری در فولاد هرمزگان به منظور رسیدن به جایگاه برتر در کشور تلاش تاکید کرد. گندله سازی مادکوش بخشی از مشکلات فولاد هرمزگان را بر طرف خواهد کرد قائم مقام و مدیر پروژه گندله سازی مادکوش که از شرکت های درحال احداث صنعتی دربندرعباس است،اظهارداشت: سمپوزیوم محفلی بود که دانش و تجارب کشورهای مختلف تولید کننده فولاد  عرضه شده  و تعاملی صورت خواهد گرفت میان شرکت های مختلف خدماتی ،تولیدی ، سازنده و... موجب هم افزایی بیشتر در این حیطه و تسهیل ارتباطات برای انتقال دانش و فناوری خواهد بود. ژوبین بختیاری گفت: بخش خصوصی برای ورود به عرصه فولاد کشور نیازمند اعتماد و اطمینان بخش خصوصی است. وی با اشاره به تکمیل زنجیره تولید فولاد در استان با راه اندازی کارخانه مادکوش در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس یادآور شد: مزیت های بالای استان هرمزگان در بخش تولید فولاد که شامل شبکه های وسیع و در دسترس حمل و نقلی و مواد اولیه و انرژی می شود فرصت های جدید را در تولید فولاد پایه گذاری می کند و چشم انداز جایگاه برتر تولید فولاد در کشور را در آینده تحقق خواهد بخشید.

قائم مقام مادکوش با اشاره به مشکلات بخش خصوصی برای ورود به صنعت فولاد تاکید کرد : زمانبر بودن برخی از فرایندها مانند روندهای اخذ تسهیلات ،مجوزها و گشایش اعتبارات و خرید و تامین تجهیزات موجب می شود تا هزینه های تولید در داخل افزایش پیدا کرده و تولید کننده بخش خصوصی زیان هایی را ببیند. بختیاری با اشاره به بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از تاسیسات در دست احداث مادکوش و دیگر طرح های فولادی استان گفت: فرصتی که به دلیل نگاه ویژه به فولاد در دولت به وجود آمده است موجب استقبال بیشتر بخش خصوصی از ورود به این صنعت خواهد بود. وی در مورد سمپوزیوم برگزار شده در بندر عباس و نتایج آن در صنعت استان گفت: سمپوزیوم محفلی خواهد بود که دانش و تجارب کشورهای مختلف تولید کننده فولاد عرضه شده  و تعاملی صورت خواهد گرفت میان شرکت های مختلف خدماتی، تولیدی، سازنده و... که موجب هم افزایی بیشتر در این حیطه فولاد و تسهیل ارتباطات برای انتقال دانش و فناوری خواهد بود. وی در آخر با اشاره به اهمیت فولاد هرمزگان به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان فولاد در استان گفت : راه اندازی صنایع مادکوش موجب بر طرف شدن دغدغه فولاد هرمزگان برای تامین مواد اولیه خواهد شد ضمن اینکه در نهایت همکاری و همگرایی فولاد سازان در هرمزگان برای حل مشکلات صنعتگران فولاد در استان لازم و ضروری است. صادرات مواد خام و سنگ آهن ظلم به صنعت کشور است نایب رئیس هیات مدیره انجمن آهن و فولاد ایران گفت: صادرات مواد خام و سنگ آهن ظلم به صنعت کشور است. مصطفی علی اکبریان با اشاره به ارزش افزوده سنگ آهن در تولید گندله مورد نیاز صنایع فولا ، خواستار گسترش طرح های گندله سازی در کشور شد.

وی اضافه کرد: تامین گندله و گاز از مشکلات عدیده و همیشگی صنایع فولاد کشور است. نایب رئیس هیئت مدیره انجمن فولاد ایران با اشاره به طرح توسعه فولاد هرمزگان گفت: تامین مواد اولیه مورد نیاز فولادسازان  به ویژه سنگ آهن و راه اندازی واحد گندله سازی در فولاد هرمزگان می تواند نیازهای اولیه این صنعت را مرتفع کند. اکبریان با بیان این موضوع که کشور از برنامه زمان بندی در افق 1404 در صنعت فولاد عقب است، افزود: چشم انداز تولید 50 میلیون تن با بسته فعلی میسر نیست و کشور نیازمند تدوین برنامه ای مشخص برای دست یابی به ظرفیت ذکر شده است. وی با بیان این موضوع که استان هرمزگان می تواند قطب آینده تولید کشور شود، افزود: مجاورت با آبهای آزاد مدل های متفاوت حمل و نقلی، داشتن بندرگاههای زیاد، نیرو متخصص ماندگار و بومی، در همسایگی قرار داشتن با معدن گل گهر سیرجان و بهره مندی از منابع گاز عسلویه موقعیت ممتازی را برای توسعه صنعت فولاد در منطقه ایجاد کرده است. نایب رئیس هیئت مدیره انجمن فولاد ایران یادآور شد: در ابتدا و انتهای خط تولید فولاد در کشور جهش های بلندی را شاهدیم اما در میانه شاهد خلاءهای فراوانی هستیم. اکبریان با اشاره به ظرفیت معادن سنگ آهن و کارخانه های نورد گفت: توسعه های میانی مانند تبدیل سنگ آهن به گندله هم باید به موازات ارتقاء معادن سنگ آهن و کارخانه های نورد پیش می رفت. وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در میان مردم بندرعباس و تولید فولاد به میزان 10 میلیون در پایان برنامه پنجم دولت گفت: توسعه صنعت فولاد در هرمزگان سبب رونق اقتصادی و افزایش کار و کسب می شود اما این امر منوط به بسترسازی مناسب و شکل گرفتن زیرساخت ها است. وی با اشاره به این موضوع که ایجاد و توسعه کارخانه های صنعتی به ویژه در صنایعی چون فولاد ملزم به رعایت استانداردهای زیست محیطی است، افزود: این شرکت ها و کارخانه ها موظف به رعایت استانداردهای کاهش مصرف انرژی، غبارزدایی و کاهش آلاینده ها هستند. نایب رئیس هیئت مدیره انجمن فولاد ایران با اشاره به وجود دانش فنی بومی سازی برای احداث و ساخت کارخانه های جدید فولادسازی گفت: تجارب فنی موفق در صنایع فولاد و ذوب آهن سبب شده است نیاز به قطعات از کشورهای خارجی به حداقل کاهش یابد. اکبریان در پایان گفت: صنعت فولاد به بومی سازی نزدیک شده است و بسیاری از نیازهای این صنعت توسط متخصصان ایرانی برطرف می شود. فولاد هرمزگان نشان داد  دانش فنی در هرمزگان بومی شده است مرتضی آقاجانی با اشاره به تولیدات و موفقیت های فولاد هرمزگان معتقد است: تولیدات فولاد هرمزگان نشان داد که دانش فنی در هرمزگان بومی شده است و پتانسیل های بالای تولید از نظر فنی امروز در این استان وجود دارد.

مدیر عامل فولاد هرمزگان با اشاره به چشم انداز تولید 10 میلیون تن فولاد در فولاد هرمزگان تاکید کرد:رسیدن به این میزان از تولید کار سختی نیست و این کارخانه باید بر اساس سند چشم انداز 1404 سهم خود را در تولید فولاد کشور افزایش دهد. مدیر عامل فولاد هرمزگان حضور شرکت های خارجی حاضر در نمایشگاه و ابراز تمایل آنان برای سرمایه گذاری در طرح های معدنی در ایران را امیدوار کننده دانسته و ابراز داشت: برخی از شرکت های ایتالیایی حاضر در نمایشگاه در زمینه تامین آهک و بهره برداری از معادن آهک هرمزگان ابراز تمایل کرده اند که با توجه به نیاز فولاد هرمزگان به آهک این حضور میتواند باعث رفع نیازهای صنعت فولاد باشد. آقاجانی با استقبال از واگذاری بخش های جنبی تولید فولاد در مقاطع بالا دستی و پایین دستی به بخش خصوصی خاطرنشان کرد: واگذاری بخش های جانبی فولاد به بخش خصوصی ضمن اشتغالزایی بیشتر منجر به کاهش هزینه ها خواهد شد ضمن اینکه ورود به عرصه های کوچک معدنی و صنعتی برای فولاد سازان بزرگ به صرفه نخواهد بود. مستقر شدن شرکت‌های فولادی در ساحل، توان رقابت خارجی را بالا می‌برد معاون بهره‌برداری (اجرایی) شرکت صدر فولاد اصفهان گفت: مستقر شدن شرکت‌های فولادی در ساحل، توان رقابت خارجی فولاد تولید شده در داخل را بالا می برد. مهدی سلطانی با بیان اینکه برگزاری سمپوزیوم‌ها و همایش‌های فولادی در قدم نخست سبب همگرایی و آشنایی دست اندرکاران شرکت مخلتف در این حوزه می شود، اظهار داشت: این می تواند سبب توسعه صنعت فولاد شود چراکه انتقال تجربیات و نزدیکی مدنظر در زمان و هزینه کمتری محقق می‌شود. وی اضافه کرد: برگزاری همایش‌ها می‌تواند به معرفی شهرها و مراکزی که تاکنون فعالیت‌های فولادی نداشته و یا تازه وارد این حوزه شده‌اند نیز نقشی تاثیر گذار داشته باشد. معاون بهره برداری (اجرایی) شرکت صدر فولاد اصفهان اظهار داشت: ارائه مقالات علمی نیز در سمپوزیوم‌ها سبب توسعه مبحث فناوری تولید در این راستا به واسطه ارتباط بیشتر با مراجع دانشگاهی می شود. سلطانی در پاسخ به سئوالی مبنی بر نظر وی در مورد سرمایه گذاری شرکت های فولادی در حاشیه سواحل و آبهای آزاد و نسبت این سرمایه گذارای به مناطقی که دسترسی به آبهای آزاد ندارند، افزود: این یک واقعیت است که برخی از استان ها پتانسیل لازم را برای توسعه صنایع فولادی به دلیل عدم برخورداری از امکانات مناسب ندارند. وی گفت: اما سرمایه گذاری در استانهای ساحلی از جمله هرمزگان که دسترسی آسان و کم هزینه در آنها به آبهای آزاد و انرژی فراهم است می توان انتخاب اول برای سرمایه گذاری ها باشد. این فعال در حوزه صنعتی یادآور شد: امکاناتی که استانی همانند هرمزگان همانند دسترسی آزاد به آبهای آزاد وجود دارد علاوه بر کاهش هزینه حمل برای صادرات می تواند دسترسی به خرید ضایعات از خارج نیز کمک کند. وی افزود: بهتر است که طی سال های آینده زمان برگزاری سمپوزیوم ها بیشتر شود تا دست اندرکاران شرکت های حاضر شده در سمپوزیوم ها بتوانند فرصت بیشتری برای بهره گیری از فرصت پیش آمده داشته باشند.


۱۳۹۲/۱۲/۸ - ۱۰:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن