تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820633444




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش نیروی انتظامی در کیفیت و سرعت دادرسی تاثیر زیادی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تلاش نیروی انتظامی در کیفیت و سرعت دادرسی تاثیر زیادی دارد سمنان - رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: پایه بسیاری از پرونده های کیفری در دستگاه قضایی این استان با تلاش و اهتمام نیروی انتظامی گذاشته می شود که در کیفیت و سرعت دادرسی ها تاثیر زیادی دارد.


ˈسیدمحسن مظهریˈ روز سه شنبه در نشست مشترک قضایی انتظامی با حضور فرمانده انتظامی استان سمنان و معاونین دو دستگاه از تلاشهای مستمر نیروی انتظامی در تحقق و اجرای عدالت تقدیر کرد.
وی دادگستری و نیروی انتظامی را در اجرای عدالت و افزایش امنیت در جامعه مکمل یکدیگر خواند.
وی نیروی انتظامی را به موجب قانون دارای دو خصیصه اداری و قضایی دانست و گفت: در بعد پلیس قضایی شاهد امنیت قابل تقدیری در استان هستیم که ناشی از زحمات نیروی انتظامی است و در پرونده های حقوقی نیز در موضوعاتی همچون ابلاغ اوراق قضایی و اجرای احکام مدنی، پلیس کمک شایانی به دادگستری می کند که قابل توجه است.
مظهری با اشاره به افزایش تعداد پرونده ها و به تبع آن مراجعه مردمی به نیروی انتظامی و دادگستری گفت: مشکلات متعدد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی موجب ایجاد بزهکاری در جامعه و رشد پرونده های قضایی می شود و در استان سمنان نیز بدلیل صنعتی بودن و استقرار شهرک های صنعتی در این استان، برخی از مشکلات اقتصادی و تحریم ها در افزایش ورودی پرونده های قضایی موثر بوده است که با تدابیر صورت گرفته و اهتمام تمامی مسوولین کشوری و استانی در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی این معضلات کمتر می شود.
وی بسیاری از پرونده های حقوقی را ناشی از تنظیم قراردادها و معاملات بدون انطباق با قوانین و مقررات و نیز مشورت با افراد حقوقدان دانست و اظهار داشت: افزایش آگاهی مردم و توجه به قوانین و مقررات پیش از امضا قراردادها و اسناد می تواند در کاهش مراجعه به دستگاه قضایی موثر و پیشگیرانه باشد.
فرمانده انتظامی استان سمنان نیز در این نشست بررسی موانع و مشکلات دو دستگاه قضایی و انتظامی و نیز افزایش آگاهی های تخصصی و حقوقی را در این استان مفید ارزیابی کرد.
سردار ˈمحمد رضا میرزاییˈ با بیان اینکه نیروی انتظامی شعار ˈامنیت ، سلامت و نشاط، ره آورد نظم و قانونˈ را برای سال جدید اعلام کرده است گفت: قانون پذیری و افزایش آگاهی حقوقی جامعه را در کاهش وقوع برخی از بزه های اجتماعی و جرائم موثر دانست.
وی از همکاری نیروی انتظامی با صدا و سیما برای افزایش آگاهی و اطلاع رسانی عمومی خبر داد و این همکاری را در کاهش آسیب های اجتماعی موثر دانست.
فرمانده انتظامی استان سمنان افزایش آموزشهای تخصصی و کاربردی توسط مقام قضایی را برای این نیرو بسیار مفید دانست.
معاونین قضایی دادگستری، دادستان مرکز استان و روسای پلیس های تخصصی نیروی انتظامی استان سمنان به بررسی و تبادل نظر در خصوص موضوعات تخصصی مشترک در دو دستگاه پرداختند.
اجرای برنامه های پیشگیرانه و جلوگیری از اقدامات افرادی که نظم و آرامش عمومی جامعه را به خصوص در ایام پایانی سال بر هم می زنند، افزایش امنیت و آرامش در مسیرهای مواصلاتی، اجرای برنامه هایی برای پیشگیری از سرقت به خصوص در ایام تعطیلات عید نوروز از دیگر موضوعاتی بود که دو دستگاه قضایی، انتظامی و امنیتی استان سمنان بر آن تاکید و برنامه ریزی کردند.ک/1
599/608
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 211]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن