تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820043022




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم آراسته شدن خيابان‌هاي استان به نام شهدا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ اسفند ۱۳۹۲ (۱۵:۲۷ب.ظ)
مديركل بنياد شهيد لرستان: لزوم آراسته شدن خيابان‌هاي استان به نام شهدا فرهنگ ايراني و بومي جامعه ما با آموزه‌هاي اسلامي آميخته شده، از طرفي عزت و حريت کنوني جامعه ما مرهون خون شهدايي است که براي حفاظت از مرزهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي و تبعيت از امام و ولايت به شهادت رسيدند لذا مي‎‌طلبد که نام‌گذاري معابر و کوچه‌ و خيابان‌هاي استان متناسب با شأن اين ملت باشد.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آ‌باد، مراد روشني، مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان لرستان امروز،20 اسفند در نشست خبري با اصحاب رسانه که در سالن اجلاس اين اداره برگزاره شد، افزود: 22 اسفند سالروز صدور فرمان تاريخي امام راحل مبني بر تأسيس نهاد مقدس بنياد شهيد است که از طرف شوراي عالي انقلاب فرهنگي به روز«بزرگداشت شهدا» نام‌گذاري شد.
وي عنوان کرد: از زمان صدر اسلام و شهادت «حمزه سيدالشهدا» تاکنون شهادت همواره مورد تکريم و تحسين خداوند متعال و اولياي دين قرار داشته کمااينکه در دين اسلام از شهيدان به «عندربهم يرزقون» و کساني که خداوند مشتري آن‌هاست ياد شده است.
روشني با اشاره به برنامه بنياد شهيد و امور ايثارگران لرستان در سالروز بزرگداشت ياد و خاطره شهدا، تصريح کرد: تبليغات عمومي در سطح استان با بهره‌گيري از فضاي مجازي و تبليغات محيطي و ميداني در مسيرهاي مواصلاتي، نصب تصاوير سرداران شهيد در بزرگراه خرم‌آبادـ انديمشک و به صدا درآمدن زنگ بزرگداشت شهدا در تمام مدارس استان لرستان از جمله برنامه‌هاي اين نهاد در 22 اسفند است.
مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان لرستان ادامه داد: به مناسبت سالروز بزرگداشت شهدا از حافظان کل قرآن، نخبگان و ورزشکاران ايثارگر و خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران توسط دستگاه‌هاي اجرايي استان تجليل مي‌شود.
مراد روشني خاطرنشان کرد: رونمايي از بازسازي يادمان شهدا در ورودي شهر خرم‌آباد«پليس‌راه کمالوند»، گلباران مزار شهدا، سرکشي و عيادت از جانبازان بستري در بيمارستان‌ها و منازل، سامان‌دهي اکيپ‌هايي از طرف سپاه، نيروي انتظامي، ارتش، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها با همياري بنياد شهيد و امور ايثارگران در خصوص ديدار با شهدا نيز از ساير برنامه‌هاي بنياد شهيد در روز بزرگداشت شهداست.
وي اضافه کرد: بنياد شهيد و ايثارگران به برگزاري مسابقات قرآني در سطح استان لرستان، تشکيل ميزگرد ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در صداوسيما، تأسيس دفاتر بنياد شهيد در شهرستان‌هاي رومشکان و دوره چگني و غرس نهال به ياد شهدا نيز خواهد پرداخت.
روشني ضمن تأکيد بر لزوم آراسته شدن خيابان‌هاي استان به نام شهدا، اظهار کرد: فرهنگ ايراني و بومي جامعه ما با آموزه‌هاي اسلامي آميخته شده، از طرفي عزت و حريت کنوني جامعه ما مرهون خون شهدايي است که براي حفاظت از مرزهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي و تبعيت از امام و ولايت به شهادت رسيدند لذا مي‎‌طلبد که نام‌گذاري معابر و کوچه‌ و خيابان‌هاي استان متناسب با شأن اين ملت باشد.
مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان لرستان در پايان خاطرنشان کرد: اميد است که فرهنگ «زنده نگه‌داشتن ياد شهدا» به‌واسطه رسانه‌ها در جامعه نهادينه شود زيرا شهدا متعلق به يک عصر و زمان نيستند بلکه تا پايان دنيا و در تمام طول تاريخ ماندگارند و هرگز ذره‌اي از عظمت آن‌ها کاسته نمي‌شود لذا زنده‌نگه‌داشتن ياد شهدا نشانه عزت و سربلندي ملت که بايد مورد توجه قرار بگيرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن