تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815247357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سبزینه درختان و زدایش سیاهی آلودگی هوا


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سبزینه درختان و زدایش سیاهی آلودگی هوا تهران بزرگ- در شرایطی تلخ که آلودگی هوا به مهمترین معضل فرابخشی مجموعه مردم ومسوولان مبدل شده شهرداری با درختکاری و گسترش فضای سبز به دنبال زدایش آلودگی تیره هوا از رخ آبی آسمان است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، به منظور تحقق گسترش فضای سبز برای کاهش آلودگی هوا ، شهرداری از ابتدای بهمن کاشت نهال را در سطح تهران آغاز کرده است طرحی که تا پایان اسفند ماه به عنوان موسم مناسب درختکاری ادامه خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار ایرنا؛ براساس اظهار منابع مسوول در شهرداری تهران،در حال حاضر کاشت نهال در همه مناطق 22 گانه تهران جریان دارد.
براین مبنا و به منظور جلب مشارکت موثر مردم در زمینه کاشت درخت هم اکنون نهال رایگان میان متقاضیان و شهروندان تهرانی اهدا و توزیع می شود.
شهردار تهران همچون همیشه در کاشت درخت پیشتاز بوده و این امر سبب شده تا مجموعه مدیریت شهری بیشتر در این امر ترغیب شوند.
ˈمحمد باقر قالیبافˈ با ابراز نارضایتی از وضعیت موجود فضای سبز تهران می گوید: میزان فضای سبز پایتخت نامناسب بوده واز استاندارد ها و ضرورت ها فاصله گرفته است.
وی مشارکت مردم و همکاری آنان را در کاشت و حفظ فضای سبز یک ضرورت غیر قابل انکار عنوان می کند و معتقد است: مردم باید در توسعه فضای سبز به شهرداری کمک کنند.
نکته قابل تامل آنکه کاشت درخت و توسعه فضای سبز در 2 دوره گذشته همیشه در برنامه های مدیریت شهری بوده است که این امر نشان از اهتمام ویژه شهردار تهران به توسعه فضای سبز دارد.
اجرای طرح کمربند سبز شهر تهران مصداق دیگری است که می توان به آن اشاره کرد.
شهرداری تهران درهشت سال گذشته اقدام به تهیه طرح جامع کمربند سبز شهر تهران کرده است و در این مدت 18 هزار هکتار فضای سبز به این اراضی کمربندی افزوده شده است.
طرح کمربند سبز شهر تهران در دولت شهید رجایی (سال 59) به مساحت پنج هزار هکتار مصوب و در سال 65 کلنگ آغاز آن در منطقه دولت آباد در جنوب شهر تهران زده شد.
شهردار تهران همچنین 2 هزارو 50 بوستان منطقه ای و فرامنطقه ای در تهران ایجاد کرده است که این دلیل دیگری بر توجه وی به توسعه فضای سبز تهران است.
علاوه براین، قرار است فضای سبز در اراضی ارتفاعات شمالی تهران که به تازگی با رایزنی انجام گرفته با اداره کل منابع طبیعی استان به شهرداری تهران واگذار شده است توسعه یابد.
با تمام این اقدامات هنوز سرانه فضای سبز تهران با استانداردهای جهانی فاصله دارد .
سرانه فضای سبز در شهر تهران 15 متر و نیم مربع است که براساس برنامه پنج ساله دوم شهرداری باید به 17 مترمربع افزایش یابد.
توسعه فضای سبز شهر تهران همچنان در دستور کار برنامه پنج ساله دوم شهرداری قرار دارد و با جدیت دنبال خواهد شد.
همه شهروندان هم اینک می توانند درخواست های خود را به سامانه 137 اعلام کنند تا کارشناسان محیط زیست شهرداری تهران اقدام به ارایه نهال رایگان و کاشت آن در منازلشان کنند.
تهرام564/ 9136
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن