تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عمل اندک و بادوام که بر پایه یقین باشد و در نزد خداوند از عمل زیاد که بدون یقین ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806862224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بروجردی:اشتون اشتباه کرده و باید جبران کند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بروجردی:اشتون اشتباه کرده و باید جبران کند
بروجردی در پاسخ به پرسشی درباره دیدار خارج از برنامه کاترین اشتون با تعدادی از فتنه‌گران، گفت: بنده تصور می‌کردم خانم اشتون باهوش‌تر از این باشد که در این دام قرار گیرد، اقدام خانم اشتون کاملاً غیرقابل قبول و محکوم است. با تجربه پارلمان اروپا و عکس‌العمل به حق ملت ما نباید خانم اشتون دست به چنین اقدامی می‌زد، خانم اشتون اشتباه کرد و باید آن را جبران کند.
فارس:رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از برگزاری اجلاس یک روزه بررسی آخرین تحولات سوریه با حضور رؤسای کمیسیون‌های سیاست خارجی ۸ کشور در تهران خبر داد.

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجردی و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در نشستی خبری به ارائه گزارشی از دستاوردهای سفر هیات پارلمانی ایران به لبنان، سوریه، کوبا و ونزوئلا پرداخت و اظهار داشت: در سفری که به سوریه داشتیم، توافق شد اجلاسی در سطح روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی سوریه، عراق، لبنان، روسیه، الجزایر، ونزوئلا و کوبا در تهران برگزار شود.

وی افزود: این اجلاس با عنوان اجلاس بررسی آخرین تحولات سوریه با حضور روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس کشورهای فوق، صبح فردا با سخنرانی علی لاریجانی رئیس مجلس در هتل اسپیناس افتتاح می‌شود.

بروجردی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در چارچوب سیاست‌های مجلس و دیپلماسی پارلمانی اخیرا دو سفر مهم به دو منطقه خاورمیانه یعنی سوریه و لبنان و همچنین منطقه آمریکای لاتین داشتیم.

وی با اشاره به دستاوردهای سفر هیات پارلمانی ایران به سوریه، گفت: با توجه به اهمیت محور مقاومت سوریه برای جمهوری اسلامی ایران و مذاکره در مورد آخرین تحولات این کشور، این سفر با حضور چند تن از اعضای گروه دوستی و کمیسیون امنیت ملی صورت گرفت، در این سفر با رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و وزیر خارجه و همچنین رئیس مجلس سوریه مذاکرات مفصلی درباره آخرین تحولات این کشور داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه شرایط سوریه بسیار بهتر از سفر چند ماه قبل بود و مناطق بیشتری در این کشور آزاد شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون شهر دمشق پایتخت سوریه از امنیت خوبی برخوردار است و مرقد حضرت زینب(س) نیز از ایمنی و امنیت خوبی برخوردار است و همچنین رفت و آمد کاملا عادی است، دولت موفق به آزادی فرودگاه حلب شده است و ما هم آمادگی خود را برای بازدید از این فرودگاه اعلام کردیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به شکست اجلاس ژنو 2 که بدون حضور ایران برگزار شد، گفت: به نظر می‌رسد تحولات سوریه در مسیری قرار گرفته که امروز کشورهایی که زمانی با امکانات گسترده از مخالفان دولت سوریه حمایت می‌کردند، تغییر موضع محسوسی دادند که شامل آن هستیم، کشور قطر که پیش از این در زمینه حمایت از مخالفان دولت سوریه فعال بود امروز نسبت به گذشته متفاوت‌تر موضع‌گیری می‌کند، مرزهای ترکیه نیز به دلیل نگرانی از حضور تروریست‌های سوریه از کنترل بیشتری نسبت به گذشته برخوردار شده است.

بروجردی اضافه کرد: مرز فعال حمایت از تروریست‌های سوریه توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی، هم‌اکنون کشور اردن است که در پایگاه در اردن برای آموزش و تسلیح و اعزام تروریست‌ها فعال است، علی‌رغم اینکه سیاست دولت اردن به طور خودخواسته اینگونه نیست ولی آمریکا آن را تحمیل کرده است به همین دلیل مرزی که حمایت از تروریست‌ها را انجام می‌دهد، اردن است، در داخل سوریه نیز درگیری بین گروه‌های تروریستی داش، جبهه النصره و ارتش موسوم به آزاد وجود دارد و بخش قابل توجهی از درگیری‌ها، درگیری خود تروریست‌ها است.

بروجردی مجددا با اشاره به اجلاسی که قرار است فردا در تهران برگزار شود، گفت: مهمان‌های این اجلاس امروز تا آخر شب و صبح فردا وارد تهران می‌شوند و باید بگویم اجلاس فردای تهران، اجلاس دوستان واقعی سوریه است و امیدواریم در جلسه فردا بتوانیم به توافقاتی برسیم که برای پیدا کردن راه‌حل سیاسی به منظور برطرف شدن مشکلات سوریه گامی برداریم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ده‌ها کشور در سوریه حضور دارند که دیر یا زود بحران سوریه پایان می‌یابد و این افراد ناچار به بازگشت به کشور خودشان هستند، به سفر هیات پارلمانی ایران به لبنان اشاره و تصریح کرد: در سفر به لبنان با رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، رئیس مجلس و وزیر خارجه لبنان ملاقات داشتیم و همچنین به دیدار سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز رفتیم.

وی ادامه داد: در این سفر درباره آخرین تحولات سوریه مذاکره کردیم. همچنین درباره تهدیدات امنیتی لبنان به ویژه دو انفجاری که مقابل سفارت کشورمان و رایزنی فرهنگی ایران توسط تروریست‌ها صورت گرفت نیز بحث و تبادل نظر کردیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: عوامل مهمی از این دو انفجار تاکنون دستگیر شدند و اطلاعات مهمی از اعترافات آنان دریافت شده است که در یک روند بازجویی امنیتی توسط آنان این اطلاعات باید منتشر شود، در اطلاعات به دست آمده افرادی که دستوردهنده و مجری این انفجارها بودند، کاملا مشخص شده‌اند، شناسایی عوامل دست‌اندرکار این انفجارها برای ما بسیار مهم بود و ما از مقامات لبنانی به خاطر این اقداماتشان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه یادآور شد: در سفر به لبنان با مسئولان لبنانی موضوع چهار دیپلمات ربوده شده کشورمان را نیز مطرح کردیم چون دولت لبنان به تازگی تشکیل شده بود، وزیر خارجه این کشور قول داد که شخصاً موضوع را دنبال کند، همچنین مسئله امام موسی صدر که برای هر دو کشور ایران و لبنان نیز بسیار مهم است و نسبت به آن حساسند را نیز مطرح کردیم چرا که مقامات لیبی باید همچنان در این ارتباط پاسخگو باشند.

بروجردی با اشاره به سفر هیأت پارلمانی ایران به ونزوئلا و کوبا نیز یک سال از درگذشت هوگو چاوز به عنوان رهبر ونزوئلا در آمریکای لاتین گذشته است، با هماهنگی که با دولت انجام دادیم، این سفر از طرف مجلس و دولت انجام شد، تعدادی از رؤسای کشورهای منطقه از جمله رئیس‌جمهور کوبا و بولیوی و مقامات عالیرتبه و نخست‌وزیران کشورهای دریای کارائیب نیز حضور داشتند که ملاقات رسمی با رئیس‌جمهور ونزوئلا در این سفر داشتیم، در زمینه روابط دو جانبه و گام‌های برداشته شده در این دیدار بحث شد و مجلس حمایت جدی از مجموعه روابط ایران و ونزوئلا دارد، در این سفر پیشنهاد شد هر شش ماه یک بار در سطح رؤسای کمیسیون‌های سیاست خارجی با پنج کشور آمریکای لاتین یعنی کوبا، ونزوئلا، بولیوی و همچین نیکاراگوئه جلساتی برگزار شود، با توجه به اینکه سال آینده اجلاس گروه 77 در بولیوی قرار است برگزار شود، پیشنهاد شد اولین نشست رؤسای کمیسیون‌های سیاست خارجی در حاشیه اجلاس گروه 77 در بولیوی برگزار شود.

وی ادامه داد: 30 کشور عضو کشورهای حوزه دریای کارائیب هستند که به دولت پیشنهاد خواهیم داد در جهت برقراری رابطه با این کشورها اقدام کند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره دیدار خارج از برنامه کاترین اشتون با تعدادی از فتنه‌گران، گفت: بنده تصور می‌کردم خانم اشتون باهوش‌تر از این باشد که در این دام قرار گیرد، اقدام خانم اشتون کاملاً غیرقابل قبول و محکوم است. با تجربه پارلمان اروپا و عکس‌العمل به حق ملت ما نباید خانم اشتون دست به چنین اقدامی می‌زد، خانم اشتون اشتباه کرد و باید آن را جبران کند.

وی افزود: قطعاً در برنامه‌های رسمی خانم اشتون در سفر به تهران انجام چنین دیداری قرار نداشته است و خود سفارتخانه مسئولیت را عهده دارد، این سفارتخانه چنین دعوتی را انجام داده است علیرغم آنکه قبالاً وزارت خارجه به همه این سفارتخانه‌ها تذکر رسمی داده بود، اگر کشورهای اروپایی به دنبال توسعه رابطه با ایران هستند، این اقدامات به این رابطه ضرر می‌زند و ملت ما به حق در این زمینه حساس است.

وی تأکید کرد: هیچکس در ایران چنین روشی را قبول ندارد و این اقدام خانم اشتون از طرف همه مسئولین کشورمان غیرقابل قبول و محکوم است.

بروجردی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به موضوع هواپیمای مالزی که سه روز است در آسمان گم شده و ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر ارتباط این ناپدید شدن هواپیمای مالزی به ایران، گفت: به نظر می‌رسد با توجه به گذشت سه روز از این حادثه، علیرغم همه امکانات گسترده‌ای که برای ردیابی هواپیما وجود دارد ولی این هواپیما همچنان ناپدید شده و این یک داستان‌سرایی است که ناپدید شدن آن را به جمهوری اسلامی ایران ربط می‌دهندو این موضوع غیرقابل قبول و غیرمنطقی است، باید ببیند این هواپیما در کجا سقوط کرده است.

وی افزود: در مواقع اضطراری خلبان با برج‌های مراقب مختلفی که ارتباط دارد، اطلاع‌رسانی می‌کند ولی در این مورد مطلبی گفته نشده است.

وی با بیان اینکه این نوعی فرافکنی و غیرقابل قبول است،‌ به سؤال دیگری درباره ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر یافتن موشک‌های ارسالی ایران به غزه پاسخ داد و گفت: اینگونه سنوریاها به قالی نخ‌نما شده شباهت دارد، از این نوع سنوریوها چندین بار تکرار شده که آنها می‌خواهند ایران را متهم کنند و نشان‌دهنده ضعف صهیونیست‌ها در صحنه عمل است.

وی افزود: صهیونیست‌ها در سوریه نقش پررنگی دارند و زمانی که خاک لبنان را بمباران کردند به عنوان حرکت علامتی حمایت از تروریست‌های سوریه این اقدام را انجام دادند که با شکست‌های متعددی مواجه شدند، این مجموعه شکست‌ها موجب شده در افکار عمومی جهان زیر سؤال بروند به همین دلیل می‌خواهند داستان‌سرایی‌هایی داشته باشند تا توجیهی برای شکست‌های خودشان مطرح کنند.

وی در پایان گفت: نیروهای مسلح ما امکانات خودشان را عرصه موشکی تولید می‌کنند و این ماجرای اعلام شده از سوی صهیونیست‌ها بی‌اساس و کذب است.




تاریخ انتشار: 20 اسفند 1392 - 15:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن