تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805591001




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادعای شبکه قطری: حادثه «لاکربی» به دستور ایران انجام گرفت!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ادعای شبکه قطری: حادثه «لاکربی» به دستور ایران انجام گرفت!
ماهی گرفتن از آب گل آلود و همراه شدن با فضاسازی های بین المللی علیه ایران، کاری است که رسانه های کشورهای عرب منطقه همواره در آن استاد بوده اند. در همین راستا و در شرایطی که از روز گذشته برخی ادعاها درباره ارتباط یک ایرانی با هواپیمای ناپدید شده مالزیایی مطرح شده، شبکه «الجزیره» قطر ادعای جدیدی را – این بار درباره یک ماجرای قدیمی – مطرح کرده است.
کد خبر: ۳۸۵۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰ - 11 March 2014



ادعای شبکه قطری: حادثه «لاکربی» به دستور ایران انجام گرفت!
ماهی گرفتن از آب گل آلود و همراه شدن با فضاسازی های بین المللی علیه ایران، کاری است که رسانه های کشورهای عرب منطقه همواره در آن استاد بوده اند. در همین راستا و در شرایطی که از روز گذشته برخی ادعاها درباره ارتباط یک ایرانی با هواپیمای ناپدید شده مالزیایی مطرح شده، شبکه «الجزیره» قطر ادعای جدیدی را – این بار درباره یک ماجرای قدیمی – مطرح کرده است.


به گزارش «تابناک»، شبکه خبری «الجزیره» ساعاتی پیش با انتشار مطلبی مدعی شده حادثه بمب گذاری 25 سال پیش در هواپیمای شرکت «پان آمریکن»، موسوم به حادثه «لاکربی»، به دستور ایران و توسط گروه های سوری انجام گرفته است. 


این شبکه خبری که گزارش خود را به نقل از فردی به نام «ابوالقاسم مصباحی» که گفته می شود «یک افسر اطلاعاتی سابق ایرانی» بوده منتشر کرده، می نویسد این اقدام در راستای انتقام گیری از آمریکا بر سر حمله به یک هواپیمای مسافربری ایرانی در خلیج فارس انجام گرفته است. 


این ادعا در شرایطی که مطرح می شود که «عبدالباسط المقراحی» لیبایی از همان زمان به عنوان متهم بمب گذاری در پرواز شماره 103 خطوط هوایی پان آمریکن به مقصد اسکاتلند – که به کشته شدن 270 نفر منجر شد –  شناسایی شده و دستگیر شده بود. مقراحی دو سال پیش و پس از پیشرفت بیماری سرطانش از سوی دولت اسکاتلند از زندان آزاد شد و در سال 2012 مرد. 


اما مصباحی در گفت و گو با شبکه الجزیره مدعی شده بمب گذاری مذکور، به دستور ایران و توسط فرماندهی کل «جبهه خلق برای آزادی فلسطین»، مستقر در سوریه انجام گرفته  و دلیل آن نیز حمله ای بوده که شش ماه پیشتر، نیروی دریایی آمریکا به یک هواپیمای مسافربری ایرانی انجام داده است. 


مصباحی در ادعاهای خود گفته: «ایران تصمیم گرفت که در سریعترین زمان ممکن انتقام گیری کند... هدف تصمیم گیران ایرانی این بود که آنچه بر سر هواپیمای ایرباس ایران آمد را دقیقاً کپی کنند. همه چیز تقریباً مشابه بود و دستکم 290 نفر کشته شدند. این هدف تصمیم گیران ایرانی بود». 


اما ادعاهای این فرد در حالی از سوی شبکه دولتی «الجزیره» قطر پخش می شود که از روز گذشته تاکنون، برخی شایعات درباره ارتباط یک ایرانی با هواپیمای خطوط هوایی مالزی که چند روز پیش ناپدید شده بود مطرح شده است. البته پلیس مالزی امروز هرگونه ارتباط فرد ایرانی مذکور با گروه های تروریستی را رد کرد.


با این حال، آنچه مشخص است، این رسانه قطری سعی دارد با استفاده از تاکتیک همیشگی رسانه های عرب همتای خود در منطقه، به جو سوءظن به وجود آمده علیه ایران دامن زده و به عبارت دیگر، از آب گل آلود به نفع منافع منطقه ای پادشاهی قطر ماهی بگیرد. 


جالب اینجاست که این شبکه قطری، با انتشار گزارش مذکور، عملاً تلاش کرده با یک تیر دو نشان بزند؛ یعنی از آنجا که واقعه لاکربی را به فرمان ایران و اجرای سوریه دانسته، سعی کرده تا ضمن ایجاد جنگ روانی علیه ایران به عنوان رقیب منطقه ای قدرتمند قطر، به مداخلات دوحه در امور داخلی سوریه و حمایت این کشور از گروه های شورشی نیز جنبه ای موجه ببخشد. 


البته تفسیر دیگری نیز در این زمینه وجود دارد که به اختلافات به وجود آمده اخیر میان قطر از یک سو و عربستان و امارات از سوی دیگر بازمی گردد که به اعتقاد برخی تحلیلگران، سبب ایجاد شکاف در شورای همکاری خلیج فارس شده است. بر این اساس، این احتمال وجود دارد که مقامات قطری ضمن احساس فشار از تقابل با عربستان، تلاش کرده باشند با انتشار این گونه گزارش ها، به نوعی دل مقامات سعودی را نیز به دست آورده و بر خط یکسان دوحه و ریاض در تقابل با جمهوری اسلامی ایران تأکید کنند. 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن