تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805472624




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت با ایجاد ثبات اقتصادی در تحکیم ارتباط صنعت و دانشگاه کمک کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس دانشگاه امیرکبیر : دولت با ایجاد ثبات اقتصادی در تحکیم ارتباط صنعت و دانشگاه کمک کند تهران - ایرنا - رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت :نقش دولت در تحکیم ارتباط صنعت و دانشگاه باید مورد توجه قرار گیرد و دولت می تواند با ایجاد ثبات اقتصادی به تحکیم این ارتباط کمک کند.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر علیرضا رهایی روز سه شنبه در مراسم آغاز به کار هفدهمین کنگره سراسری همکاری های دولت ، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی یادآور شد : نقش دولت در کنار دو نهاد دانشگاه و صنعت بسیار مهم است و دولت می تواند به عنوان سرمایه گذار اصلی در بخش آموزش نیروی انسانی و همچنین انتقال فناوری در دو نهاد دانشگاه و صنعت فعالیت کند.
وی با اشاره به مفهوم دولت کار آفرین گفت : در این زمینه دولت باید در کنار دانشگاه و صنعت سیاست های کاری مشخص داشته باشد و در زمینه های ایجاد فناوری در صنعت سرمایه گذاری کند.
رهایی یکی از مشکلات عمده در دانشگاه را اختصاص ندادن بودجه به ایده پردازان و کارآفرینان در دانشگاه ها عنوان کرد و گفت : دولت باید علاوه بر اختصاص بودجه به این امر ، سیاست های تشویفی برای نو آوران ایجاد کند.
وی در مورد وضعیت صنعت در کشور اظهار داشت : صنایع پس از پیروزی انقلاب اسلامی به سمت استفاده از دانش بومی حرکت کردند و امروز نیز با تعریف طرح های کلان در دانشگاه ها و صنعت شاهد شکل گیری شکل تازه ای از صنعت نو آور در دانشگاه ها هستیم .
رهایی گفت : برای مثال طرح کلان ساخت ˈپلتفرم ˈملی خودرو در دانشگاه های کشور در روزهای نخست با استقبال کم بخش صنعت و خودرو کشور مواجه شد اما بعد از گذشت نزدیک به دو سال صنایع خودرو سازی پشتیبانی جدی از این طرح کلان داشته است .
رییس دانشگاه صنعتی امیر کبیر همچنین تاکید کرد : هر یک از طرح های کلانی که با همکاری صنعت و دانشگاه ها اجرایی می شود در واقع بخشی از نیازهای جدی کشور را پاسخ می دهد و علاوه بر آن ثروت زیادی عاید کشور می کند. برای مثال می توان به طرح کلان ازدیاد برداشت از مخازن نفتی اشاره کرد که با هر یک روز جلو افتادن این پرو‍ژه ثروت بسیاری عاید کشور خواهد شد .
رهایی در مورد نقش دانشگاه در ثروت آفرینی و توسعه ملی اظهار داشت : دانشگاه به عنوان مهمترین نهاد پرورش نیروی انسانی امروز نقش مهمی را در فرآیند خلق ایده تا تولید ثروت به عهده دارد .
وی یادآور شد : هم اکنون بهترین و خلاق ترین افراد در دانشگاه های کشور حضور دارند از این رو باید بستری فراهم شودکه این خلاقیت ها به شکل یک اختراع و در مرحله بعدی به صورت یک محصول دانش بنیان بروز کند و با حمایت از این محصولات بتوانیم به خلق ثروت بپردازیم .
وی با اشاره به شکل گیری صندوق نوآوری و شکوفایی ابراز امیدواری کرد که بتوان با تزریق اعتبارات به شرکت های دانش بنیان نو پا ، ثروت آفرینی کرد.
رهایی از سه نسل آموزش محور ، پ‍ژوهش محور و کار آفرین در دانشگاه ها نام برد و گفت : امروز دانشگاه ها به سمت دانشگاه های کار آفرین حرکت می کند یعنی دانشگاه ها در مسیر توسعه پژوهش به نو آوری و کار آفرینی متمایل شده اند و در این نوع دانشگاه تمرکز بر حمایت از ایده پردازان و حمایت از افراد ریسک پذیر است .
وی گفت : برای مثال برخی از دانشجویان ایده پرداز با ارایه ایده های خود در جمع صنعتگران از حمایت بلادرنگ آنها بهره مند شدند.
رییس دانشگاه صنعتی امیر کبیر به سند اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: این سند مبنای کار فعالیت های سه قوه قرار گرفته است .
به گفته وی در شرایط فعلی باید از نو آوری در فناوری به عنوان محور اساسی توسعه کشور استفاده کنیم زیرا برای رسیدن به اهداف سند توسعه چشم انداز راهبرد ملی برای توسعه صنعتی لازم است .
رهایی گفت : همچنین باید سیاست هایی برای جایگزین کردن اقتصاد سنتی با اقتصادی مقاومتی ارایه شود و اقتصاد مقاومتی اساس توسعه اقتصاد دانش بنیان شود .
وی تاکید کرد : راهکار های مورد نیاز برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در مراکز علمی کشور وجود دارد و باید اتاق فکر در دانشگاه ها به عنوان محور توسعه در این زمینه مورد توجه قرار گیرد. تجربه کشورهای توسعه یافته نشان می دهد که فناوری محور توسعه است و توسعه فناوری خود نیازمند نو آوری است .
به گفته رهایی نو آوری در فناوری کلید سلامت اقتصاد و رقابت پذیری به ویژه در بازار های بین المللی است و توسعه زمانی رخ می دهد که توسط کار آفرین ایجاد شود.
هفدهمین کنگره ملی همکاری های دولت ، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی امروز - سه شنبه - در دانشگاه امیر کبیر آغاز شد . این کنگره عصر امروز پایان می یابد.
علمی (3)**9190**1581
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن