تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند ع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802230815




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حادثه سازی افراد اندکی در مسیر تعامل مجلس و دولت/دولت مصمم به ساماندهی فرهنگی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سیدرضا اکرمی در گفت و گو با ایرنا: حادثه سازی افراد اندکی در مسیر تعامل مجلس و دولت/دولت مصمم به ساماندهی فرهنگی تهران - ایرنا - رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری کار فرهنگی را سخت از فعالیت های اقتصادی و سیاسی دانست و گفت: همه باید برای ساماندهی فرهنگی کشور به دولت کمک کنند.


سید رضا اکرمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با تاکید بر ضرورت ساماندهی مسایل فرهنگی، گفت: در این مسیر همه باید به دولت کمک کنند و این وظیفه ای برای همه نهادهای فرهنگی کشور است.
وی تصریح کرد: دولت یازدهم همانطور که تا کنون اعلام شده با مشکلاتی از قبیل بیکاری، تورم، تبلیغات سو ء خارجی علیه ایران، انرژی هسته ای، تحریم و نفت مواجه است. همه مردم ایران در جریان هستند که دولت با این مشکلات دست و پنجه نرم می کند.
اکرمی در ادامه اقدامات صورت گرفته از سوی دولت در چند ماه گذشته را در جهت حل مشکلات کشور دانست و گفت: آقای روحانی دولت را به موقع به مجلس معرفی کرد و از 18 وزیری که معرفی کرد، 15 نفر در مرحله اول رای آوردند و هیات دولت تشکیل شد و همچنین لایحه بودجه را به موقع به مجلس ارایه کرد.
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: در بخش سیاست خارجی نیز اقدامات موثری از سوی دکتر روحانی و دولت وی صورت گرفته است. سفرهای خارجی از جمله به نیویورک و داووس و موضوع مذاکرات ژنو، همه ما می دانیم که اینها کارهای سنگین و زمان بر است و باید با تامل و حوصله دنبال شود تا آرام آرام فشارهای خارجی ناحق علیه ایران کاهش یابد و روزی به طور کلی از بین برود.
وی ادامه داد: از جمله مسایلی که دولت در اندیشه آن است که باید به آن برسد و حق هم است و شاید به صورت شایسته به آن توجه نشده، مسایل فرهنگی جامعه است.
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: ما گرفتار فساد اداری و اخلاقی هستیم، افرادی از بانک ها وام های کلان گرفتار و به موقع بدهی خود را پرداخت نمی کنند. باید به تدریج به این مسایل نیز رسیدگی شود.

** جنس اقدامات اقتصادی و فرهنگی متفاوت است
اکرمی تاکید کرد: کارهای اقتصادی یک راه و روش خاص دارد و کارهای فرهنگی راه و روش دیگری. معتقدم ما کارهای فرهنگی را باید از خانواده آغاز کنیم. ما خانه را استراحتگاه و خوابگاه ندانیم، اضافه بر آن باید آموزشگاه و دانشگاه بدانیم. پدر و مادر تنها این وظیفه را ندارند که خوراک، پوشاک و مسکن فرزندان را تامین کنند. باید به اخلاق و رفتار آنان نیز برسند تا بتوانند نیروی آراسته و بایسته به جامعه تحویل دهند.
وی گفت: آموزش و پرورش هم وظیفه دارد. باید در مسایل فرهنگی خانه، خانواده، دانشگاه، مسجد، صدا و سیما و همه را به کار بگیریم که انسانی آراسته را به جامعه تحویل دهیم که این کار بسیار دشواری است.

** کار فرهنگی باید مستمر باشد
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری کار فرهنگی را کاری مستمر و همیشگی و عمومی دانست و گفت: همه دستگاه ها باید کمک کنند، چه کسانی که کار فرهنگی کار ویژه آنهاست و چه کسانی که اینگونه نیست. دولت هم حتما باید در امور فرهنگی به طور ویژه اقدام کند.
اکرمی افزود: امروز جامعه ما مبتلا به موضوع عفاف و حجاب است. ما ناهنجاری هایی را می بینیم. 26 دستگاه باید قانون عفاف و حجاب را عملیاتی کنند. من در مجلس هشتم در کمیسیون فرهنگی می دیدم که همه این 26 دستگاه پای کار نیستند. حتی حاضر نیستند از دستگاه خود شروع کنند.
وی تصریح کرد: نسبت به کار فرهنگی کمی غفلت شده و باید به مسایل فرهنگی کمک کنیم. باید با هم تلاش کنیم به نقطه مطلوبی در مسایل فرهنگی برسیم. دولت هم اکنون اولویت بندی دارد. وقتی شما می بینید که مشکل اقتصادی داریم، مثلا در پرداخت یارانه گفتیم که باید هدفمندی صورت گیرد، اما تا کنون اینگونه نشده است، پس دولت با مشکل مواجه است.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تورم نقطه به نقطه در حال کاهش است. تورم ما به 43 درصد رسیده بود، اما اکنون به 35 درصد کاهش یافته و قرار است در پایان سال 93 تورم به 25درصد برسد که این کار مهم و بزرگی خواهد بود.

** عملکرد در بخش سیاست خارجی مثبت است
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: در بخش سیاست خارجی نیز سفرهای جناب آقای دکتر روحانی عمدتا صرف مسایل مهمی شده است که به دنیا گفته شود ما قصد تعامل و تفاهم داریم. می خواهیم قانونی همه خواسته ها عملیاتی شود. اکنون نگاه دنیا نسبت به ما تغییر کرده است، البته تا رسیدن به حالت طبیعی زمان می برد و نباید با عجله و شتاب توقع داشتیم کارها به سرانجام برسد.

** رویه تعاملی دولت روحانی باعث شکستن یخ تحریم ها شده است
وی ادامه داد: آمریکا 34 سال ما را تحریم کرده است. ما در مقابل توده یخ هستیم که بالای آب مختصری از آن دیده می شود و عمده آن در زیر آب است و دیده نمی شود. باب تفاهم و تعامل باعث ترک خوردن تحریم ها شده و تلاش می کنیم به نقطه مطلوب برسیم.

** تریبون های نماز جمعه در کارهای فرهنگی کمک کنند
اکرمی در عین حال کار فرهنگی را سخت تر از کار اقتصادی و سیاسی دانست و گفت: همه خانواده ها و دستگاه ها باید کمک کنند. ما حدود 750 تریبون نماز جمعه داریم، بیش از 50 هزار مسجد داریم که می توانند به مسایل فرهنگی کمک کنند. رسانه های مکتوب و دیگر رسانه ها باید به فعالیت های فرهنگی کمک کنند تا مفاسد فرهنگی کاهش یابیم و جامعه به سمت پاکی و طراوت برود.

** ایجاد تشکیلاتی در دولت برای ارتباط با روحانیون و مراجع و حوزه های علمیه
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: دکتر روحانی می توانند تشکیلاتی برای ارتباط با روحانیون از مراجع عظام، مدرسین، طلاب، مبلغین، جامعه وعاظ و حتی مداحان به وجود آورند که بتوانند ارتباط وثیق و مستمر بین دولت و آنها به وجود آید.
وی افزود: اندیشه این موضوع وجود دارد، اما تا کنون فراغت نبوده که این مساله تحقق یابد. دنبال یافتن نیروی بایسته و شایسته هستند که این ارتباط را انتخاب کنند تا خلایی که وجود دارد را به نوعی برطرف کنند.

** بهره پایین سیستم اداری کشور
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: در بخش ساماندهی اقتصادی کشور بحثی که در مجلس نیز دنبال می شد، این بود که اصولا در بخش اداری بهره کار بسیار اندک است. بهره کاری میانگین هر کارمند 1 ساعت بیشتر نیست. در بخش خصوصی نیز 2 ساعت بیشتر نیست.
اکرمی تاکید کرد: استخدام چه به صورت رسمی و چه قراردادی زیاد بوده است. به قدری نیرو در دولت نهم و دهم جذب کردند، از جمله در نهاد ریاست جمهوری به هیچ عنوان گنجایش ندارد. باید عاقلانه و عالمانه فکری برای آن کرد. نیروهایی که به طور مامور آمده اند به کارهای خود بازگردند.

** تعامل دولت و مجلس
وی تصریح کرد: دکتر روحانی کار با مجلس را خوب شروع کرد. در روز مراسم تحلیف لیست وزیران خود را به مجلس داد. وقتی مذاکرات شروع شد، مذاکرات خوبی صورت گرفت و 15 نفر از 18 نفر رای آوردند.
مجلس سال اول خود را می گذراند و در آغاز کار خود قرار دارد، دولت نیز در آغاز کار قرار دارد، به یک مقدار التهاب در روابط دو طرف طبیعی است. اما گاهی افراد اندکی حادثه سازی می کنند. گاهی نیز افرادی دلسوز هستند و راه کار را بلد نیستند به گونه ای عمل می کنند که شایسته نیست.

** مجلس به وزارت خارجه اعتماد داشته باشد
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: ما عضو ان پی تی هستیم و حق داریم غنی سازی داشته باشیم. اما با افرادی مواجه هستیم که گاهی موجودیت و گاهی حق قانونی ما را قبول ندارند. ما نظارت را قبول داریم و حق غنی سازی هم داریم و کارشکنی ها وجهی ندارد.

** عده ای در مجلس موضع منطقی درباره مذاکرات اخذ نمی کنند
وی ادامه داد: مجلس به آقای ظریف رای داده و از طرف ایشان گروهی در حال کار کردن است. باید اعتماد داشته باشیم، البته نظارت هم باید باشد. باید این اقدامات تقویت شود تا بتوانند با اقتدار مذاکره کنند.
اکرمی گفت: اما متاسفانه عده ای در مجلس مغایر این موضوع موضع گیری می کنند. اینکه عده ای می گویند که ما اعتماد نداریم به چه معنا است، یعنی باید مذاکرات تعطیل شود. ما قصد اعتمادسازی و برخورداری از حق هسته ای خود هستیم. در مذاکرات نیز باید امتیازاتی بدهیم تا امتیازاتی بگیریم. ما درباره درصد غنی سازی بحث کرده ایم و اصل غنی سازی پابرجا است. ما نظارت را پذیرفته ایم تا به حق قانونی خود برسیم.
وی تاکید کرد: برخی نمایندگان به جای اینکه به دولت اعتماد و کمک کنند، روز اجرای توافق را روز سیاه می نامند که جای تاسف دارد. مقام معظم رهبری تاکید دارند که مذاکره کنندگان نیروهای انقلاب هستند و باید به آنها اعتماد شود.

** در توافق ژنو جمله ای مبنی بر تعطیلی غنی سازی ایران وجود ندارد
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری افزود: نباید اظهارات آمریکا و رژیم صهیونیستی را ملاک قرار دهیم. در متن توافقات کلمه ای وجود ندارد که غنی سازی ما را تعطیل کند. ما با صراحت گفته ایم که غنی سازی در کشور ادامه خواهد یافت. پس نباید پشت دولت را خالی کنیم.

** سوالات و تذکرات فراوان نمایندگان به دولت
اکرمی در ادامه با اشاره به زیاد بودن سوالات و تذکرات نمایندگان مجلس به دولت و اعضای کابینه، گفت: آقای ربیعی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) گفته بود از 1000 ساعتی که مسوولیت داشته 700 ساعت را در مجلس حضور داشته است.
وی با تاکید بر اینکه برخی نمایندگان باید باب تعامل را گسترده تر کنند و دولت نیز بهانه به دست برخی ندهد، گفت: اگر مجلس دنبال نمره 20 است اینگونه نیست، اگر دنبال نمره 10 است آن هم نیست، باید نمره ای بین این دو مطرح شود، تا تعامل بیشتری برقرار شود.

** جامعه روحانیت به دنبال تحزب نیست
عضو جامعه روحانیت درباره موضع جامعه روحانیت در قبال دولت یازدهم، گفت: جامعه روحانیت بعد از انتخابات ریاست جمهوری آقای روحانی را تبریک گفت و گروهی را نیز برای تبریک گفتن فرستاد.
اکرمی با تاکید بر اینکه جامعه روحانیت به دنبال تحزب نیست، اظهار داشت: جامعه روحانیت یک تشکل روحانی است و فعالیت در این زمینه را در پیش گرفته است و دنبال این نیست که به سمت تحزب برود.
عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه در خصوص ورود برخی از احزاب و تشکل های سیاسی به موضوع انتخابات مجلس دهم، گفت: ورود به بحث انتخابات مجلس دهم زود است و وقت پرداختن به این مساله نیست. یک جامعه پویا و زنده دارای نظر است اما به نظر می رسد کسانی که از اکنون شروع کرده اند، تعداد زیادی نیستند.

** اعتدال نپذیرفتن تندی و کندی است
اکرمی در خصوص معنای اعتدال نیز گفت: اعتدال به این معنا است که ما تندی و کندی را نمی پذیریم. رفتار و کردار ما باید عالمانه و معتدل باشد. در سیاست خارجی نیز بر مبنای منطق و قانون صحبت می کنیم.
وی تصریح کرد: هر کس منافع و موجودیت ما را به رسمیت بشناسد، ما هم منافع او را می پذیریم.
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه کسانی که افراط و تفریط داشته اند تا کنون نتیجه مطلوب نگرفته اند، اظهار داشت: باید انسجام و اتحاد خود را افزایش دهیم تا به نتایج مطلوب برسیم. رهبری را معیار قرار دهیم و در این مسیر حرکت کنیم.
گفت و گو از: داریوش غفاری
سیام 1535
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن