تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا براى تو روزه گرفتيم و با روزى تو افطار مى كنيم پس آن را از ما بپذير، تشنگى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816845874




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گل واژه های آسمانی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

گذری بر دست نوشته های شهدا(3) گل واژه های آسمانی تهران- ایرنا- «البته نپندارید که شهیدان راه خدا مرده اند بلکه زنده به حیات ابدی شدند و در نزد خدا متنعم خواهند بود. آنان به فضل و رحمتی که از خداوند نصیبشان کرده شادمان اند...»(سوره آل عمران، آیه 170 و 169)


دفتر پژوهش و بررسی های خبری، خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در آستانه فرا رسیدن روز شهدا، وصیت نامه 60 شهید والامقام دفاع مقدس را گردآوری و محوربندی کرده است و ضمن تاکید بر ادامه راه آنان، مقام شامخ شهدای عرصه ی ایثار و شهادت را پاس می دارد.

**اسلام، دین برحق
«...ای یاوران حسین زمان، از خون سرخ تمامی شهیدان این ندا برمی خیزد که اسلام تنها دین جاوید و بر حق و قرآن تنها قانون پاینده و محمد(ص) پیامبرم و خمینی بت شکن رهبرم و شما دنباله رو شهیدان باید به این پیام ارج دهید و با وحدتی بی مانند پایه های تمامی ظلم را فرو ریخته و به آرزوی دیرین تمامی شهیدان که همانا پیروزی اسلام است جامه عمل بپوشانید...»(هادی فضلی، شهادت: هفتم مرداد 1367)
**احترام به پدر و مادر
«... در این دنیا فقط پاکی، صداقت، ایمان، محبت به مردم، جان دادن در راه وطن و عبادت باقی می ماند. همیشه به خاطرت این کلمات بسیار شیرین و پر ارزش را بسپار کسی که به پدر و مادرش احترام بگذارد، یعنی طوری با آنها رفتار کند که رضایت آنها را جلب نماید، همیشه پیش خداوند عزیز بوده و در زندگی خوشبخت خواهد بود...»(عباس بابایی، شهادت: 15 مرداد 1366)
**شهادت در راه حق
«...خدایا من به جبهه نبرد حق علیه باطل آمده ام تا جان خود را بفروشم، امیدوارم خریدار جان من تو باشی، نه کس دیگر. دلم می خواهد که در آخرین لحظه های زندگیم بدنم و جسمم آغشته به خون در راه تو باشد، نه راه دیگر...»(حسن شفیع زاده، شهادت: هشتم اردیبهشت 1366 )
**جهاد در راه خدا
«...حرکت اسلامی، حرکتی انسان ساز است و برای آینده و بشریت درس و کلاسی آموزنده است که انسان می تواند با این حرکت و جنگ، با این جهاد، همه مسایل انسانی را تأمین کند. این است که خداوند بر ما جهاد فی سبیل الله را واجب کرده است. همه ارزش ها را در مقام مجاهدین به انسان داده است که بهشت جاودان است...»(حسین بصیر، شهادت: دوم اردیبهشت 1366)
**عزت در سایه ی جهاد
«...جهاد برای مسلمانان عزت و افتخار است و مردن در رختخواب در حالی که دشمن اسلام برای محو اسلام قد علم کرده بجز خواری و ذلت چیز دیگری نخواهد بود و بدانید که ما به جبهه احتیاج داریم و باید برویم تا ساخته و آبدیده شویم. به آزادی خواهان جهان بگویید علاج بیرون کردن دشمن از خانه فقط اسلحه گرم و خون سرخ است...»(محمد اسلامی نسب، شهادت:چهارم دی 1365)
**گام برداشتن در راه رضای خدا
«...خدایا تو خود می دانی که دلم می خواست که در راه رضای تو قدم بردارم که در قالب اوقات برنداشتم، به خاطر اینکه نمی دانستم و باز عمل می کردم، به این دلیل بود که تو را نشناختم و نمی دیدم. خدایا هنوز هم نمی دانم این خودم هستم که این جریده را می نویسم یا نفس سرکش و جاه طلب من است...»(مهدی عاصی تهرانی، شهادت: 10 تیر 1365)
**جنگ، امتحانی الهی
«...به تمام برادران و خواهران مسلمان توصیه دارم که این جنگ یک امتحان است تا کفر و اسلام از هم جدا شود و منافق و مؤمن مشخص گردد و این کار شغل همه پیامبران و امامان ما بوده و از خلقت آدم تا به حال دین خدا دشمنانی داشته و همه هلاک شده اند و آثاری از آن ها نیست ولی دین اسلام و قرآن کریم همیشه هست و خواهد بود و ما باید به فکر عمل خویش باشیم تا خود را از گمراهی و هلاکت نجات دهیم و این دنیا ماندنی نیست و کوله بار ما همان اعمالمان می باشد...»(علی عباس چاچ، شهادت: 20 فروردین 1365)
**حسین وار زندگی کردن
«...اولین شرط لازم برای پاسداری از اسلام، اعتقاد داشتن به امام حسین(ع) است. هیچ کس نمی تواند پاسداری از اسلام کند در حالی که ایمان و یقین به اباعبدالله الحسین(ع) نداشته باشد. من تکلیف می کنم شما رزمندگان را به وظیفه عمل کردن و حسین وار زندگی کردن...»(مهدی زین الدین، شهادت:27 آبان 1364)
**اهتزاز پرچم انقلاب در دنیا
«... اگر شهیدان رفتند و یا پیروزی نهایی را ندیدید، بدانید آنها زنده هستند و بر این انقلاب نظاره می کنند، آنها با نثار خون خود پیروزی را به ثمر رساندند و به دست ما سپردند و ما هم تا به اینجا توان داشتیم و از این انقلاب پاسداری نمودیم و از این به بعد هم به شما ملت غیور و نیرومند اسلام می سپاریم و شما ها باید شجاعانه بجنگید و مبارزه نمایید تا پرچم خونین انقلاب ما بر سراسر جهان به اهتزاز در آورید و به دست صاحب اصلی آن یعنی منجی عالم بشریت امام مهدی (عج) بسپارید...»(رستم علی زارعی، شهادت: یکم مهر 1364)
**امام؛ نعمتی الهی
«...با نام آن خداوندی که تمام ابرقدرتها از نام او یعنی الله اکبر، به لرزه درآمده اند. برادران و خواهران مسلمان، امام را تنها نگذارید که مورد خشم خدا قرار می گیرید و فردا و روز قیامت جواب پیامبر(ص) را نمی توانید بدهید که از شما سوال می کنند: از یار و یاور من چه بهره ای بردید؟ و کی او را یاری کردید؟ وای به حال افرادی که بخواهند، امام را تنها بگذارند و در این مورد سستی کنند و از این نعمت الهی بهره ای نبرند. آری او نعمت الهی است، او دل سوخته مستضعفان، بیچارگان و بینوایان است. زندگی او علی گونه است، او نوازش کننده یتیمان است ...»(قاسم نصرالهی، شهادت: 12 تیر 1364)
**اهدای جان به مردم وطنم
«اگر ذره ای از خاک وطنم به پوتین سرباز دشمن چسبیده باشد آن را با خون خود در خاک وطن خواهم شست و مرگ در این راه را افتخار می دانم اگر ارزشمند تر از جانم هدیه ای داشتم حتما به این مردم خوب هدیه می کردم...»(حسین خلعتبری، شهادت: یکم فروردین 1364)
**جنگ میان اسلام و کفر
«… در این موقعیت زمانی و مکانی، جنگ ما جنگ اسلام و کفر است و هر لحظه مسامحه و غفلت، خیانت به پیامبر اکرم (ص) و امام زمان (عج) و پشت پا زدن به خون شهداست و ملت ما باید خود را آماده هر گونه فداکاری بکند. در چنین میدان وسیع و این هدف رفیع انسانی و الهی، جان دادن و مال دادن و فداکاری امری بسیار ساده و پیش پا افتاده است و خدا کند که ما توفیق شهادت متعالی در راه اسلام با خلوص نیت را پیدا کنیم…»(حسن باقری،شهادت: 9 بهمن 1361)
**پشتیبان ولایت فقیه
«...من از ملت مسلمان و قهرمان ایران عاجزانه می خواهم با حاضر بودن خود در صحنه تمام توطئه های داخلی و خارجی را خنثی سازند و همواره یار و یاور امام عزیزمـان خمینـی باشند. از شما برادرانم می خواهم که همیشه در طلب حق کوشا باشید و بدانید که امروزه دست قدرتمند پروردگار یار و یاور امام عزیزمان خمینی بت شکن است و بیایید تا با هم بار دیگر سوگند یاد کنیم و بیعت خود را با اماممان تجدید کنیم...»(صمد جاهد الوار علیا، شهادت: 28 تیر 1361)
** پیام امام حسین(ع)مقاومت در برابر باطل
«...این جوهره قیام حسین (ع) است، که انقلاب را تداوم و تکامل می بخشد و مستمر می دارد و آنچه اصالت دارد همین محتوی و کیفیت است، حفظ این جوهر و جاری ساختن آن در روح و قلب توده هاست که مقدس و متبرک است، پیام حسین (ع) نفی سازی با شیطان و مقاومت در مقابل باطل است ...» (سید عبدالرضا موسوی، شهادت: 17 اردیبهشت 1361)
**احترام به تمامی مخلوقات
«...می خواهم به پروردگار جهانیان معتقد باشید. به رسالت محمد امین و پیغمبران سلف و روز رستاخیز مومن باشید. به پیشوایان دین و مذهب از طوایف مختلف احترام بگذارید. تمام انسان هایی را که در گذشته و حال و آینده به نحوی از انحا برای انسان های دیگر مفید بوده اند محترم بدانید...» (ولی الله فلاحی، شهادت: هفتم مهر 1360)

گروه اطلاع رسانی
پژوهش**9128**9131
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن