تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816924114




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«واژه‌سازي و نهادسازي» دو راهبرد جشنواره امام رضا(ع) است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ اسفند ۱۳۹۲ (۱۱:۰ق.ظ)
دبير جشنواره امام رضا(ع) در نشست هم‌انديشي با رسانه‌ها: «واژه‌سازي و نهادسازي» دو راهبرد جشنواره امام رضا(ع) است دبير جشنواره بين‌المللي فرهنگي هنري امام رضا(ع) در نشست هم‌انديشي با نمايندگان 22 رسانه ديجيتال و مکتوب کشور گفت: طبق آمار به دست آمده، 52.8 درصد برنامه‌هاي جشنواره امام رضا(ع) مردمي است و 47.8 درصد نيز نيز به برنامه‌هاي تخصصي اختصاص دارد.
به گزارش خبرگزاري موج از واحد خبر و اطلاع‌رساني بنياد بين‌المللي فرهنگي هنري امام رضا(ع)، نشست هم‌انديشي دبير دوازدهمين جشنواره بين‌المللي فرهنگي هنري امام رضا(ع) با نمايندگاني از خبرگزاري‌هاي ايسنا، ايکنا، تسنيم، خبرآنلاين، شبستان، فارس، مهر، نسيم آنلاين و روزنامه‌هاي آرمان، اسرار، اطلاعات، ايران، تهران امروز، جام جم، جمهوري اسلامي، جوان، خراسان، رسالت، سياست روز، کار و کارگر، کيهان و همشهري برگزار شد.
سيدجواد جعفري در ابتداي اين نشست ضمن قدرداني از زحمات رسانه‌‌ها در انعکاس يازدهمين دوره جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) با اشاره به مشارکت 31 استان داخلي و 75 کشور خارجي در برپايي يازدهمين دوره جشنواره امام رضا(ع) افزود: از مجموع 85 عنوان برنامه اين دوره جشنواره، حدود 25 عنوان برنامه با کمک سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، جامعه المصطفي العالميه، مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، مجمع جهاني اهل بيت(ع) و ... در خارج کشور برگزار مي‌شود. 28 کشور آفريقايي، 21 کشور آسيايي، 15 کشور اروپايي و پنج کشور آمريکايي ميزبان دوازدهمين جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) هستند.
مديرعامل بنياد بين‌المللي امام رضا(ع) با اشاره به فرمايشي از رهبر معظم انقلاب که «واژه‌سازي» و «نهادسازي» را لازمه هر حرکت و نهضت عمومي دانسته‌اند، گفت بر همين اساس ما در جشنواره امام رضا(ع) که يک جشنواره مردمي است، سعي مي‌کنيم واژه‌سازي و نهادسازي داشته باشيم. واژه‌هايي همچون «دهه کرامت»، «روز بزرگداشت امامزادگان»، «هفته فرهنگ رضوي» و ... از جمله اين تلاش‌هاست و اکنون نهادهاي مردمي در آيين‌هاي نمادين استقبال از کاروان امام رضا(ع) در شهرهاي شلمچه (دروازه ورودي ثامن‌الحجج به ايران)، يزد (که بيشترين قدمگاه‌هاي امام رضا(ع) را در خود جاي داده است) و نيشابور، شکل گرفته و منتظر حمايت هيچ سازمان و ارگاني نيستند و اگر جشنواره هم تعطيل شود، آن‌ها کار خود را به شايستگي انجام مي‌دهند.
وي بر مردمي‌بودن جشنواره امام رضا(ع) تأکيد کرد و گفت: طبق آمار به دست آمده، 52.2 درصد برنامه‌هاي جشنواره امام رضا(ع) مردمي است و 47.8 درصد نيز نيز به برنامه‌هاي تخصصي اختصاص دارد.

در ادامه اين نشست، نمايندگان رسانه‌ها به ارائه ديدگاه‌ها و نظرات خود درباره جشنواره و بنياد بين‌المللي امام رضا(ع) پرداختند.
معرفي آثار برگزيده جشنواره، استفاده از ظرفيت‌هاي فضاي مجازي و تأکيد بر افزايش تبليغات جشنواره در رسانه ملي، خواسته اکثريت قريب به اتفاق حاضران بود. همچنين معرفي چهره ماندگار رضوي، معرفي حکما و علماي مشهور مدفون در مشهد و برپايي همايش‌هايي با موضوع معماري شهري مشهد، جزو پيشنهادهايي بود که مورد استقبال قرار گرفت.
يکي ديگر از پيشنهادهاي قابل تأمل اصحاب رسانه، جمع‌آوري آثار شاعران مسلمان و غيرمسلمان درباره امام رضا(ع) بود، نظير همايش بين‌المللي ادبي و هنري «باران غدير» که با محوريت اميرالمؤمنين(ع) برگزار مي‌شود. استفاده از قالب‌هاي جذاب بصري و هنري در معرفي شخصيت و سيره امام علي‌بن موسي‌الرضا(ع) نيز از ديگر پيشنهادهاي اهالي رسانه بود.
در پايان اين نشست، جعفري بار ديگر از حمايت اهالي رسانه از جشنواره امام رضا(ع) قدرداني کرد و خبرنگاران حاضر در نشست به عنوان خادمان فرهنگ رضوي در فضاي رسانه تجليل شدند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن