تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ای على! عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى‏آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816403579




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سجاده هایی به وسعت خیبر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سجاده هایی به وسعت خیبر کاشان– ایرنا– آنجا که مردان خدا شیدایی سر را به راه و رسم شهادت و تکبیره الاحرام وصال را به وداع جاودانه با دامنگیرهای پوچ دنیوی سلام می دهند، عشق عزیزتر از هرچه می آید.


می مانی که آیا نمونه آدمی در آغازین روز خلقت که پروردگار برای سجود مقابل شیطان و ملائکه رونمایی کرد در قرنها پس از تجلی زمین چه می کند؟ این اصل جنس است یا سلاله ای از آن نمونه خلقت.
آدم هایی که شبیه زمینیان نبودند، چشمانی که جز معنویت نمی دیدند، روح هایی که در تجسم مان نمی گنجند و خیال هایی عاری از هرگونه پیش پا افتادگی هایی از رنگ و نقش روزمرگی ها.
آدم هایی با دنیا غریبه از ایل و تبار عرشیان، بی هیچ نسبی با اهالی زمین، سهم شان از فرداهای توپ و خمپاره و نارنجک آخرتی است به زلالی باغهای تجری من تحت الانهار.
شاید نشان شان را امروز به جز غربت باران جاری بر سنگ نوشته های آسمانی گلزارشان در نبود دستهایی که در گلوی آستین های خالی فریاد پاره می کنند و پاهایی که فرش را لیاقت گام نهادن آنها نبود و قدمگاهشان عرش و آسمان است و بر بال ابرها پرواز می کنند، بیابی.
آرامش نگاهی که طوفان به پا می کند از پس چشمانی که جاذبه های دنیوی در ردیف تماشاگهش نامرئی می نماید.
میلیون ها دست و پا و چشمی که انقلاب کردند و ریه و حنجره هایی که در انتشار نت های زیر بی بم فریاد زده شان فقط آوای تارهای موسیقی ناهماهنگ شیمیایی به گوش می رسد.
وصیت نامه هایی که بوی ناب عطر انسانیت می دهد و هر نوشته ای روبرویش رنگ می بازد.
و برگ های سرخی که از شاخه افتادند را ریشه ای جاوید در کالبد دنیا باقی است.
لرزش دستان پدر از آتشی می گوید که دل می برد، ˈحاج شیخˈ پیرمرد کلاه نمدپوش شهر کاشان سالهاست در کنج مغازه اش با یاد دو رادمردی سر می کند که قرار بر تن پوش دامادیشان بود و حرف و حدیث خانه بخت آب پشت پایشان در هر اعزام به خط مقدم عشق.
اما دو برادر هر زمان به مادر وعده در دیدار بعد را دادند و دیدار بعد با معبود بود که لباس شهادت را به قامت خود آراسته تر دیدند تا جامه دامادی.
سردار شهید ˈحسن موحد رستگارˈ، قائم مقام فرمانده گردان امیرالمومنین (ع) به همراه برادر کوچکترش ˈاحسانˈ زائر سفینه عرش در عملیات والفجر 8 بود.
پاسدار پاکباخته نهضت روح الله، در روز 11 اسفند ماه 1364 دقایقی قبل از آغاز عملیات موسوم به ˈیا مهدیˈ در محور ˈکارخانه نمک فاوˈ، پس از آنکه تعدادی از همرزمان خود را از شهادت در عملیات بعدی مطلع ساخت، وصیت نامه خود را که رساله ای از عشق و راز و نیاز با معبود است به رشته تحریر درآورد.
او در این راز و نیاز عاشقانه نوشت: ˈالهی اگر چه نزدیک ترین و سریع ترین راه تقرب و وصل به درگاهت شهادت است، در پی این وصل، توانم را فدایت نمودم، وجودم را فنایت و زیر پا گذاشتم دنیای فانی و پست را و گریستم از فراقت، قبولم دار اگر چه قابل نیستم.
عمری است که در پی لقایت، حال و هوای دیگر بر سرم شده، گام هایم از برای دیدار تو خسته، از بس راه پیمودم، بیابان های گرم و سوزان جنوب را پشت سر نهادم، قله های رفیع و سخت غرب و کردستان را زیر پا در نوردیدم، دره های پرفراز و نشیب محرم، صحرای رمضان، ارتفاعات سردشت.
حال با قبول کردن من در حضورت آرامشم بخش که تو عطاکننده نفس مطمئنه ای.
آخرین لحظات شب است و از مصاحبت با یک شهید برگشتم، نمی دانم، تاکنون در زندگیم چنین حالتی بوجود نیامده بود، تاکنون این طور شاد نشده بودم، لحظاتی دیگر به سحر نمانده و احساس می کنم که آخرین پیامم را بر روی کاغذ می نویسم، خیلی خوشحالم و از خوشحالی نمی توانم در خود بگنجم، احساس می کنم خدا با من است، احساس می کنم ضیافت ائمه اطهار و اولیاالله جهت آمدنم آماده شده است.
خدایا خدایا... تو را شکر میکنم که به من عطا نمودی این بیخود شدن را، خدایا دوست دارم با شهدا باشم، او (احسان) نیز این طور دوست دارد، خدایا در این دنیا هیچ نمی خواهم، فقط و فقط می خواهم من و او را با هم شهید نمایی و در کنار هم به خاک سپرده شویم، دوست دارم حیات ان دنیا را با هم بگذرانیمˈ.
حسن چند ساعت بعد در خط مقدم نبرد از ناحیه گردن مورد اصابت گلوله قرار گرفته و بال در بال ملائک گره زد.
پس از حدود یک ساعت خبر شهادت احسان موحد رستگار نیز به واحد تعاون لشکر امام حسین (ع) واصل می شود و دو برادر به فاصله یک ساعت جام وصال سرکشیدند تا نامشان در ردیف یکهزار و 700 کبوتر عاشق شهر دارالمومنین در فهرست بل احیا عند ربهم یرزقون ثبت جاودانه شود.
فاطمه رحمتی
7429/545
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن