تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821019681




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هدف اصلی بحران آفرینی در سوریه،منصرف ساختن این کشور از مبارزه با رژیم اسراییل است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سفیر ایران در باکو: هدف اصلی بحران آفرینی در سوریه،منصرف ساختن این کشور از مبارزه با رژیم اسراییل است باکو - ایرنا - سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت : دلیل اصلی وقوع فاجعه ای که سوریه به آن گرفتار شده ، این است که می خواهند این کشور را از جبهه مبارزه با رژیم اسراییل دور کنند.


پاک آیین در مصاحبه با روزنامه ˈ پارالل ˈ باکو افزود : سوریه یکی از کشورهای مسلمان نشین است که در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی قرار دارد ؛ بخشی از اراضی این کشور توسط رژیم اسراییل به اشغال درآمده و سوریه برای آزادی اراضی اشغالی خود تلاش می کند.
سفیر بابیان اینکه جنگی که در سوریه جریان دارد،جنگ بین مذاهب نیست ، تاکید کرد: هدف اصلی از به راه انداختن بحران دراین منطقه این است که سوریه از تلاش های خود برای آزادی اراضی خود صرف نظر کند.
وی بااشاره به اعتراف کشورهای قدرتمند درناکامی های خود در بحران سوریه افزود:باید سرنوشت هرکشوری توسط شهروندان همان کشور تعیین شود.اگر نیرو های خارجی بخواهند در این کشور مداخله کنند، وضعیت موجود در عراق و افغانستان دوباره تکرار خواهد شد.
سفیر تاکید کرد: هم ایران و هم سوریه کشورهایی هستند که نسبت به رأی شهروندان خود احترام قایل هستند. ما در سوریه از دموکراسی، اصلاحات و اراده مردم این کشور حمایت می کنیم و معتقدیم نیرو های خارجی نباید در امور داخلی سوریه دخالت کنند.
وی با اشاره به ضرورت برقراری آتش بس و مبارزه با تروریسم در سوریه ، برگزاری انتخابات را راه برون رفت از این بحران دانست و گفت : کسی که در این انتخابات پیروز شود ، ما از او حمایت خواهیم کرد.
وی در پاسخ به این سووال که بخشی از جنگ جویان سوریه را سلفی ها و وهابیون تشکیل داده اند و از شهروندان جمهوری آذربایجان نیز کسانی هستند که دراین گروه افراطی عضویت دارند و در سال های اخیر این جریان بطور گسترده تبلیغ می شود، به نظر شما، حمایت اصلی از این تبلیغات از کجا سرچشمه می گیرد، گفت: این تفکر افراطی با کمک مالی شماری از کشورها اشاعه می یابد.
وی تصریح کرد : در اسلام عمدتا دو مذهب وجود دارد: سنی ها و شیعیان.هر دو مذهب نیز مخالف تروریسم و خونریزی هستند. هیچ یک از مسلمانان جهان خشونت ها و وحشی گری های اخیر در سوریه را قبول ندارند. همه آن را محکوم می کنند. هیچ مسلمانی مایل نیست در راستای منافع رژیم اسراییل و یا آمریکا بجنگد. به عقیده من، این مطبوعات غربی هستند که خطر گروههای تکفیری را بزرگ نمایی می کنند.
سفیر ادامه داد: لازم است که هم علمای سنی و هم عالمان شیعه این مسأله را بطور دائم مورد توجه قرار دهند و جوان ها را از این راه برحذر دارند. این نیروها در واقع با سوء استفاده از احساسات جوانان و با تطمیع آنان از طریق پول و وسایل دیگر آنها را به طرف خود جذب می کنند.
وی با اشاره به ماهیت تأمین کنندگان مالی گروههای افراطی که با اهداف سیاسی دست به این اقدام می زنند ، افزود : کسانی که سلفی ها را هدایت می کنند، می دانند که مردم سوریه مسلمان هستند و با رژیم صهیونیستی مبارزه می کنند. این بدان معنی است که اهداف این گروه ها نه جنبه دینی، بلکه جنبه سیاسی دارد.
پاک آیین عمده ترین مسأله جهان اسلام را مسأله آزادی فلسطین دانست و افزود: همه کشورهای مسلمان در رابطه با مساله فلسطین همفکر هستند. ولی گروه های افراطی لباس مسلمانی به تن کرده و برای لکه دار کردن دین اسلام تلاش می کنند.
خاورم*1206*1547
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن