تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815533749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعریف نکردن پول اسلامی منجر به ربا خواری شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آیت الله حائری تعریف نکردن پول اسلامی منجر به ربا خواری شده است تهران-ایرنا- نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: تعریف نکردن پول اسلامی و برداشتن مرز بین تورم و سود پول مشکل ساز شده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله «محی الدین حائری شیرازی» در مراسم گرامیداشت شهید شاخص سازمان بسیج حقوقدانان حجت الاسلام و المسلمین «احمد فقیهی» در سالن بصیرت سازمان بسیج دانش آموزی افزود: چرا مرزها برداشته شد؟، بخاطر اینکه پول اسلامی را احیا نکردیم، اگر مشکل تعریف پول را حل کنیم مشکل ربا و قرض نیز حل خواهد شد، چون ارزش پول فعلی متغیر است سبب برخی از سود جویی ها می شود.
وی با اشاره به نام یکی از بانک ها گفت: آن ها با 50 میلیون تومان شروع کردند و الان 240 میلیارد تومان سرمایه دارند، شخصی برای جهیزیه دخترش پول لازم داشت من او را به بانک معرفی کردم، گفته بودند پنج میلیون می دهیم و هشت میلیون می گیریم، مرزی بین آثار تورم و ربا وجود ندارد.
وی ادامه داد: ˈپولˈ در اسلام خود مال است، ما علم اسلام را در اقتصاد کشف نکرده ایم چون حوزه علمیه در این عرصه ورود نکرده است، همه چیز در میدان عمل بدست می آید، ما با وارد شدن به میدان های سیاست و جهاد علم و فقه آن ها را کشف کرده ایم و در اقتصاد و محیط زیست باید وارد شده و علوم آن را کشف کنیم.

***بصیرت علامت جبری اعمال انسان است
وی با ذکر مثالی از ریاضیات افزود: بخشی از اعمال، مانند اعداد علم حساب نشان دهنده مقدار هستند اما در جبر اعداد دارای علامت می شوند و هیچ عددی بدون علامتی وجود ندارد، اعداد یا مثبتند یا منفی.
وی ادامه داد: معاویه نیز با اعمال اسلامی آن همه لشکر را جذب کرد، منافق هم اعمال درستی انجام می دهد اما در کنار اعمال بخش دیگری وجود دارد که به آن عمل جهت می دهد، کار بی بصیرت و دنیوی دارای علامت منفی و کار با بصیرت دارای علامت مثبت است.
کسی که عملیات انتحاری انجام می دهد دارای صبر، ایثار و شجاعت است اما چون بدون بصیرت این عمل را انجام می دهد آلت دست آمریکا و رژیم اشغالگر قدس شده و در راستاری منافع آن ها حرکت می کند.
شهید شیخ احمد فقیهی قاضی شرع شهرستان استهبانات هفدهم مرداد ماه 1361 صبح هنگام در مسیر منزل به محل کارش توسط دو موتور سوار اعضای گروهک منافقین به شهادت رسید.
اجتمام(3) 1293 1568
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن