تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803271491




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیر اندیشکده اروپایی:اعمال فشار بر کنگره آمریکا برای تصویب توافق هسته ای ژنو عملی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیر اندیشکده اروپایی:اعمال فشار بر کنگره آمریکا برای تصویب توافق هسته ای ژنو عملی است تهران-ایرنا- ˈمارک لئوناردˈ مدیر اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا گفت: اتحادیه اروپا می تواند برای تصویب و اجرایی شدن توافق نهایی هسته ای ایران ،کنگره آمریکا را تحت فشار قرار دهیم .


ˈمارک لئوناردˈ یکی از بنیانگذاران و مدیر اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا/ European Council of Foregin relations امروز (دوشنبه) در نشستی با حضور شماری از اعضای این اندیشکده با صاحبنظران مرکز ملی مطالعات جهانی شدن در محل این مرکز در تهران گفت: اتحادیه اروپا می تواند بر کنگره آمریکا برای تصویب هر توافقی همچنین اجرای مفاد آن فشار آورد و این روند را از قبل آغاز کرده است.

*** سفر هیات اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا در زمان حساسی انجام شده است
لئونادر با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: سفر هیات اروپایی به ایران در زمانی بسیار حساس به دلیل تغییرات شدید در حوزه های مختلف از جمله موضوعات منطقه ای، مسائل مالی جهانی و جهانی سازی ، گسترش حوزه اتحادیه اروپا، بحران های مالی حوزه یورو و البته توافق هسته ای ژنو انجام می شود.
وی یادآور شد: با توجه به همه این موارد اکنون زمان حساسی برای ایجاد روابط مستمر بین اتحادیه اروپا و ایران است. به همین دلیل ما بسیار علاقه مند به پیشرفت روندی هستیم که با توافق ژنو آغاز شد و امیدواریم به توافق نهایی بیانجامد.
لئونارد تصریح کرد: روابط هسته ای با ایران می تواند بنیان روابط گسترده تر دیگر را فراهم سازد. یقینا اروپایی ها می توانند بهترین دوست ایران در تضمین این موضوع باشند که دست یافتن به توافق نهایی ممکن است، همچنین در اجرای توافق که تاثیر محسوسی در زندگی هر روز مردم خواهد داشت.
این صاحبنظر مسائل سیاسی تصریح کرد: اروپایی ها به شکل بسیار جدی مساله هسته ای را از نظر فنی و اعتمادسازی دنبال می کنند و با رویکرد تازه ای وارد این مذاکرات شده اند.
وی گفت: به نظر من اختلاف نظر چندانی بین اروپا و آمریکا در مورد این موضوعات وجود ندارد، اما اروپایی هادراجرای سیاست ها و تحقق توافق نهایی می توانند نقش مهمی ایفا کنند. اروپا می تواند بر کنگره برای تصویب هر توافقی همچنین مفاد اجرایی آن فشار آورد و این روند را از قبل آغاز کرده است.
لئونارد یادآور شد: کشورهای اروپایی این روند را 10 سال قبل آغاز کردند، به شکل عملی توانستند آمریکا را وارد این روند سازند و سهم فراوانی در اجرای موفقیت آمیز توافق نهایی دارند. آنها می توانند آن را سریع تر پیش ببرند؛ اگر تحریم ها لغو شود مشکلات مشابهی برای تصویب همکاری ها با ایران در مجالس کشورهای مختلف وجود ندارد.

***اروپایی ها خواهان تحقق سریع تر توافق هسته ای
لئونارد ادامه داد: اروپایی ها می خواهند به سرعت به توافق هسته ای دست یابند، ایران را وارد نظام جهانی کنند و روابط مختلفی با ایران داشته باشند و در چارچوب های منطقه ای با ایران همکاری کنند.
وی غیر از موضوع هسته ای مسائل منطقه و تنش زدایی در سوریه و روابط مهم تر بین ایران و عربستان سعودی و از جمله دیگر مباحث این هیات در دیدار با محققان ایرانی دانست و گفت: رابطه ایران و عربستان سعودی بسیار بر تحولات منطقه ای تاثیر دارد و از این جهت اهمیت بسیار است.

***افزایش گفت وگو راه حل از بین بردن بی اعتمادی
ˈآنا پالاسیوˈ وزیر امور خارجه پیشین اسپانیا و از دیگر اعضای این اندیشکده نیز در این نشست گفت: بعد از هفت سال به ایران بازگشته ام، در حالی که هفت سال قبل در گروه بانک جهانی در ایران مشغول به کار بودم و قبل از آن نیز در سال 2003 بارها به بم رفتم و با کمال خرازی وزیر امور خارجه پیشین ایران برای هموارسازی مسیر سفر رسمی محمد خاتمی، رییس جمهوری پیشین ایران به اسپانیا همکاری کردم.
وی ادامه داد: با وجود همکاری های خوبی که در گذشته داشتیم؛ در سال های اخیر شاهد افزایش لایه های بی اعتمادی بین دو طرف بوده ایم که باید با گفت و گو آن را از بین برد.

*** حل مسائل منطقه ای بدون مشارکت ایران ممکن نیست
پالاسیو یادآور شد: ایران کشوری کلیدی در روند جهانی سازی و از نظر منطقه ای است، هیچ یک از مسائل منطقه ای از جمله مساله عراق، افغانستان یا سوریه بدون کمک و مشارکت ایران حل نخواهد شد ما به درک مشترک و همکاری برای حل این مسائل نیاز داریم.
وی گفت: همچنین در مورد بعضی از مسائل و خط مشی های جهانی مانند موضوعات مربوط به انر‍ژی که مشارکت ضروری ایران را می طلبد و به همین دلیل شنیدن صدای ایران بسیار مهم است.
وزیر امور خارجه پیشین اسپانیا همچنین با اشاره به مذاکرات ایران و گروه 1+5 با ایران تاکید کرد: به نفع همه ماست که این مذاکرات به نتیجه بیانجامد؛ زیرا این مذاکرات به نقطه عطفی رسیده است که باید از آن استفاده کرد و نباید زمان و فرصت را از دست داد، باید مسائل واقعی را بررسی کرد و نیات ایران را مد نظر قرار داد.
پالاسیو اظهار داشت: اذعان داریم که مهم ترین موانع روشن و واقعی سوءبرداشت ها هستند و اروپایی ها خود را به حل مسایل متعهد می دانند.

*** اعتمادسازی در سایه افزایش همکاری های اقتصادی
ˈگانیلا کارلسونˈ سیاستمدار سوئدی و عضو پیشین پارلمان اروپا و دیگر عضو این اندیشکده نیز در این نشست گفت: مهاجرت، دیجیتالی شدن و شهرنشینی گسترده در عصر جدید به ما در یافتن راهکارهای جدید برای ارتباطات بیشتر کمک کرده است. در همان حال ما در حال تجربه تغییرات جمعیت شناختی و محیط زیستی نیز هستیم.
کارلسون یادآور شد: باید از این تغییرات در حال وقوع بیشترین بهره را ببریم و به نظر من محققان و سیاستمداران همزمان می توانند از زوایای مختلفی از این تغییرات استفاده کنند. همچنین تغییرات یادشده همگرایی در دیدگاه ما از جهان پدید آمده است.
عضو پیشین پارلمان اروپا ادامه داد: اتحادیه اروپا بعد از سقوط اتحاد جماهیر شوروی به سرعت گسترش یافت و توانستیم با استفاده از ابزار اقتصادی و پول واحد به وحدت بیشتر میان کشورهای اروپایی کمک کنیم. این روش در مورد بهبود روابط با ایران نیز می تواند مفید باشد و در سایه افزایش همکاری های اقتصادی اعتمادسازی کنیم.

***نقش پررنگ تر ایران در روند جهانی سازی مورد استقبال است
وی با اشاره به حضور یکصد هزار ایرانی در سوئد افزود: به دلیل مهاجرت های گسترده و تغییرات باید همکاری های فرهنگی را نیز گسترش دهیم به روند جهانی شدن در این زمینه نیاز داریم و همه ما باید در این زمینه گام برداریم.
رفع نابرابری های اقتصادی از دیگر اولویت های ما در روند جهانی سازی است. باید به جهانی شدن از منظر بشری و منافع بشری نگاه کنیم و نقش ایران در این روند بسیار مهم است و مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
اروپام**9157**5981
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن