تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802664608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آنچه در دیدار فراکسیون رهروان ولایت و روحانی گذشت/ از پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک تا درخواست مبارزه با رانت های اقتصادی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آنچه در دیدار فراکسیون رهروان ولایت و روحانی گذشت/ از پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک تا درخواست مبارزه با رانت های اقتصادی تهران – ایرنا – «ارزیابی وضعیت اقتصادی کشور بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم»، «حمایت از رویکرد بین المللی دولت در مذاکرات هسته ای»، «ارتباط مثبت دولت و مجلس» و «جلوگیری از حاشیه سازی تندروهای چپ و راست» از مهمترین موضوعاتی بود که اعضای فراکسیون رهروان ولایت در دیدار با رییس جمهوری مطرح کردند.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، دیدار فراکسیون رهروان ولایت با رییس جمهوری امروز (دوشنبه) در محل نهاد ریاست جمهوری با حضور حجت الاسلام والمسلمین «مجید انصاری» معاون پارلمانی رییس جمهوری، «علی طیب نیا» وزیر اقتصاد و امور دارایی، «محمد باقر نوبخت» معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و «محمد نهاوندیان» رییس دفتر رییس جمهوری برگزار شد.
فراکسیون رهروان ولایت با بیش از 180 عضو، اکثریت مجلس شورای اسلامی را در اختیار دارد. ریاست این فراکسیون را کاظم جلالی عهده دار است و علی لاریجانی عضو شاخص آن به شمار می رود که در این دیدار حضور نداشت.
در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری معاون امور مجلس رییس جمهوری برگزاری این دیدار را ادامه تعامل مثبت دولت و مجلس دانست و گفت: این نشست در ادامه برنامه دولت تدبیر و امید و تاکید شخص رییس جمهوری بر تعامل مثبت و سازنده دولت با مجلس برگزار شد و در آینده نیز با فاصله زمانی کمتر در برنامه کاری دولت قرار می گیرد.
بعد از معاون امور مجلس رییس جمهوری، 10 تن از نمایندگان عضو این فراکسیون به طرح مهمترین مسایل پیش روی حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و بین المللی پرداختند.
«هادی قوامی» نماینده مردم اسفراین و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عنوان نخستین سخنران، به عوامل کلان موثر بر ثبات سیاسی و اقتصادی اشاره کرد و ضمن تاکید بر تاثیر منفی تزریق درآمدهای نفتی به اقتصاد کشور، رشد منفی بهره وری را عامل عدم رشد اقتصادی دانست.
وی عوامل کلان موثر بر ثبات اقتصادی را کاهش استقراض دولت، کنترل نرخ ارز و تورم عنوان کرد و بر شفاف بودن مقررات و تدوین نظام قضایی مشوق مانند حقوق شهروندی تاکید کرد.
«رحیم زارع» نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید به عنوان دومین سخنران بر لزوم برنامه ریزی دولت در اجرای گام دوم هدفمندی یارانه ها و ایجاد ثبات در بخش تولید و اقتصاد تاکید کرد.
در ادامه این نشست، «محمد علی پور» نمایده ماکو، پلدشت، شوط و چالدران با تاکید بر لزوم طی کردن مشی اعتدال در بدنه دولت و حفاظت از آرامش ایجاد شده فعلی در سطح جامعه گفت: قانون مالیات باید اصلاح و لایحه اصلاح قوانین مالی و پولی نیز تدوین شود.
در ادامه این نشست، «محمد حسین قربانی» نماینده آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر ضمن ارزیابی تعامل فعلی دولت و مجلس، روابط قوه مجریه و قوه مقننه را در سطحی عالی قلمداد کرد و گفت: تبلور اوج این همکاری در تقدیم لایحه بودجه 1393 کل کشور در زمان مقرر بود.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از عنایت ویژه رییس جمهوری در زمینه بهداشت و درمان و همچنین از درایت و حسن تدبیر رییس جمهوری در مذاکرات هسته ای تشکر و قدردانی کرد.
قربانی همچنین بر مرتفع کردن مشکلات کشاورزان تاکید کرد و گفت: در شرایط فعلی کشاورزی در کشور ما اقتصادی نیست و تعداد کمی از فعالان این بخش از سود مناسب بهره مند می شوند.
در ادامه این نشست، حجت الاسلام و المسلمین «علی اکبر ناصری» نماینده مردم بابل گفت: غول قدرت در دنیا از جهان اسلام در بیم و وحشت است و به این دلیل در دو مقوله مهم فرهنگی و اقتصادی با ما در حال جنگ است.
ناصری اضافه کرد: امروزه استکبار جهانی به مبارزه با کشور ما در بعد فرهنگی به شدت دل خوش کرده است و برخی سوء استفاده کنندگان نیز در حال از بین بردن فضای اعتدال حاکم بر کشور هستند.
وی تصریح کرد: در زمانی که در واتیکان بودم، اسقف واتیکان رمز موفقیت مردم ما را حفظ وحدتشان عنوان کرد.
«موسوی نژاد» نماینده مردم دشتستان به عنوان ششمین سخنران نمایندگان عضو فراکسیون رهروان ولایت بر لزوم توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: فرایند توسعه در کلیه بخش های کشور به طور یکسان اجرا نمی شود و نیاز است در مناطق محروم متوازن سازی مورد توجه ویژه دولت قرار گیرد.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نفوذ و لابی گری در برنامه های توسعه استانی و توزیع اعتبارات اتفاق غلطی است که این امر زمینه ساز ایجاد عدم توازن در توسعه یافتگی مناطق محروم شده است.
موسوی نژاد در ادامه سخنان خود بر لزوم تعریف اعتدال توسط رییس جمهور برای جلوگیری از ایجاد انحراف از آن تاکید کرد.
«عبدالله تمیمی» نماینده مردم شادگان هفتمین عضو فراکسیون رهروان ولایت بود که در این دیدار به طرح مسایل پرداخت.
وی تعامل دولت و مجلس را مناسب ارزیابی کرد و گفت: همه ما زیر خیمه انقلاب هستیم و در فضای کار برای کشور نباید سیاسی عمل کرد؛ وزرا منتخب مجلس هستند و نمایندگان منتخب مردم؛ لذا باید برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور به دولت وقت دهیم و او را حمایت کنیم نه این که جلوی راهش را بگیریم.
«علی مطهری» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ارتباط نزدیک دولت و مجلس و بخصوص ارتباط دولت با این فراکسیون تاکید کرد و افزود: فقدان این ارتباط زمینه های آسیب به تعامل دولت و مجلس را ایجاد می کند.
وی مطرح شدن شعار اعتدال را بجا و درست و بموقع قلمداد کرد و گفت: مطرح شدن این شعار در شرایطی بود که کشور دچار بیماری افراط و تند روی شده بود و مشاهده می شود که هنوز هم در بخش هایی این بیماری وجود دارد.
مطهری در مورد علمکرد دولت با اشاره به این که هر چند کاستی هایی وجود داشته، اما عملکرد دولت را موفق ارزیابی کرد و در مورد سیاست خارجی دولت یازدهم گفت: سیاست خارجی دولت پیام ایران را به دنیا رساند و نشان داد که ما می توانیم با دنیا صحبت کنیم.
این عضو فراکسیون رهروان ولایت همچنین بر لزوم رعایت اعتدال توسط وزرا و حفظ حقوق شهروندی تاکید کرد و از رییس جمهور خواست با رانت اقتصادی برخورد کند.
«منصور حقیقت پور» نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین بعد از علی مطهری به طرح نقطه نظرات خود پرداخت و گفت: فضای سنگین حاکم بر سیاست خارجی، با اجرای برنامه های دکتر روحانی چابک شد؛ تنش زدایی صورت گرفت و فضا با رعایت اصل استقلال و عزت مداری در سیاست خارجی مثبت شده است.
وی با اشاره به این که ما در سیاست خارجی نیازمند نگاهی سیستمی هستیم گفت: حوزه های امنیتی کشور باید کارآمد باشد و دستگاه های امنیتی ما باید به فکر تهدیدات سایبری، فرهنگی و سرعت رو به رشد بحران هویت باشند.
بعد از سخنان 9 تن از اعضای فراکسیون رهروان ولایت، «کاظم جلالی» نماینده مردم شاهرود و رییس فراکسیون رهروان ولایت آخرین سخنران این نشست بود.
وی با تشکر از تعامل موثر و سازنده و ارتباط مثبت میان دولت و مجلس و تغییر روند قبلی ارتباط دولت و مجلس اظهار خرسندی کرد و خطاب به روحانی گفت: با شعار اعتدال شما، امید مجددا به جامعه تزریق شد.
جلالی اضافه کرد: سوابق شما موئید امین بودن و انقلابی بودن شماست؛ شما قانون گرایی را سرلوحه رفتار خود قرار دادید و در تقدیم بموقع بودجه، حاکمیت عقل و اعتدال را در دولت به تصویر کشیدید.
وی با تاکید بر این که تندروی همیشه عامل حاشیه ساز برای دولت بوده است، گفت: این تندروی هم در راست ممکن است و هم در چپ، که باید از آن جلوگیری و مسایل کشور را مبتنی بر واقعیت و در مسیر اعتدال راهبری کرد.
جلالی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ایجاد کارگروهی مشترک میان فراکسیون رهروان ولایت و دولت تاکید کرد.
رییس جمهوری نیز بعد از سخنان اعضای فراکسیون رهروان ولایت در خصوص مباحث مطرح شده در جلسه، موضوع اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، سیاست خارجی بر مبنای حفظ منافع حداکثری، دغدغه های فرهنگی مورد توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی سخن گفت.
سیام**9189 *1449
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن