تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819239324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحقق 93 درصدی درآمدهای خوزستان در سال 92/تضاد برنامه پنجم در نظام درآمد هزینه استانی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > خوزستان حاجتی خبر داد:
تحقق 93 درصدی درآمدهای خوزستان در سال 92/تضاد برنامه پنجم در نظام درآمد هزینه استانی
اهواز - خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان از تحقق 93 درصدی درآمدهای مصوب استان تاکنون خبر داد.



امید حاجتی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه درآمدهای مصوب خوزستان در سال جاری یک هزار و 800 میلیارد تومان پیش بینی شده است، گفت: با وجود رشد قابل توجه درآمدهای خوزستان نسبت به سال های گذشته، که بیش از حد توان است تاکنون 93 درصد درآمدهای وصولی محقق شده است.

به گفته وی، خوزستان رتبه دوم استانی (بعد از اصفهان) را در وصول درآمدهای کشور دارد.

معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان همچنین با اشاره به تضاد دو ماده قانون برنامه پنجم در زمینه نظام درآمد هزینه استانی توضیح داد: در فصل توسعه منطقه ای قانون برنامه پنجم نظام خوبی تحت عنوان «نظام درآمد هزینه استانی» پیش بینی شده است که بر اساس این ماده درآمدهایی که در استان ها وصول می شود با مصارف استان (اعم از مصارف هزینه ای و یا تملک سرمایه ای و پروژه های عمرانی) مرتبط می شود.

حاجتی افزود: این ماده باعث رقابت مثبت استان ها برای شناسایی و وصول درآمد می شد و می توانستند از مازاد درآمدهای تکلیفی برخوردار شوند اما یکی از بندهای ماده 224 که هر گونه هزینه کرد را مشروط به تایید معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبری ریاست جمهوری کرده، عملا مخالف این ماده است.

به گفته وی، با وجود ماده 224 جلوی ساز و کار رقابتی استان ها و کمیته تخصیص استانی گرفته شده است و به هیچ وجه تلاشی که در کارگروه تجهیز منابع استانی برای وصول درآمدها و شناسایی منابع درآمدی جدید می شود با تخصیص اعتبار به مصارفی که در قانون پیش بینی و تصویب شده ارتباطی پیدا نمی کند. نتیجه این امر این است که انگیزه لازم برای وصول درآمدها در استان ها کاهش می یابد.

معاون استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: استانداری مکاتباتی در این زمینه انجام داده و در حال پیگیری است تا از ظرفیت خوب قانون در راستای تمرکز زدایی و ایجاد انگیزه برای وصول درآمدهای استانی استفاده شود.

حاجتی با اشاره به تاثیر نظام درآمد هزینه استانی در تخصیص اعتبارات استانی اظهار کرد: در حال حاضر از حدود یک هزار و 300 میلیارد تومان اعتبارات مصوب عمرانی، 28 درصد محقق شده است و این در حالیست که با رفع این مشکل می توانیم میزان تخصیص اعتبارات استانی را به 80 درصد افزایش دهیم.

 


۱۳۹۲/۱۲/۱۹ - ۱۳:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن