تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818998489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه سمنان خواهان برخورد جدی با سودجویان از منابع طبیعی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امام جمعه سمنان خواهان برخورد جدی با سودجویان از منابع طبیعی شد سمنان – ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: با سودجویان از منابع طبیعی باید برخورد جدی شود.


حجت الاسلام والمسلمین ˈسیدمحمد شاهچراغیˈ روز دوشنبه در دیدار با کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به مناسبت هفته منابع طبیعی افزود: عده ای که درختان تاغی که پس از 10 سال به ثمر رسیده اند را برای سودجویی و زغال ساختن از بین می برند کار حرام می کنند.
وی ادامه داد: این افراد جریمه هم بشوند فایده ندارد زیرا ثمره چندین ساله را از بین برده اند و باید مجازات شوند.
وی با بیان اینکه تخریب منابع طبیعی از نظر دین اسلام حرام است، افزود: منابع طبیعی حق الناس است و مظلمه دارد یعنی باید به اندازه صدمه وارده به منابع طبیعی، تخریب کننده جریمه شود و صدقه بدهد.
وی تاکید کرد: مردم را باید با درختکاری آشنا کرد تا حفظ منابع طبیعی به فرهنگ تبدیل شود.
شاهچراغی بر استفاده از فریضه امر به معروف و نهی از منکر در حفظ و حراست از منابع طبیعی تاکید و خاطرنشان کرد: برخورد با از بین برندگان منابع طبیعی همه اش کار نیروی انتظامی و قاضی نیست که بیایند و دایم پرونده درست کنند، بلکه مردم خودشان جلوی تخریب را بگیرند.
وی با اشاره به اینکه درختکاری خدمت به اسلام و مردم است، اظهار داشت: درختکاری از امور مورد توجه ائمه اطهار(س) بوده و مقام معظم رهبری نیز برای درختکاری وقت می گذارند که نشاندهنده اهمیت منابع طبیعی است.
امام جمعه سمنان با بیان اینکه دین مبین اسلام بر درختکاری مادی و معنوی تاکید دارد، همه را به انجام امور معنوی به عنوان توشه ای برای آخرت توصیه کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز در این نشست منابع طبیعی را منبعی بزرگ برای بهره برداری و توسعه عنوان و تصریح کرد: بهره گیری از منابع طبیعی با توجه به سیاستهای اقتصاد مقاومتی در بخشهای مختلف مورد توجه قرار گیرد.
ˈسیدحسن میرعمادˈ به استفاده از ظرفیت داروهای گیاهی به عنوان منبعی برای فعالیت اقتصادی مرتعداران و کشاورزان و همچنین ارزآوری اشاره کرد و گفت: استفاده از آبهای شور مناطق جنوب استان سمنان برای پرورش گونه های مورد نظر مراکز تحقیقات کشاورزی می تواند بیشتر مورد توجه باشد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به شعار ˈهر ایرانی، یک نهالˈ افزود: اگر شعار هر هم استانی یک نهال را سرلوحه قرار دهیم، شهروندان می توانند نقش مهمی در توسعه منابع طبیعی داشته باشند.
15 اسفند به مناسبت روز درختکاری آغاز هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.ک/2
611/599/608
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن