تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده اش در هر روز نصيحتى عرضه مى كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و اگر ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820922832




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علامت مثبت دلارهاي تازه به اقتصاد ايران / يکسان سازي نرخ کردن نرخ ارز امکان پذير شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ اسفند ۱۳۹۲ (۱۱:۲۵ق.ظ)
علامت مثبت دلارهاي تازه به اقتصاد ايران / يکسان سازي نرخ کردن نرخ ارز امکان پذير شد يک تحليلگر اقتصادي گفت: ورود و خروج ارز به اقتصاد ايران آسان و رسمي شده و ديگر مشکلي به نام نقل و انتقالات ارزي وجود ندارد.
هادي حق شناس تحليل گر مسائل اقتصادي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج ضمن اشاره به اين مطلب که هزينه ي کشور ( صادرات و واردات) به طور ميانگين ماهانه بيش از ميليارد دلار است، گفت: اگر اقتصاد ايران شرايط طبيعي داشته باشد که اين شرايط از سال 90 به قبل وجود داشت، ماهانه ده ميليارد دلار مبادلات ارزي ما با خارج از کشور خواهد بود.
وي واريز اولين قسط دارايي هاي بلوکه شده ي ايران را مورد اشاره قرار داد و گفت: ورود 550 ميليون دلار به عنوان قسط اول و ۴۵۰ ميليون دلار به عنوان قسط دوم در اقتصاد کشور خيلي اثر گذار بر بازرگاني خارجي ايران نيست ولي يک پيام مثبت براي فعالان اقتصاد ايران به همراه دارد و آن اين است که ورود و خروج ارز به اقتصاد ايران آسان و رسمي شده و ديگر مشکلي به نام نقل و انتقالات ارزي وجود ندارد.
اين کارشناس اقتصادي گفت: واريز اولين و دومين قسط دارايي هاي بلوکه شده به حساب بانک مرکزي ايران اين علامت مثبت را به اقتصاد ايران مي دهد که قرار است اقتصاد ايران فعاليت طبيعي، معمولي و به دور از تحريم هاي خود را انجام دهد.
وي با اشاره به ورود 550 ميليون دلار به اقتصاد کشور اضافه کرد: کميت اين مبلغ مهم نيست بلکه کيفيت يعني آزاد سازي مبادلات ارزي مهم است.
حق شناس ادامه داد: اگر مبادلات ارزي ما در مسير و روند عادي خود قرار گيرد، قطعا يکي از مهم ترين آثار عادي سازي مبادلات ارزي اين است که به راحتي يکسازي سازي نرخ ارز را داشته باشيم.
وي ضمن بيان اين نکته که در طي سال هاي اخير به دليل چالش هاي موجود در حوزه ي مبادلات ارزي امکان يکسان سازي ارز وجود نداشت، افزود: وقتي ورود و خروج ارز در اقتصاد ايران آزاد شد سياست تک نرخي کردن نرخ ارز به راحتي قابل انجام است.
وي در پاسخ به اين پرسش که تثبيت نرخ ارز مهم است يا کاهش نرخ ارز گفت: اگر نوسان قيمتي روند کاهشي يا افزايشي داشته باشد مشکلي ايجاد نمي کند؛ زماني يک متغير کلان در اقتصاد کشور مشکل ايجاد خواهد کرد که اقتصاد دچار شوک و دچار نوسانات شديد باشد.
اين تحليلگر اقتصادي به افزايش سه برابري قيمت ارز از 1200 تومان به 3000 تومان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: اين شوک ها و نوسانات براي اقتصاد سم است.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن