تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803006803




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه زاهدان: موقوفات غصبی دوره قاجار و پهلوی هنوز احیا نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امام جمعه زاهدان: موقوفات غصبی دوره قاجار و پهلوی هنوز احیا نشده است زاهدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: شماری از موقوفات کشور در دوره حکومت قاجاریه و پهلوی به ملک شخصی تبدیل شد که با وجود تلاش های فراوان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز احیا نشده است.


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، آیت الله ˈعباسعلی سلیمانیˈ یکشنبه در مراسم معارفه مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در سرسرای تبلیغات اسلامی استان افزود: بسیاری از بزرگان دین تلاش کرده اند موقوفه ای از خود برجای گذارند و اکنون درآمدهای این قبیل موقوفات صرف فعالیتهای فرهنگی و دینی می شود.
عضو خبرگان رهبری بیان کرد: چنانچه موقوفات کشور ساماندهی و رسیدگی شود می توانند بسیاری از مشکلات فرهنگی را مرتفع کنند.
آیت الله سلیمانی با اشاره به جایگاه وقف در اسلام و دیدگاه بزرگان دین، افزود: وقف سنّت حسنه ای است که دین مبین اسلام برای آن جایگاه بالایی در نظر گرفته و آن را در مسیری روشن، منطقی و هدفدار، مترقی و دقیق مورد استفاده قرار داده است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: عالمی که علمش را در اختیار دیگران قرار می دهد، نویسنده ای که کتابی نوشته و به یادگار می گذارد، فرزند صالحی که از انسان بجای می ماند به عنوان ثواب وقف محسوب می شود و کسانی که اینها را ندارند به دنبال بر جای گذاردن وقف باشند زیرا وقف صدقه جاریه است و ریشه در فرهنگ اسلامی ما دارد.
آیت الله سلیمانی تصریح کرد: براساس مبانی دین اسلام پس از فوت هر شخصی، ثلث دارایی او باید برای امور فرهنگی و نیاز های جامعه مصرف شود و دو قسمت دیگر مال به وراث رسد که متأسفانه این اصل اساسی دین در جامعه عملی نمی شود.
امام جمعه زاهدان در عین حال اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بویژه در چند سال اخیر فرهنگ وقف در جامعه در حال احیا و اقدامات زیرساختی مناسبی در این زمینه انجام شده است.
همچنین در این مراسم مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز اظهار کرد: موقوفات و نذورات در اختیار این سازمان در بخش های مورد نظر وقف کننده و حوزه های فرهنگی، بازسازی و نوسازی بقاع متبرکه و خدمت به مردم مصرف می شود.
علی موسوی نسب افزود: با احیا و گسترش فرهنگ وقف در چند سال اخیر، شمار موقوفات نیز افزایش یافته بطوری که تا چند سال پیش مجموع موقوفات هر سال به 200 فقره می رسید که در سال 91 این رقم به هزار وقف رسید.
وی شمار بقاع متبرکه موجود کشور را افزون بر هشت هزار بقعه ذکر کرد و اظهار کرد: حدود چهار هزار بقعه متبرکه در سراسر کشور فعال است.
مدیر کل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور فعالیت های قرآنی در سیستان و بلوچستان را بسیار خوب و ارزشمند توصیف کرد و گفت: این استان در بخش حفظ قرآن کریم از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
در این مراسم حجت الاسلام اسماعیل تدینی به عنوان مدیر کل جدید اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان معرفی و از تلاشهای حسین سالاری سرپرست سابق این اداره تقدیر شد.
ک/2653/2729 ** 1917
انتهای پیام /*




19/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن