تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مبادا جز حق، با تو اُنس بگيرد و جز باطل، از تو بهراسد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815286797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گازپروم احتمالا بهای عرضه گاز به اوکراین را افزایش می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

گازپروم احتمالا بهای عرضه گاز به اوکراین را افزایش می دهد تهران - ایرنا - وزیر انرژی اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که شرکت گاز روسی ˈگازپرومˈ احتمالا در سه ماهه دوم سال جاری بهای عرضه گاز به کی یف را به 368 دلار و 5 سنت به ازای هر هزار مترمکعب افزایش خواهد داد.


به گزارش خبرگزاری رویترز از کی یف، روسیه پیشتر با کاهش بهای گاز فروشی خود به اوکراین به مبلغ 268 دلار و 50 سنت به ازای هر هزار مترمکعب موافقت کرد.
این توافق به عنوان بخشی از بسته کمک های مالی مسکو به کی یف بود که در پی تصمیم اوکراین برای رد امضای موافقتنامه تجاری با اتحادیه اروپا حاصل شد.
برکناری ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری پیشین اوکراین از قدرت و سیاست های متمایل به غرب دولت جدید این کشور، سرنوشت این توافق را در هاله ای از ابهام قرار داده است.
اوکراین هفته گذشته در بحبوحه هشدارهایی مبنی بر احتمال پایان تخفیف قیمت های شرکت گازپروم روسیه، اعلام کرد که واردات گاز از مسکو را افزایش داده است.
تحلیل گران می گویند با بالا گرفتن نگرانی ها در مورد عرضه گاز از روسیه، اوکراین می کوشد تا حد امکان گاز بیشتری با قیمت های پایین تر از مسکو وارد کند.
مسکو هشدار داده که کی یف ممکن است از قیمت های تخفیفی شرکت گازپروم به دلیل بدهی های گازی محروم شود.
اوکراین، خریدار اصلی شرکت گازپروم روسیه است. این شرکت در سال گذشته تقریبا 26 میلیارد مترمکعب گاز به همسایگان خود صادر کرد.
اوکراین سال گذشته خرید گاز از روسیه را کاهش داد و دلیل این اقدام را بالا بودن قیمت ها عنوان کرد.
کی یف موظف است در سال جاری بدهی های خارجی خود به مبلغ 6 میلیارد دلار را بازپرداخت کند. حاکمان جدید اوکراین با اعلام اینکه به مبلغی حدود 35 میلیارد دلار ظرف دو سال آینده نیاز دارند، از صندوق بین المللی پول درخواست کمک مالی کرده اند.
در همین حال، اتحادیه اروپا اعلام کرده است که به اوکراین کمک می کند تا بدهی 2 میلیارد دلاری اش به شرکت گازپروم را پرداخت کند.
مترجمام**9109**1010
انتهای پیام /*




18/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن