تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818781241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوکراین واردات گاز از روسیه را افزایش داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اوکراین واردات گاز از روسیه را افزایش داد تهران - ایرنا - اوکراین روز دوشنبه و در بحبوحه هشدارهایی مبنی بر احتمال پایان تخفیف قیمت های شرکت ˈگازپرومˈ روسیه، اعلام کرد که واردات گاز از مسکو را طی چند روز گذشته افزایش داده است.


به گزارش خبرگزاری رویترز از کی یف، تحلیل گران می گویند با بالا گرفتن نگرانی ها در مورد عرضه گاز از روسیه، اوکراین می کوشد تا حد امکان گاز بیشتری با قیمت های پایین تر از مسکو وارد کند.
مسکو هشدار داده که کی یف ممکن است از قیمت های تخفیفی شرکت گازپروم به دلیل بدهی های گازی محروم شود.
بر اساس این گزارش،ˈماکسیم بلیاوسکیˈ سخنگوی شرکت ˈاوکر ترانس گازˈ که تنها شرکت انحصاری انتقال گاز در اوکراین است، در این باره گفت: ما واردات گاز از روسیه را دو برابر کرده ایم.
وی افزود: ما 45 میلیون مترمکعب گاز در روز اول مارس سال جاری وارد کردیم که این رقم در اول مارس سال گذشته 20 میلیون مترمکعب بود.
اوکراین، خریدار اصلی شرکت گازپروم روسیه است. این شرکت در سال گذشته تقریبا 26 میلیارد مترمکعب گاز به همسایگان خود صادر کرد.
مقامات صنعت گاز روسیه همچنین اعلام کردند که شرکت دولتی انرژی اوکراین موسوم به ˈنفت و گازˈ طی چند روز گذشته بر میزان واردات گاز خود افزوده است.
مقامات شرکت های گازپروم و نفت و گاز از اظهارنظر در این مورد خودداری کردند.
اوکراین همچنین راه ترانزیتی مهمی برای انتقال گاز روسیه به اتحادیه اروپا و ترکیه است.
مقامات شرکت گازپروم می گویند که وقایع اوکراین هیچ تاثیری در انتقال گاز از این کشور نداشته است.
اما برخی تحلیل گران معتقدند که کنترل روسیه بر شبه جزیره کریمه، ترانزیت گاز از اوکراین را به خطر می اندازد.
توافق کی یف و مسکو برای برخورداری از تخفیف قیمت ها پس از آن به دست آمد که ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری برکنار شده اوکراین از امضای توافقنامه تجاری با اتحادیه اروپا در ازای نزدیکی روابط با روسیه خودداری کرد. یانوکوویچ چندی پیش از اوکراین گریخت.
اوکراین سال گذشته خرید گاز از روسیه را کاهش داد و دلیل این اقدام را بالا بودن قیمت ها عنوان کرد. کی یف موظف است در سال جاری بدهی های خارجی خود به مبلغ 6 میلیارد دلار را بازپرداخت کند. حاکمان جدید اوکراین با اعلام اینکه به مبلغی حدود 35 میلیارد دلار ظرف دو سال آینده نیاز دارند، از صندوق بین المللی پول درخواست کمک مالی کرده اند.
مترجمام**9109**1010
انتهای پیام /*




12/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن