تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819710760




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خرداد؛ پایان انتظار ارکستر فیلارمونیک


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:


سرپرست و رهبر ارکستر فیلارمونیک تهران از برگزاری یک کنسرت ویژه در قالب اجرای قطعات اجرا نشده ای از بزرگان موسیقی جهان با شکل و شمایلی متفاوت خبر داد. آرش گوران گفت: ارکستر فیلارمونیک تهران بعد از اجرایی که با همراهی نریکو آگاوا پیانیست شهیر موسیقی در هفته فرهنگی ژاپن در ایران میزبان علاقه‌مندان موسیقی بود فعالیت چندانی نداشت اما به تازگی تمرینات جدید خود را برای برگزاری کنسرت تازه خود در بهار سال آینده آغاز کرده‌ایم که می تواند اتفاق جالب توجهی در این فضای موسیقایی باشد.
وی ادامه داد: این کنسرت به لحاظ ارکستراسیون یکی از سخت ترین و دشوارترین رپرتوارهای موسیقی در حوزه سازهای زهی خواهد بود به همین جهت تمام تلاش خود را انجام داده ایم که از ترکیبی از اعضای همیشگی گروه و همچنین بهترین‌های نوازندگی در این عرصه استفاده کنیم به همین منظور از پدرام فریوسفی که در اجراهای قبلی هم همراه ما بود دعوت کردیم تا به عنوان سولیست در کنارمان حضور داشته باشد.
این رهبر ارکستر که سابقه رهبری ارکستر ملی را نیز در کارنامه فعالیتی خود دارد، در بخش دیگری از صحبتهای خود به بیان جزییات بیشتر این کنسرت اشاره ای نکرد و گفت: به دلیل برنامه های ویژه این کنسرت که احتمالا خرداد سال بعد در تالار وحدت برگزار می شود فعلا نمی توانم جزییات بیشتری را اعلام می کنم، اما استفاده از قطعات اجرا نشده‌ای از آهنگسازان صاحب نام موسیقی از جمله چایکوفسکی در بخش اول و اجرای موسیقی همراه با برخی جلوه های تصویری در بخش دوم از نکات قابل توجهی است که می توانم به آن اشاره کنم.
گوران ادامه داد: ارکستر فیلارمونیک تهران طی ماههای گذشته بیکار نبوده و با توجه به آلبومی که تصمیم دارد در بازار موسیقی منتشر کند مشغول امور ضبط صدا، میکس و مسترینگ آثار خود در این اثر موسیقایی است که به زودی جزییات این آلبوم را به اطلاع می رسانیم.
ارکستر فیلارمونیک تهران به رهبری آرش گوران همچنین اردیبهشت ماه نیز با اجرایی از آثار منتخب آهنگسازان برجسته دنیای موسیقی برنامه ای را در تالار وحدت برگزار کرد .در آن اجرا که یک شب در تالار رودکی و دو شب متوالی در تالار وحدت به رهبری آرش گوران و کنسرت مایستری پدرام فریوسفی برگزار شد، قطعاتی از آهنگسازان برجسته دنیای موسیقی که تاکنون در ایران اجرا نشده بود، اجرا شد.
گوران که رهبری ارکستر 80 نفره «فیلارمونیک ایران»، رهبری گروه آوازی فرهنگسرای بهمن، رهبر گروه آوازی شهر تهران، رهبری ارکستر هنر موسیقی زمان را بر عهده داشته در سال 91 هم به عنوان رهبر مهمان ارکستر ملی ایران در اجرای موسیقی سریال تلویزیونی «شب دهم» ساخته فردین خلعتبری نیز حضور داشته است.


18 اسفند 1392 ساعت 16:18





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


تصویری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن