تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814708525




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیمارستان کیش نشان درجه یک ممتاز را کسب کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بیمارستان کیش نشان درجه یک ممتاز را کسب کرد کیش - ایرنا - رییس بیمارستان 64 تختخوابی کیش با اشاره به پیگیری های متعدد و بازرسی های انجام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این مرکز درمانی سرانجام نشان درجه یک ممتاز را کسب کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ˈمحمد خلخالیˈ روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص عملکرد 100 روزه اش در این مرکز درمانی افزود: در این مدت و بدنبال تاکیدات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و امام جمعه کیش تلاش کردیم انتظارات مردم و مسوولان را بر آورده کنیم.
وی تصریح کرد: تغییر نگرش مردم در خصوص سیستم درمان و سلامت و رفع مشکلات گذشته با توجه به نیازها و انتظارات عمومی از دیگر برنامه هایی بود که در این مدت و در قالب برنامه کوتاه مدت انجام گرفت.
خلخالی اظهار کرد: این بیمارستان در سه فاز احداث شده که فاز سوم آن تاکنون چند بار از سوی مسوولان افتتاح شده بود ولی راه اندازی و پذیرش بیمار در آن انجام نگرفته بود که در دهه مبارک فجر امسال این مهم انجام و پذیرش بیمار صورت گرفت.
به گفته وی، بازسازی توان نیروی انسانی موجود از دیگر برنامه هایی بود که در کوتاه مدت و با هدف بهره وری بهتر با حمایت هیات امنای بیمارستان انجام دادیم.
وی یادآور شد: خرید تجهیزات پزشکی و تخصصی برای بخش های مختلف بیمارستان از جمله راه اندازی بخش ICU و CCU و بخش اطفال و همچنین مراقبت های ویژه نوزادان و شیرخواران NICU نیز در این مدت صورت گرفته است.
رییس بیمارستان کیش گفت: در این مدت سعی کردیم وسایل مصرفی از جمله بخش دارو این مرکز درمانی را بروز رسانی کنیم ضمن اینکه بیمارستان مجوز فعالیت هم نداشته که با رایزنی و پیگیری های متعدد در صدد اخذ مجوز قرار داریم.
خلخالی افزود: افزایش تخت های بیمارستان از 32 به 64 براساس نیاز ولی با نیروهای کادر و پرستاری قبلی، ایجاد کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی با حضور پزشکان صاحب نام کشور از دیگر فعالیت های انجام شده در 100 روز اخیر بوده است.
وی تاکید کرد: خرید سه دستگاه آمبولانس مجهز و بازسازی سه دستگاه آمبولانس قبلی و فراهم کردن بستر فعالیت خدمات رسانی شش دستگاه آمبولانس در حال حاضر و همچنین تامین آب و برق مورد نیاز این مرکز درمانی در شرای طخاص از دیگر اقدامات مهم این مدت است.
وی خاطر نشان کرد: جداسازی بخش اورژانس 115 و برنامه ریزی برای ارایه خدمات درمانی در سریعترین زمان به بیماران نیازمند در همه مناطق جزیره نیز در این مدت انجام شده است.
به گفته خلخالی، کمک به توسعه سیستم درمان و بهداشت جزیره، پوشش بیماران کلیوی با چهار تخت مجهز دیالیز و حضور پزشک فوق تخصص و ارایه خدمات مطلوب به بیماران تالاسمی در بخش ویژه ای در بیمارستان کیش از جمله برنامه های انجام شده در کوتاه مدت است.
خلخالی از آمادگی کامل امکانات و کارکنان بیمارستان کیش برای ارایه خدمات مطلوب به کیشوندان و مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد و یادآور شد: برای ایام نوروز از 20 اسفند امسال تا 20 فروردین سال آینده بصورت مطلوب آماده ارایه خدمات درمانی هستیم.
وی اظهار کرد: همه تلاش خود را بکار گرفته ایم تا در این ایام به بهترین شکل ممکن خدمات درمانی مطلوب و مور نیاز مردم بخصوص گردشگران را ارایه کنیم هر چند امیدواریم هیچ کیشوند و گردشگری نیاز به این خدمات نداشته باشد.
به گفته وی، هم اینک روزانه حدود دو هزار نفر از خدمات درمانی، تخصصی و فوق تخصصی این بیمارستان بهره مند می شوند که در شرایطی این خدمات رسانی تا سقف پنج هزار نفر در روز نیز بوده است.
رییس بیمارستان کیش گفت: هم اکنون در اکثر رشته های تخصصی، از وجود پزشکان صاحب نام کشور بهره مند هستیم و تنها بدلیل کمبود امکانات برای انجام اعمال جراحی قلب، در این رشته امکان ارایه خدمات نداریم.
خلخالی افزود: برای برنامه های میان مدت و بلند مدت این مرکز درمانی، خرید تجهیازت MRI و میکروسکوپ جراحی چشم و همچنین گوش و حلق و بینی نیز خریداری شده و منتظر ورود این امکانات به منطقه هستیم.
وی اضافه کرد: خرید دستگاه های سنگ شکن، آرتورسکوپ بمنظور تشخیص بیماری های استخوانی، تراکم استخوان، تشخیص بیماری های ریوی و لاپاراسکوپ برای انجام اعمال جراحی بدون نیاز به باز کردن شکم و بیهوشی سنگین را در قالب برنامه های میان مدت سال 93 در دستور کار داریم.
وی در خصوص طرح بیمه سلامت کیشوندان گفت: بدنبال اجرای سیستمی هستیم تا در قالب بیمه الکترونیک همه کیشوندان با پرداخت هزینه تحت پوشش درمان صفر تا صد در این بیمارستان قرار گیرند و دیگر کسی دغدغه مالی برای درمان خود و خانواده اش را نداشته باشد.
وی تاکید کرد: البته اجرای این طرح نیاز به بررسی های کارشناسی دارد ولی فکر می کنم بتوانیم اجرای این طرح را بصورت پایلوت از کیش آغاز کرده و سپس در کشور گسترش دهیم.
خلخالی در خصوص گردشگری سلامت هم گفت: هسته اصلی و کارگروه های این اقدام تشکیل شده ولی باید با استفاده از تکنولوژی های منحصر بفرد برای جذب بیماران کشورهای منطقه و سایر نقاط کشورمان در این بیمارستان برنامه ریزی کرد.
وی ایجاد واحدهای اقامتی (هتل بیمارستان) و سوئیت بیمارستان جهت اقامت بیماران خارجی و همراهان آنها و خرید و استفاده از تجهیزات و دستگاه های مدرن پزشکی را از جمله اقداماتی اعلام کرد که برای توسعه گردشگری سلامت ضروری است.
9102/668
انتهای پیام /*




18/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن