تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819456157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توزیع زودهنگام آب سد وشمگیر در استان گلستان در حال انجام است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

توزیع زودهنگام آب سد وشمگیر در استان گلستان در حال انجام است گرگان - ایرنا - مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان از توزیع زود هنگام آب سد وشمگیر به منظور آبیاری مزارع کشاورزی خبر داد.


مهندس ˈایرج حیدریانˈ ظهر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به کاهش محسوس بارندگی ها در سال آبی 93-92 ،مزارع غلات با کمبود آب مواجه شدند، به همین منظور با هماهنگی ادارات ذیربط آب سد وشمگیر در جهت آبیاری 7500 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه در حال توزیع است.
وی افزود: حداکثر توان آبیاری سد وشمگیر در شرایط نرمال (با احتساب پشتیبانی به عمل آمده از سوی سد گلستان) حدود 12000 هکتار در سال است که حدود 7500 هکتار غلات و مابقی کشت های تابستانه می باشد.
استان گلستان با وجود ظاهر سرسبز در سال های اخیر همواره از خشکسالی و آسیب های آن در رنج بوده و است.
برخلاف شرایط و موقعیت طبیعی و جغرافیایی، این استان شمالی هم اکنون به‎ دلیل کاهش قابل توجه نزولات جوی به ویژه در ماه‎های آذر، دی و بهمن‎ و پراکنش نامناسب بارندگی در سایر ماه‎های سال در وضعیت نامطلوبی قرار گرفته است.
مهندس حیدریان اظهار امیدواری کرد با توزیع آب سد وشمگیر و آبیاری مزارع ،رضایت و خوشنودی کشاورزان زحمت کش استان فراهم شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان همچنین تاکید کرد: آبیاری مجدد مزارع نیازمند بهبود ورودی مخازن سدها می باشد که تاکنون برابر برنامه به علت کاهش نزولات جوی محقق نشده است.
سد وشمگیر قدیمی ترین سد استان گلستان و در فاصله 45 کیلومتری شمال شرقی شهر آق قلا و حدود 5 کیلومتری شرق شهر انبارالوم بر روی رودخانه گرگانرود احداث شده است.
با توجه به کاهش بارندگی و رواناب رودخانه ها ،حجم آبگیری 13 سد بزرگ استان گلستان به میزان 94 میلیون مترمکعب است که در مقایسه با سال گذشته (147 میلیون متر مکعب )53 میلیون مترمکعب کسری نشان می دهد.
601
انتهای پیام /*




18/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن