تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815462974




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نتایج یک پژوهش: انتظار طولانی از مهمترین دلایل خشونت علیه مراقبان سلامت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نتایج یک پژوهش: انتظار طولانی از مهمترین دلایل خشونت علیه مراقبان سلامت تهران - ایرنا- نتایج یک پژوهش نشان می دهد که انتظار طولانی برای دریافت خدمات و تصور این که خدمات طبی به طور ناقص انجام شده از مهمترین دلایل ابراز خشونت کلامی علیه مراقبان سلامت در کشور است.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، طبق این پژوهش که در ششمین همایش سراسری طب کار و بیماری های شغلی ارائه شد، طی دهه های گذشته شیوع خشونت علیه کارکنان مراقبت سلامت در ایران روند فزآینده ای داشته است.
این تحقیق توسط « محمد قاسمی » استادیار طب کار دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) بر روی 326 پرستار و 93 پزشک شاغل در یکی از بیمارستان های دانشگاهی تهران صورت گرفته است.
براساس این تحقیق، بیش از 56 درصد خشونت های کلامی از سوی همراهان بیمار صورت گرفته و رخداد خشونت کلامی با جنسیت مذکر، شغل پرستاری، سن کمتر از 30، سابقه کار کمتر از 10 سال، کار در بخش های مراقبت های ویژه CCU ، اورژانس، اطفال و روانپزشکی رابطه معناداری داشته است.
خشونت کلامی علیه پزشکان و پرستاران شیوع قابل ملاحظه ای داشته و در این رابطه توجه به تسریع در ارائه خدمات پزشکی به بیماران و ارائه آموزش های لازم به ویژه به کارکنان جوانتر و شاغلان برخی بخش های خاص به طور اکیدا توصیه می شود.
اجتمام(3)**9185**1478
انتهای پیام /*




18/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن