تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806876711




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگراني از ليبراليسم فرهنگي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ اسفند ۱۳۹۲ (۹:۳۵ق.ظ)
تهران امروز: نگراني از ليبراليسم فرهنگي
به گزارش خبرگزاري موج، تهران امروز نوشت: نگاهي به سمت و سوي بيانات رهبر معظم انقلاب در سال‌هاي گذشته ما را به اين مسئله رهنمون مي‌سازد كه ايشان به مسئله فرهنگي اهميت ويژه‌اي مي‌دهند و در ضمن آن هم نگراني‌هاي خود را بيان مي‌كنند. ايشان كه پيش‌تر از عناويني چون «شبيخون فرهنگي» و «‌ناتوي فرهنگي» براي توطئه‌هاي دشمن در عرصه فرهنگ ياد كرده بودند،‌امروز از بي‌توجهي يا كم‌توجهي به مقوله فرهنگ در كشور احساس نگراني كرده‌اند كه حائز اهميت است. واقعيت امر اين است كه اخيرا نشانه‌هاي گرايش برخي دولتمردان و مسئولان فرهنگي دولتي به نوعي فرهنگ ليبرالي ديده مي‌شود كه چنين گرايشي با روح كلي و فرهنگ اسلامي حاكم بر كشور همسويي ندارد و ‌اي بسا ممكن است هزينه‌هايي براي كشور به‌دنبال داشته باشد. اگر چه دولت دهم مي‌گفت از جنبه انقلابي و ارزشي به مقوله فرهنگ نگاه مي‌كند و تلاش دارد ارزش‌هاي انقلابي را احيا كند،‌اما با اين حال رگه‌هايي از گرايش به فرهنگي غرب هم ديده مي‌شد كه جاي نگراني داشت. با روي كار آمدن دولت يازدهم،‌نه تنها نگراني‌هاي گذشته در عرصه فرهنگ خاتمه نيافت،‌بلكه به شكل ديگري ادامه يافت. در دولت يازدهم شعارهاي فرهنگي زيادي مطرح شد. در حوزه رسانه‌هاي مكتوب و در حوزه فضاهاي مجازي مواضعي از برخي چهره‌هاي دولتي مطرح مي‌شود كه نوعي «ليبراليسم فرهنگي» و «آزاد‌سازي فرهنگي» مشاهده مي‌شود كه با روح فرهنگ اسلامي- ملي كشورمان تطابق ندارد. از زمان روي كار آمدن دولت يازدهم، توهين به مقدسات از سوي برخي مطبوعات جريان خاص و همچنين برخي اظهارات چهره‌هاي فرهنگي دولتي موجب نگراني متدينين جامعه شده است. البته شايد مسئولان فرهنگي دولت از بيان اين دست اظهارات، قصد و غرض سوء نداشته باشند،‌ اما رفتارها و خروجي عملكرد فرهنگي دولت اين شائبه را ايجاد كرد كه عده‌اي به‌دنبال ليبراليسم و ولنگاري فرهنگي هستند و به نظر بايد هر چه سريع‌تر مانع گسترش آن شد. دشمن به خوبي با حوزه فرهنگ آشنا بوده و از طريق اجرايي كردن توطئه‌ها تلاش دارد به باورها،‌ارزش‌هاي ديني و انقلابي ما آسيب وارد كند. از همين رو نبايد از اين حوزه غفلت ورزيد و به بهانه تعمير اقتصاد كشور آن را ناديده گرفت. نكته ديگري كه مقام معظم رهبري درخصوص آن ابراز نگراني كرده‌اند،‌كنار زدن جوانان انقلابي از عرصه‌هاي مختلف بخصوص عرصه فرهنگ است. متاسفانه نشانه‌هاي كم‌توجهي به جوانان انقلابي در دولت يازدهم ديده مي‌شود و برخي در تلاش هستند با بحث افراطي‌گري، جوانان انقلابي را طرد كرده و از سيستم اجرايي، سيستم تصميم‌گيري و عرصه فرهنگي كشور كنار بگذارند كه اين موجب نگراني است. بايد توجه داشت كه راه درست و صحيح، بازگشت به ارزش‌هاي فرهنگي و انقلابي است و نبايد با تمايل به سمت ليبراليسم فرهنگي و طرح شعارها و عناويني كه تاريخ مصرف آنها گذشته و نتوانسته ما را به مقصد برساند،‌ اين مسير را دوباره طي كرد.
متاسفانه نوعي نا بساماني در تيم فرهنگي دولت يازدهم مشاهده مي‌شود. در اين حوزه بخش‌هاي مختلف سياست‌هاي جداگانه‌اي را دنبال مي‌كنند كه نشان از نوعي بي‌انسجامي است كه در نهايت به ليبراليسم فرهنگي دامن زده مي‌شود. برخي جريان‌ها كه با جريان‌هاي ارزشي عناد آشكار داشتند در اين دوره جان گرفته و در اظهارنظرهاي خود حالت طلب‌كارانه‌اي نسبت به ارزش‌هاي نظام و انقلاب گرفته و بعضا هم همسويي‌هايي از سوي دولت ديده مي‌شود كه براي متدينين نگراني ايجاد كرده است.
محمدرضا جمالي
كارشناس سياسي













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن