تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802957071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حوزه‌های علمیه مهمترين پايگاه مقابله با انحرافات و كجروي‌ها / درعالم طلبگی حرف از پول نباید باشد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > بوشهر گزارش خبری/
حوزه‌های علمیه مهمترين پايگاه مقابله با انحرافات و كجروي‌ها / درعالم طلبگی حرف از پول نباید باشد
دیر - خبرگزاری مهر: حوزه‌های علمیه نقشی بسیار مهم در معرفی اسلام ناب و ارزش های دین و اسلامی به مردم دارند و به عنوان مهمترين پايگاه اسلام مقابل حملات و انحرافات و كجروي‌ها شناخته می‌شوند این مهم در برهه‌های مختلف تاریخی چه قبل و چه بعد از انقلاب وجود داشته است.



به گزارش خبرنگار مهر، حوزه‌های علمیه همواره به عنوان متولي اصلي هدايت ديني در جامعه به حساب مي آيد و به عبارت ديگر مرجع رسمي تبيين ارزش‌ها و تثبيت باورهاي ديني و استنباط احكام عملي روحانيت بوده و خواهد بود. رسالت عظيم حوزه‌هاي علميه در حفظ دين و مقابله با انحرافات بوده است كه خود مهمترين برنامه در امور فرهنگ سازي است، زيرا حفظ فرهنگ ديني از هر گونه گزندي و ارائه درست آن خود يك نوع فرهنگ سازي است. امام امت در اين باره فرمودند: "ترديدي نيست كه حوزه‌هاي علميه و علماي متعهّد در طول تاريخ اسلام و تشيّع، مهمترين پايگاه محكم اسلام در برابر حملات و انحرافات و كجروي‌ها بوده اند". هم‌اکنون به برکت جمهوری اسلامی ایران حوزه های علمیه در سراسر کشور توسعه پیداکرده است و راه تحصیل علوم دینی برای شیفتگان مکتب اهل بیت فراهم شده است. حوزه علمیه امام مهدی موعود(عج) شهرستان دیر در این راستا از واجدین شرایط تحصیل در این مرکز دعوت به عمل می آورد تا برای نام نویسی به این مرکز مراجعه و آمادگی خود را برای تحصیل علوم دینی اعلام بدارند.

اگر حضور در حوزه با انگیزه مادی باشد در دنیا و آخرت دچار خسارت می‌شود امام جمعه دیر عصر شنبه در جمع طلاب علوم دینی و شماری از دانش آموزان مدارس راهنمایی و دبیرستان شهرستان دیر در محل مسجد شهدای گمنام با اشاره به اهمیت فعالیت حوزه‌های علمیه گفت: هدف از خلقت انسان خلیفه الهی انسان است که تلاش کند به این مقام برسد. حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: اگر انسان بندگی خدا کند خداوند او را همراهی می‌کند و مساعدترین و بهترین فضایی که در این مسیر طی کند فضای حوزه های علمیه می باشد. وی به برخی از شرایط طلبگی اشاره کرد و بیان داشت: انگیزه الهی شرط اصلی ورود به حوزه علمیه است که خداوند ضامن چیزهای دیگری همچون روزی او خواهد بود. حسینی اضافه کرد: حوزه علمیه فضای مساعدی برای رسیدن به تقوای الهی است و حضور در این حوزه‌ها اگر با انگیزه مادی و پست باشد در دنیا و آخرت دچار خسارت می‌شود. امام جمعه دیر ادامه داد: انسان باید دین شناس باشد تا فریب وسوسه‌ها و ترفندها نخورد و دین‌شناسی در حوزه میسر می‌باشد و قدم دوم این است که این دین شناس وارد جامعه شود ومردم را اصلاح و دین شناس کند. در عالم طلبگی حرف از پول نباید باشد استاد حوزه علمیه پیامبراعظم(ص) خورموج گفت: در زمان هشت سال دفاع مقدس جوانان ونوجوانان عاشقانه وارد میدان نبردشدند وامروز نیزباید علیه جنگ نرم دشمن رفت. حجت الاسلام عبدالحسین مقاتلی افزود: در منزل ابزار گناه همچون ماهواره وجود دارد که روزی انسان را ازبین می برد ودر مقابل آن نماز اول وقت انسان را عجیب ثروتمند و عزتمند می‌کند. وی گفت: در عالم طلبگی حرف از پول نباید باشد و نگران روزی خود هم نباید شد زیرا خداوند خود روزی رسان است.

لزوم ایجاد آمادگی برای مقابله با برنامه‌های فرقه ضاله وهابیت مدیر حوزه علمیه حضرت مهدی موعود(عج) شهرستان دیر گفت: مرکز دینی بهترین مرکز آشنایی با علوم دینی واهل بیت(ع) می باشد. حجت الاسلام عاشور محمودی افزود: در مکتب اهل بیت و برای کسب معارف اهل بیت فضایی بهتر از حوزه علمیه وجود ندارد. وی گفت: اکنون فرقه ضاله وهابیت با قدرت وپشتوانه مالی فراوان در حال گسترش و ترویج معارف خود است که این خطری است که جامعه شیعه را تهدید می‌کند. مدیر حوزه علمیه حضرت مهدی موعود(عج) شهرستان دیر اضافه کرد: ضروری است که مبلغان دینی در حوزه‌های علمیه تربیت شوند تا در مسیر ترقی علوم دینی و گسترش فرهنگ نجات بخش شیعه تلاش کنند.


۱۳۹۲/۱۲/۱۸ - ۰۷:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن