تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819513448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محسنی اژه ای: بانک مرکزی و بانک های دولتی و خصوصی باید با دقت بیشتری عمل می کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تکمیلی /2 محسنی اژه ای: بانک مرکزی و بانک های دولتی و خصوصی باید با دقت بیشتری عمل می کردند تهران-ایرنا- سخنگوی قوه قضاییه درباره معوقات بانکی گفت: متاسفانه معوقات برخی بانک های خصوصی از بانک های دولتی بیشتر است وباید در اینجا بانک مرکزی و بانکهای دولتی و خصوصی با دقت بیشتری عمل می کردند .


سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد :اگرهمه نهادها ودستگاهها به وظایف نظارتی خود و رعایت مقررات و ضوابط عمل کنند مشکل معوقات بانکی هم کمتر ایجاد می شود .
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در ادامه سخنان خود در برنامه شنبه شب نگاه یک شبکه اول سیما درباره اینکه برای ساماندهی معوقات بانکی که به بیش از 100 هزار میلیارد تومان رسیده است چه اقداماتی شده و آیا ورود قوه قضائیه ضروری است؟ گفت : نخستین سوال این است که چرا این معوقات بانکی ایجاد شده و رو به افزایش است و چرا کاهش نمی یابد .
وی افزود : متاسفانه معوقات برخی بانک های خصوصی از بانک های دولتی بیشتر است وباید در اینجا بانک مرکزی و بانکهای دولتی و خصوصی با دقت بیشتری عمل می کردند .
اژه ای گفت : بانک مرکزی مسئولیت نظارتی دارد و باید نظارت کند که معوقات ایجاد نشود که متاسفانه گاهی بیش از سرمایه اصلی بانکهاست.
سخنگوی قوه قضائیه افزود : درباره معوقه های خرد وکوچک خیلی سریع عمل می شود و معمولا هم به نتیجه می رسد اما درباره معوقات بزرگ سه نوع معوقه داریم که در یک مورد کسانی وام را طبق ضوابط گرفته اند و در محل مورد وام هم هزینه شده است اما به دلیل مسائل اقتصادی وبازار و از جمله تحریم ها با مشکلاتی مواجه شده اند و نمی توانند آنها را بازپرداخت کنند که قانون در این موارد تفاوت ها و تسهیلاتی قائل شده است و این موارد را باید خود بانک تشخیص دهد .
وی افزود : بخش دوم شامل مواردی است که وام طبق ضوابط ومقررات پرداخت شده است و بانک وثیقه هم دارد می تواند اقدام کند اما اقدامی نمی کند و در اینجا خود بانک مسئول است و در نوع سوم هم با خود بانک و کارمندان یا مدیران آن تبانی و تخلف شده است و وام بدون رعایت مقررات پرداخت شده و در جایی غیر از محل مورد وام مصرف شده است .
وی افزود : در این موارد دستگاه قضایی وارد می شود که در سال جاری هم چند مورد داشتیم اما نباید در این موارد قوه قضائیه مورد تعرض قرار بگیرد بلکه باید به موقع ساماندهی شود .
محسنی اژه ای گفت: گاهی خلاف مقررات و ضوابط وامی دریافت شده و محل هزینه آن هم بر خلاف مورد وام بوده و بانک هم مدعی نشده است و شکایت و دادخواستی نمی دهد که انتظار داریم دستگاههای اجرایی و همه نهادها به وظایف خود به طور کامل عمل کنند .
محسنی اژه ای افزود : شاید یک علت این باشد که بانکها وثیقه های ارزشمندی دارند و معتقدند ضرر نمی کنند چون ارزش وثیقه بالاست ومی توانند با این وثیقه اصل و سود و جریمه خود را باز پس بگیرند .
سخنگوی قوه قضائیه در ادامه تصریح کرد : اصلا چه نیازی است که این تعداد بانک و این همه شعب بانکی ایجاد شود و بهترین مکان ها را در بهترین خیابان ها بانک ها در اختیار بگیرند که البته این را باید بانک ها جواب دهند .
وی افزود : در اوایل بهمن سال 1390 یکی از موسسات اعتباری تخلف بزرگی داشت و هیات انتظامی بانک مرکزی بررسی واعلام کرد مجوز این موسسه یا بانک لغو شود ومدیران آن هم مجازات شوند که در آن زمان برخی اعتراض کردند و در شورای پول هم بررسی و قرار شد اصلاحاتی انجام و این بانک در چند موسسه دیگر ادغام شود و اصلاحات ساختاری صورت گیرد تا مردم ضرر نکنند .
آقای اژه ای گفت : البته در آن زمان دو هفته وقت می خواستند که این اقدامات راانجام دهند و با وجود اینکه برخی کارهای جزیی انجام شده اما هنوز بعد از یک ونیم سال اقدام موثری نشده است و نام این بانک در صدر شعب قبلی آن بانک نصب شده و مجوز قبلی لغو نشده و بانک جدید هم مجوز نهایی خود را نگرفته است .
وی این پرسش را مطرح کرد که آیا در همه این موارد باید قوه قضائیه وارد شود ؟ وبانک مرکزی و بانک ها نمی توانند اقدامات جدی انجام دهند ، نباید توقع داشته باشیم که قوه قضائیه در هم موارد وارد شود .
وی افزود : در این مورد در آخرین بار هشدار دادیم که اقدام موثری انجام شود .

** برخورد با ویژه خوارها
سخنگوی قوه قضاییه درباره اظهارات رییس جمهور خطاب به معاون اول خود درباره برخورد با ویژه خوارها و اینکه این امر از سوی دولت به نتیجه رسیده است یا نه؟ گفت: منتظر هستیم دولت در این باره تحقیق کند و نتیجه دهد...من خبر ندارم.

** فتنه 88
دادستان کل کشور در خصوص اینکه آیا ضابطه ای قانونی برای ورود مرتکبین جرایم فتنه 88 به برخی سمت ها داریم؟ به شرایط خاصی از قبیل انفصال های موقت و دائم از مشاغل و احکام تکمیلی و تتمیمی اشاره کرد و گفت: استعلام در این خصوص از قوه قضاییه صورت نمی گیرد و درباره انتصابات معمولا از وزارت اطلاعات استعلام می شود
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای افزود: بعد از انتخابات 88 یک عده ظلم بسیار بزرگی انجام دادند و همنوایی کردند با دشمنان کینه توز و به نظام و حیثیت نظام ضربه زدند و دشمن را امیدوار کردند و بعضی از اقدامات دشمنان در آینده به خاطر اقدامات مجرمانه انان در سال 88 صورت گرفت. نظام خیلی با سعه صدر و رحمت با مراتب مختلف آنان برخورد کرد.
وی ادامه داد: هنوز تغییری در حصر سران فتنه که توسط نظام تصمیم گیری شده، ایجاد نشده است و افراد بیرونی و آمریکا غلط می کنند در این خصوص حرف می زنند. آنها نمی توانند در مسائل داخلی ما دخالت بکنند.

** انجمن صنفی مطبوعات
محسنی اژه ای درباره سوالی مبنی بر پس گرفتن شکایت وزارت اطلاعات از انجمن صنفی روزنامه نگاران و احتمال بازگشایی آن گفت: وزارت اطلاعات در خصوص پرونده انجمن صنفی روزنامه نگاران شاکی نبوده است که شکایت خود را پس بگیرد یا نگیرد.
اژه ای تصریح کرد: انجمن صنفی روزنامه نگاران تحت نام صنفی کار سیاسی می کرد و در آن مقطع به این دلیل با آن برخورد شد و تعطیل شد و آن تصمیم هنوز به قوت خود باقی است اگر این انجمن با همان شکل و با همان ساختار و با همان هدف باشد باز هم اگر بخواهند وارد شوند دادستان وارد می شود مگر اینکه اصلا یک روزی کلا ساختار عوض شود اهداف و نفرات عوض شود آن بحث دیگری است ولی تا زمانی که ان افراد با آن نیت و با آن هدف کار کنند، این شدنی نیست.

** مسایل فرهنگی
محسنی اژه ای در پایان از مسائل فرهنگی و نقش دستگاه قضایی در این باره سخن گفت.
سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: در مسائل فرهنگی دوست داریم آخرین اقدام٬ اقدام قضایی باشد.
وی افزود: یک جریان دارد حساسیت مردم متدین و حزب اللهی ها و مسئولان ما را را در پشت قضیه تست می کند. در یک نشریه چیزی می نویسند و در سایتی دیگر چیز دیگری. اگر دستگاه های ما وارد شوند ما خواهان این هستیم که قوه قضاییه در آخرین مرحله باشد. قوه قضائیه دارد رصد می کند و اول پیشگیرانه و در نهایت برخورد می کند.
شبس**9241**1552
انتهای پیام /*




18/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن