تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818886065




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امید حزب حاکم ال سالوادوربرای پیروزی دردوردوم انتخابات ریاست جمهوری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امید حزب حاکم ال سالوادوربرای پیروزی دردوردوم انتخابات ریاست جمهوری مادرید- ایرنا - ˈسالوادور سانچزˈ نامزد حزب حاکم ˈجبهه فارابوندو مارتی برای آزادی ملیˈ ، امید دارد که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ال سالوادور که روز یکشنبه (18 اسفند ) برگزار خواهد شد، پیروز شود .


به گزارش ایرنا ، سانچز با یک پیشنهاد اجتماعی نزدیک به ˈبولیواریسمˈ (هواداران ˈسیمون بولیوارˈ و ˈهوگو چاوزˈ ) موفق شد در دور نخست انتخابات در روز 2 فوریه (13 بهمن ) بر تبلیغات و پیام ارتشگرای ˈنورمان کیخانوˈ نامزد انتخاباتی حزب ˈجمهوری خواه ملی گراˈ پیروز شود .
حدود پنج میلیون نفر ال سالوادوری واجد شرایط به بیش از 10 هزار شعبه اخذ رای فرا خوانده شده اند تا که جانشین ˈموریسیو فونسˈ رئیس جمهوری کنونی ال سالوادور را انتخاب کنند .
برای نخستین بار در تاریخ این کشور ، علاوه بر پنج میلیون نفر واجد شرایطی که به پای صندوق رای فرا خوانده شدند ، 10 هزار آمریکایی مقیم کشور نیز به آنها ملحق می شوند .
سالوادور سانچز با 49 درصد آرا ، پیروز دور نخست انتخابات شد و پس از وی ، نورمن کیخانو ، 9/38 درصد آرا را کسب نمود.
آخرین نظر سنجی ها حاکی از آن هستند که سانچز نتایج دور نخست را تکرار خواهد کرد .
سانچز ابراز اطمینان کرده است که یک پیروزی کامل در دور دوم برای تعمیق خطوط برنامه حزب خود به دست خواهد آورد .
وی در پایان تبلیغات انتخاباتی خود گفت : ما همه انرژی خود و همه تجربه ای که در طول چندین سال مبارزه به نفع ملت کسب کرده ایم را صرف پیروزی خواهیم کرد .
اگرچه سانچز با اختلاف نسبت به رقیب خود در دور دوم شرکت می کند، اما مانع اصلی او در راه ریاست جمهوری ، گذشته وی به عنوان یک فرمانده چریک در سالهای دهه 80 میلادی است هنگامی که با دولت وقت کشور رو در رو شد و به مدت 12 سال ، ال سالوادور در جنگ داخلی به سر برد که 75 هزار کشته و هشت هزار مفقود بر جا گذاشت .
کیخانو در عوض ، برنامه انتخاباتی خود را بر روی امنیت متمرکز کرده است .
وی اخیرا در مصاحبه ای گفت : ما یک کشوری داریم که در چنگ جرم است و اگر یک رئیس جمهوری نیاید که شخصیت جدی داشته باشد ، کشور ناپایدار خواهد بود .
وی که قبل از نامزدی انتخاباتی ، شهردار سن سالوادور پایتخت کشور بود گفته است که بر اساس مدل مکزیکی ، نیروهای امنیتی را به خیابان ها خواهد کشاند تا که علیه جرائم و جنایات سازمان یافته بجنگند و اعضای آنها را در دادگاه های نظامی دادگاهی خواهد کرد تا که از این طریق مانع از دادن رشوه به قضات و دادستان های غیر نظامی شود زیرا وی، قضات و دادستانهای غیر نظامی را فاسد شدنی تر قلمداد می کند .
اروپام **1234**1552
انتهای پیام /*




18/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن