تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804929285




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پایان موفقیت آمیز مرحله دیگری از گفت و گوهای هسته ای


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پایان موفقیت آمیز مرحله دیگری از گفت و گوهای هسته ای تهران- ایرنا- با وجود مخالفت های آشکار بنیامین نتانیاهو بر سر ادامه مذاکرات ایران با گروه 1+5، گفت وگوهای کارشناسی دو طرف در این مرحله هم که از چهارشنبه تا جمعه هفته گذشته در وین جریان داشت با موفقیت به پایان رسید.


گزاش روز شنبه ایرنا به نقل از منابع خبری، بنیامین نتانیاهو طی سخنانی در جلسه اخیر ˈ آیپکˈ اعلام کرده بود باید فعالیت های هسته ای ایران شامل نیروگاه آب سنگین اراک و ذخایرغنی سازی اورانیوم برچیده شود اماˈجان کریˈوزیرخارجه آمریکا در اجلاس سالانه لابی صهیونیستی- آمریکایی(آیپک) گفت که تمامی شرایط برای مذاکرات موفقیت آمیز درباره فعالیت های هسته ای ایران مناسب است.
طی سه دهه گذشته، ˈکمیته امورعمومی آمریکا –اسرائیلˈ موسوم به ˈآیپکˈ، بی وقفه دولت آمریکا و کنگره را تحت فشار قرار داده است تا تحریم هایی علیه ایران برای تعطیل کردن کامل برنامه هسته ای اش اعمال نمایند.
طبق مستندات مندرج در وب سایت ˈآیپکˈ، این کمیته عامل اصلی تصویب بیش از دوازده مصوبه و قطعنامه آمریکا برای اعمال تحریم های سخت علیه ایران در15سال گذشته بوده است.
این تحریم ها و اقدامات جزیی از فهرستی کامل از مهمترین اقدامات آیپک بوده است.
براساس گزارش ها، کارشناسانی از ایران و شش قدرت جهانی در وین جلسه آماده سازی دور بعدی مذاکرات سیاسی در17 مارس (26 اسفند) را برگزار کردند که به گفته آنان گفت وگوهای مفیدی صورت گرفت که می تواند به نزدیک تر کردن نقطه نظرهای طرفین کمک کند.
مذاکرات اتمی وین بین ایران و اعضای گروه 1+5 در شرایطی روزجمعه پایان یافت که یک روز پیش از آنˈحمید بعیدی نژادˈ مدیرکل سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران گفته بود مذاکرات خوب و سازنده پیش می رود.
به گفته بعیدی نژاد، همه طرف ها این جلسات را مفید ارزیابی کردند.
به عقیده کارشناسان، کمترین نتیجه انجام این گفت وگوها، این است که طرفین مذاکره با نقطه نظرهای یکدیگر آشنایی بیشتری پیدا می کنند و می توانند پس از بازگشت مسوولان بالاتر را با آخرین تحولات آشنا کنند.
نتایج مذاکرات وین در دور بعدی مذاکرات بین ایران و گروه 1+5 ارائه خواهد شد. این مذاکرات بین روزهای 26 تا 29 اسفند به ریاست وزیر امور خارجه ایران و مسوول دیپلماسی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد.
دو طرف از این تاریخ وارد مذاکره بر سر رسیدن به راه حل نهایی می شوند.
مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 پس از توافق نامه ژنو در آذرماه سال جاری وارد مرحله جدیدی شد. براساس این توافق نامه، تهران متعهد شد فعالیت های اتمی خود را کاهش دهد و اعضای گروه 1+5 نیز پذیرفتند از شدت تحریم ها علیه ایران بکاهند.
درهمین حال قرار است ˈکاترین اشتونˈمسوول دیپلماسی اتحادیه اروپا امروز شنبه برای گفت وگو با رئیس جمهور، رئیس مجلس و وزیر امورخارجه ایران وارد تهران شود.
به گفته ˈمجید تخت روانچیˈ معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه، موضوع مذاکرات اشتون، روابط ایران و اتحادیه اروپا خواهد بود که البته موضوع اتمی نیز در مذاکرات مطرح خواهد شد.
این در حالی است که ˈمحمدجواد ظریفˈ وزیر امور خارجه ایران روز جمعه و در آخرین روز سفرش به اندونزی با اشاره به اینکه تسلیحات اتمی جایی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران ندارد گفت ما خواهان رسیدن به توافق هستیم.
ظریف مانع اصلی فراروی طرف مقابل را وجود برخی موانع روانی دانست که به گفته او باید کنار گذاشته شود.
گزارش ماه فوریه آژانس هم تائید کرد که ایران مشغول اجرای مفاد توافق موقت شده است، ضمن آنکه اجازه داده تا بازرسان بازرسی هایی از تاسیسات اتمی داشته باشند.
با توجه به روند پیش رو، هر زمان توافق نهایی میان ایران و شورای امنیت به امضا برسد؛ برنامه هسته ای ایران یکی از شفاف ترین برنامه های استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای در نوع خود در جهان خواهد بود.
اروپام **1485** 1064
انتهای پیام /*




17/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن