تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820640248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکید ایران بر گفت و گو تنها درباره مسائل هسته ای، سیاستی سنجیده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاد دانشکده روابط بین الملل وزارت امورخارجه: تاکید ایران بر گفت و گو تنها درباره مسائل هسته ای، سیاستی سنجیده است تهران - ایرنا- استاد دانشکده روابط بین الملل وزارت امورخارجه با بیان اینکه بحث های حاشیه ای جایی در مذاکرات ایران و 1+5 نخواهد داشت، گفت: تاکید ایران بر گفت و گوی با 1+5 تنها بر سر مسائل هسته ای، سیاستی سنجیده است.


«محمدرضا دهشیری» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: تیم مذاکره کننده هسته ای به نمایندگی از ایران به خوبی موضع عدم مذاکره درباره موضوعات خارج از پرونده هسته ای را پیش گرفته است.
وی افزود: تاکید سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر تکیه صرف بر موضوعات هسته ای و پرهیز از پرداختن به بحث های حاشیه ای مثل مسائلی چون حقوق بشر، دستاوردهای موشکی و دانش هسته ای باعث تمرکز بر روند مذاکرات می شود.
این تحلیلگر مسائل سیاسی عنوان کرد: از این لحاظ که تمرکز بر یک موضوع خاص امکان تسریع در دستیابی به نتیجه را بیش از پیش فراهم می کند، اما پراکنده کردن بحث و پرداختن به جنبه های حاشیه ای، امکان دستیابی به توافق را دور از دسترس می کند.
دهشیری خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر دخیل کردن متغیرهای متعدد در یک مذاکره می تواند روند کار را پیچیده کرده و موانع بسیاری را بر سر دستیابی به توافق ایجاد کند.
این استاد روابط بین الملل تاکید کرد: بنابراین تکیه بر موضوعی خاص به عنوان دستور محوری مذاکرات امری مطلوب و در سیاست خارجی رویکردی مهم و اثرگذار است.
وی در پاسخ به سوالی درباره تبعات ناشی از توافق در گام نهایی توضیح داد: به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران و شش کشور غربی نه تنها موجب افزایش تعامل ایران با جامعه بین الملل می شود، بلکه موجب افزایش میزان سرمایه گذاری خارجی در عرصه های مختلف خواهد شد.
دهشیری فراهم شدن فضای مناسب برای تعامل با همه کشورهای دنیا به ویژه اروپا را از دیگر نتایج تحقق توافق جامع دانست و گفت: به طور قطع با تحقق این امر ،کشورهای عربی از موضع تحریک آمیز خود اجتناب خواهند کرد.
بدین معنا که هر زمان فضای روابط ایران با غربی ها تشنج آمیز بوده برخی از کشورهای عربی به تحریک و ایراد اتهام در فضای سیاسی می پردازند ،اما زمانی که ایران در تعامل با قدرت های بزرگ باشد و از نظر جایگاه بین المللی در مسیر مطلوب باشد،آنها مجبور به سکوت و حتی تمکین در برابر اراده جمهوری اسلامی خواهند شد.
سیام4**9173**1535
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن