تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801631695




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد بايد در راستاي احياي مساجد در جامعه فعاليت کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ اسفند ۱۳۹۲ (۱۵:۱۳ب.ظ)
حجت الاسلام ماندگاري: کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد بايد در راستاي احياي مساجد در جامعه فعاليت کنند حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري با اشاره به اينکه مساجد بايد به پشتوانه مردم زنده بماند، گفت: کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد، يک نهاد مردمي هستند که ريشه در باورها و اعتقادات ملت ايران دارند بايد در راستاي احياي مساجد در جامعه فعاليت کنند.
به گزارش خبرگزاري موج از روابط عمومي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي، حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري، استاد حوزه و دانشگاه در همايش گراميداشت بيست و يکمين سالروز تاسيس کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد با بيان اينکه مسجد در شرايط کنوني نقش‌هاي جديدي را در جامعه اسلامي ايفا مي‌کند، اظهار داشت: مسجد کانون معنويت و مکاني براي سعادتمندي مردم است.
وي با اشاره به اينکه خداوند پاداش‌هاي وصف نشدني براي آبادگران مسجد در نظر گرفته است، افزود: امام جماعت مسجد نقش مهمي در ارتقاي اعتماد بيشتر مردم به مسجد دارد که اگر نشريه تجربي مسجد تريبوني براي بيان خواسته‌ها و مطالبات مردم محله شود اين اعتماد به همان ميزان افزايش مي‌يابد.
حجت الاسلام ماندگاري گفت: مسجد نقش محوري در تحولات فرهنگي و اجتماعي هر محله ايفا مي‌کند که اين نقش آفريني از گذشته‌هاي دور در روستاها وشهرهاي ايران وجود داشته و مردم همواره مسجد را به عنوان مکاني براي اطلاع يابي و اطلاع رساني حال و احوال مردم محله مي‌دانسته و مي‌دانند.
استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينکه خداوند پاداش‌هاي وصف نشدني براي آبادگران مسجد در نظر گرفته است، گفت: احياي مساجد در جامعه جوانان را در برابر انحرافات اجتماعي بيمه مي کند. وي افزود: اگر انتظار از مسجد در تفکر ديني، ايجاد يک مرکز تأثيرگذار است بنابراين آباداني مسجد نبايد محدود به بنا و ساختمان باشد البته امروز بسياري از بزرگان ديني مردم را از ساخت مساجد تجملاتي و تشريفاتي نهي مي‌کنند اما آنچه امروز اهميت بيشتري دارد مسئوليت اجتماعي مسجد و نقش آفريني فرهنگي است.
وي با اشاره به اينکه مساجد بايد به پشتوانه مردم زنده بماند، گفت: کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد، يک نهاد مردمي هستند که ريشه در باورها و اعتقادات ملت ايران دارند بايد در راستاي احياي مساجد در جامعه فعاليت کنند.
حجت الاسلام ماندگاري اظهار داشت: در فرهنگ اسلام؛ مسجد خانه خدا و در فرهنگ انقلاب اسلامي ايران مسجد سنگر هستند که بايد سنگرها را پر کرد و بيشترين توصيه نيز به قشر روشنفکر و دانشگاهي شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن