تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802467182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی به تصویب رسید/ نرخ بیکاری استان کاهش می یابد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > مرکزی
سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی به تصویب رسید/ نرخ بیکاری استان کاهش می یابد
اراک - خبرگزاری مهر: سند توسعه اشتغال استان مرکزی در سالهای 93 و 94 در کارگروه توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی به تصویب رسید.



به گزارش خبرنگار مهر، سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی بعد از بازنگری مجدد توسط مجری این طرح تحقیقاتی بالاخره صبح روز شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی به تصویب اعضا رسید. مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان مرکزی در این نشست گفت: بر اساس این سند نرخ بیکاری استان مرکزی از 10.63 درصد در سالجاری به 9.7 درصد در پایان سال 93 خواهد رسید. نرخ بیکاری استان کاهش می یابد ناصر شیخی افزود: براساس این سند همچنین جمعیت شاغل استان مرکزی از 420 هزار و 261 نفردر سال 92 به 431 هزار و 686 نفر افزایش و جمعیت استان از 55 هزار و 261 نفر به 46 هزار و 372 نفر کاهش خواهد یافت. وی با بیان این که نرخ بیکاری استان در سال 94 نیز نرخ بیکاری استان به 8.9 درصد کاهش خواهد یافت گفت: طبق این اسناد بازار کار استان در سال 93 پذیرای 7 هزار و 784 نفر و در سال 94 پذیرای 6 هزار و 928 نفر خواهد بود. بانکها ریشه تولید را در استان نسوزانند استاندار استان مرکزی نیز در این نشست از سند توسعه اشتغال استان مرکزی به عنوان فصل الخطاب کار مدیران استان در حوزه اشتغال یاد کرد و گفت: با این سند کار مدیران استان در حوزه توسعه اشتغال استان مرکزی آغاز می شود. محمد حسین مقیمی با بیان این که مدیران نباید گمان کنند افرادی که بعد از بازنشستگی نیروهای قبلی یک دستگاه اجرایی وارد حوزه کاری آنها می شود جز آمار اشتغالزایی است کفت: در این بخش تنها ما شاهد جابجایی نیروی انسانی هستیم چرا که نه شغل جدیدی ایجاد شده نه فرصت شغلی جیدی فلذا این امر را جز آمار اشتغالزایی استان محسوب نکنند. وی با بیان این که فرصت شغلی از سرمایه گذاری ایجاد می شود گفت: هدف استان در بخش اشتغالزایی بر محور سرمایه گذاری صنعتی می چرخد و این بخش باید مورد توجه همگان قرار بگیرد. استاندار استان مرکزی در ادامه با تاکید بر ضرورت تقویت بخش صنعت در شهرستان ها گفت: تمام شهرهای استان باید به نسبت توانایی و استعداد هر بخش میزبان سرمایه گذاری در بخش تولید باشد.

مقیمی با بیان این که تقسیم بندی دولت در حوزه اشتغالزایی و سرمایه گذاری از مرکز استاان تا دهستانها باید صورت بگیرد افزود: در بخش سرمایه گذاری و توسعه استان از کوچکترین روستا تا بزرگترین شهرستان مورد توجه است چرا که در این صورت شاهد توسعه عادلانه استان خواهیم بود. وی تاکید کرد: تمام فرمانداران و بخشداران استان باید در این حوزه به جد وارد عمل شده و با شناسایی استعدادهای و تواانایی های هر منطقه بستر راه اندازی واحدهای تولیدی صنعتی منطبق با ظرفیت هر منطقه را فراهم کنند. استاندار استان مرکزی تعریف مبانی اشتغال و سرمایه گذاری را لازمه تحقق اهداف سند توسعه و اشتغال استان مرکزی در سالهای 93 و 94 برشمرد و گفت: در حال حاضر تنها 76 درصد صنعت استان مرکزی فعال و نیمه فعال است که باید برای بکار گیری تمام ظرفیت های موجود برنامه ریزی کرد. راه اندازی درصد صنعت تعطیل شده استان نیازمند برنامه ریزی دقیق است مقیمی تاکید کرد: راه اندازی درصد صنعت تعطیل شده استان نیازمند برنامه ریزی دقیق است که باید با تلاش فرمانداران در تمامی شهرستان های استان محقق شود. استاندار استان مرکزی همچنین در این جلسه بار دیگر از عملکرد بانک هادر خصوص برخورد با صنعتگران انتقاد کردو گفت: برخی اقدامات بانک ها علیه بخش صنعت ریشه این بخش را در استان می خشکاند. مقیمی با بیان این که انچه امروز بر سر بخش صنعت و تولید استان امده حاصل برخی تصمیمات دولتی در تعیین قیمت ارز و .... بوده و صنعتگری که امروز در پرداخت اقساط بانکی ناتوان است مقصر نیست گفت: بانکها باید تعامل با صننعتگران را در دستور کار خود قرار دهند. وی تاکید کرد: بدهکاران بخش صنعت به بانکها دو دسته اند وبانک باید  انها که با وامهای بانکی به نام صنعت در بخش ساخت و ساز فعال اند به شدت برخورد کند . استاندار استاان مرکزی یادآور شد: صنایع فعالی که امروز دارای اقساط معوق بانکی اند برای ایجاد هر فرصت شغلی خود بین 500 میلیون تا یک میلیارد تومان هزینه کرده اند و نباید با معرفی این واحدها به دستگاه قضایی موجبات تعطیلی آنها را فراهم کرد. مقیمی تاکید کرد: تمامی بانکها موظف به اجرای ماده 16 و تقسیط معوقات بانکی واحدهای صنعتی هستند و این مصوبه باید به عنوان مصوبه هیات دولت از سوی بانکها  اجرایی شود.
وی ادامه داد: تعطیلی هر واحد صنعتی میلیارد ها تومان ضرر به استان وارد می کند و نمی توانیم مقصران این امر را ببخشیم.


۱۳۹۲/۱۲/۱۷ - ۱۵:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن