تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819602693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هفت هزار و 860 هکتار جنگل طبیعی در دلیجان وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

هفت هزار و 860 هکتار جنگل طبیعی در دلیجان وجود دارد دلیجان، خمین - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان گفت: این خطه با وجود خشکی هوا و تداوم پدیده خشکسالی درسالهای اخیر، حدود هفت هزار و 860 هکتار جنگل طبیعی با گونه های بادامچه، انجیر، بنه وحشی، زرشک و گز را در خود جای داده است.


ˈسید ابوالفضل نصراللهیˈ روز شنبه در حاشیه آیین جشن درختکاری در دبیرستان پروین اعتصامی دلیجان درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: علاوه بر این؛ 129 هکتار جنگل دست کاشت در پارک 15 خرداد، 10 هکتار جنگل دست کاشت در پارک قتلگاه در منطقه جوشق و 10 هکتار جنگل دست کاشت نیز در اطراف اداره منابع طبیعی و دانشگاه پیام نور دلیجان وجود دارد.
وی تصریح کرد: در حالی که سرانه جنگل در جهان به ازای هر نفر هشت هزار مترمربع است، این سرانه در ایران یک هزار و 700 مترمربع، در استان مرکزی 110 مترمربع و در شهرستان دلیجان با وجود گرم و خشک بودن منطقه به ازای هر نفر یک هزار و 600 مترمربع است.
وی همچنین گفت: از مجموع 220 هزار هکتار اراضی ملی مرتعی شهرستان دلیجان 66 هزار هکتار مراتع درجه یک، 66 هزار هکتار مراتع متوسط ، 44 هزار هکتار مراتع فقیر و 44 هزار هکتار مراتع خیلی فقیر است.
نصراللهی با اشاره به اینکه یک هزار و 669 خانوار دامدار ذیحق درشهرستان دلیجان پروانه چرا دارند، بیان داشت: در عین حالی که 39 هزار و 228 واحد دامی مجاز می توانند در این مراتع چرا کنند، اما 119 هزار و 18 واحد دامی معادل چهار برابر بیش از ظرفیت مجاز دام در مراتع منطقه وجود دارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش، کاشت سه هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر در محوطه سه هکتاری کنار تپه شهدای نراق، کاشت 500 اصله نهال غیرمثمر در محوطه نیم هکتاری کنار جاده دلیجان - نراق بصورت سه ردیفه و کاشت یک هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر به عنوان کمربند سبز روستای دو دهک را از جمله برنامه های هفته منابع طبیعی در شهرستان دلیجان عنوان کرد.
نصراللهی گفت: کاشت درخت مثمر (انار) با حضور برخی مسوولان محلی در حیاط منزل شهدا و یا پدر آنان در روستای بیجگان که با هفت شهید (بیشترین تعداد شهدا را در بین روستاهای شهرستان دلیجان تقدیم جمهوری اسلامی کرده است) و نیز سخنرانی کارشناسان منابع طبیعی در مدارس دلیجان و نراق به منظور فرهنگ سازی حفاظت از منابع طبیعی و درختکاری، از دیگر ویژه برنامه های این هفته در منطقه است.
به گزارش ایرنا، امروز نیز طی آیینی با حضور جمعی از مسوولان محلی 10 اصله نهال غیر مثمر در دبیرستان دخترانه پروین اعتصامی و مدرسه دخترانه متوسطه اول بنت الهدی دلیجان کاشته شد.
588/555
انتهای پیام /*




17/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن