تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815270681




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بدون قطع ریشه جرایم ، کاهش جرم مقطعی خواهد بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس کل دادگستری فارس بدون قطع ریشه جرایم ، کاهش جرم مقطعی خواهد بود ایرنا - شیراز، رییس کل دادگستری استان فارس با طرح این سؤال که آیا تنها با اعمال مجازات و بدون قطع ریشه جرایم می توان امید به کاهش جرم داشت تاکید کرد: اگر با این روش جرائم نیز کاهش یابند این امر مقطعی است و دائمی نخواهد بود.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر ذبیح الله خداییان در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان فارس با بیان اینکه توجه و همکاری همه مسئولان استانی در امر پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی ضرورت دارد افزود: آسیب های اجتماعی مانند طلاق ، اعتیاد ، زنان و کودکان خیابانی ، ولگردی و تکدی گری و در نهایت وقوع جرم حکایت از وجود مشکلات در جامعه دارد.
رییس کل دادگستری استان فارس تاکید کرد: کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی زمانی محقق خواهد شد که ریشه ها ، علل و عوامل جرم زا برطرف شوند..
خدائیان در ادامه افزود: رفع این عوامل وظیفه بخش های مختلف جامعه اعم از دولتی و خصوصی است چرا که عوامل ریشه در بخش های مختلف دارند .
وی خاطر نشان ساخت: وجود طلاق در جامعه نشان می دهد که در جامعه به نهاد خانواده که اساس و بنیان جامعه را تشکیل می دهد توجه کافی نمی شود.
ریس کل دادگستری فارس تصریح کرد: باید بررسی شود چه چیزهایی بنیان خانواده را تهدید می کند؛ آیا اعتیاد یکی از زوجین یا بیکاری یا پدیده فرهنگی در این روند تاثیر گذار است . از این رو تا زمانی که همه احساس مسئولیت نکنند نمی توان امیدوار به کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی شد.
خدائیان در ادامه افزود: در این که اقدامات واکنشی و برخوردی با مجرمان تأثیرگذار است شکی نیست ولی این برخورد اثر دائمی ندارد زیرا ریشه جرم را نمی خشکاند.
رییس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس همچنین ابراز داشت: با افزایش رشد نرخ تورم و آمار بیکاری حتی با وجود شدت اعمال مجازات ما همچنان شاهد افزایش جرائمی مانند سرقت هستیم که این امر توجه بیشتر متولیان امور اقتصادی و فعالیت و احساس مسئولیت بیشترمسؤلان را طلب می کند.
خدائیان یادآور شد: داشتن جامعه ای پویا و رو به رشد مستلزم احساس مسئولیت همه مسئولان بخش های دولتی و خصوصی است و تا این امر مهم تحقق نیابد کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی محقق نخواهد شد.ک/2
677
انتهای پیام /*




17/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن