تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804660926




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت تحمل نقد را داشته باشد و ديگران هم با انصاف نقد کنند / تمام قوا بايد پاسخگو به اهانت هاي غرب باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ اسفند ۱۳۹۲ (۱۰:۴۶ق.ظ)
عضو شوراي مرکزي فراکسيون اصولگرايان رهروان ولايت؛ دولت تحمل نقد را داشته باشد و ديگران هم با انصاف نقد کنند / تمام قوا بايد پاسخگو به اهانت هاي غرب باشد گروه سياسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، ايران در مذاکرات هسته‌اي با تحميل اراده خود بر طرف‌هاي مذاکره‌کننده و آمريکا و کشورهاي اروپايي به فعاليت‌هاي غني‌سازي هسته‌اي ادامه مي‌دهد.
زماني برنده واقعي مذاکرات هسته‌اي خواهيم بود که ضمن رفع تحريم‌ها، فعاليت‌هاي غني‌سازي هسته‌اي که يک مساله حيثيتي براي ملت و کشور ايران در سطح بين‌المللي است، ادامه يابد و در مذاکرات هسته‌اي به تدريج به دنبال کسب اين اهداف هستيم.
وي خاطرنشان کرد: طرف‌هاي مذاکره‌کننده به دنبال کسب اين اطمينان هستند که ايران به دنبال دستيابي به توانمندي ساخت بمب اتمي و سلاح هسته‌اي نيست.
در مذاکرات هسته‌اي به طرف‌هاي مذاکره‌کننده و آمريکا و کشورهاي غربي امتياز نداديم و همواره در صدد اعتماد بخشي به آن‌ها هستيم که به دنبال ساخت سلاح و بمب هسته‌اي نمي‌باشيم و رويکرد مهم ما دستيابي به فناوري صلح‌آميز هسته‌اي است.
اغلب پس از اتمام هر مذاکره يا توافق طرفين، جنگ رواني و رسانه‌اي به راه مي‌اندازند، از اين رو در مذاکرات ژنو، آمريکا به ايران امتيازاتي داد اما جنگ رواني نيز براه انداخت.
مقاومت نظام جمهوري اسلامي و ملت ما بر دستيابي به فناوري صلح آميز هسته‌اي تنها به خاطر فعاليت تاسيسات هسته‌اي و غني‌سازي و سانتريفيوژ هسته‌اي نيست بلکه در راستاي حفظ عزت و استقلال و عظمت انقلاب است.
در راستاي آرمان‌هاي انقلاب اسلامي بايد عزت و استقلال و دستاوردهاي عظيم ملت ايران حفظ شود و براي نيل به اهداف مسلم خود زير بار حرف زور نمي‌رويم.
در اين خصوص با جواد جهانگيرزاده عضو سابق هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي و عضو شوراي مرکزي فراکسيون اصولگرايان رهروان ولايت گفت و گويي را انجام داده ايم که به شرح زير است:

ارزيابي شما از نحوه برخورد غرب با ايران و عدم پاسخ مناسب از سوي دستگاه ديپلماسي کشور، چيست؟
جلوگيري از اهانت به کشور و پاسخ مناسب درخور شايسته يکي از اقداماتي است که بايد وزارت امورخارجه، مسئولان نهادهاي سياسي و حتي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بايد در برابر اين اقدام گستاخانه، اقدام مناسب را انجام دهند.
گلايه هايي که در اين خصوص وارد مي شود، واقعا درست زيرا اگر اين اين گستاخي ها تداوم پيدا کند ، اين توهم و گمان را براي غرب ايجاد مي کنيم که آنها نسبت به ما برتري دارند.
جمهوري اسلامي ايران، کشوري آزاد و مستقل است که به هر ترتيب در برابر آرمان، ايده آل ها و ارزش هاي اعتقادي خود، ايستادگي مي کند.

پيشنهادي به وزارت امور خارجه مي توانيد بکنيد؟
تنها راهکاري و پيشنهادي که مي توان ارائه داد، پيگيري فعالتر دستگاه ديپلماسي کشور است ؛ از سوي ديگر مذاکرات فشرده، سخت و چالشي بخش اعظمي از انرژي اين دستگاه را گرفته است و البته نقدهاي داخلي را هم بايد به ساير مشکلات و چالش ها اضافه کرد، که همين موضوع خستگي را بيش از پيش افزايش مي دهد.
اما به هر حال نبايد اجازه گستاخي و اهانت به غرب داد که به راحتي کشورمان را در چارچوب حملات توهين آميز قرار دهند.
مقام معظم رهبري نيز در فرمايشات خود فرمودند که هيچ کشور اجازه و حق بي ادبي به ملت بزرگ ايران را ندارد.

انتقادي که وارد است بر سر متن توافقنامه ژنو است، آيا نمي شود که اين متن در مجلس ما هم مانند سنا به نمايش درآيد؟
مي توانيم اين امکان را ايجاد کنيم و فکر نمي کنيم که کار دشواري باشد.

در موضوع مواضع انرژي آيا نقد وارد مي کنيد و يا اينکه راهکار فعلي را مناسب مي دانيد؟
اگر بخوايهم در انرژي هسته اي، توفيق درخور کشور را کسب کنيم ابتدا بايد انسجام داخلي را محکم کنيم ؛ با اختلافاتي که امروز در داخل کشور مشاهده مي شود، پرهيز کرد زيرا در آينده با اين موضوع به مشکل برخورد خواهيم کرد.
اگر هر فردي اشکالي بر اين موضوع وارد دانست ، اکنون زمان برجسته کردن اين اشکالات نيست ؛ بايد اجازه بدهيم که به نتيايج مطلوبي در راستاي مذاکرات دست پيدا کنيم ، البته به اين موضوع نيز تاکيد کنم که اين به معناي تاييد هر آنچه که در مذاکرات اتفاق مي افتد نيست ، اما زمان مناسبي هم براي واردکردن حجمه انتقادات نيست.
نبايد تمامي اصول و روش هاي مذاکرات را زيرسوال ببريم ، اين راهکار منطقي براي بيان اعتراض و نقد به مذاکرات هسته اي نيست.

آيا با اين برخوردها، استقلال کشور حفظ مي شود؟
مطمئن باشد که اگر در جريان مذاکرات بخواهد خدشه اي به کشورمان وارد شود، رهبري مذاکرات را متوقف خواهد کرد. لذا وي به عنوان يک نماينده مجلس نگراني در اينباره ندارم.
فرمايشات رهبري تاکنون، حاکي از آن است که نگاه ايشان به دولت‌ها همواره فارغ از هرگونه گرايشات سياسي آنها بوده است. ايشان از دولت هاي گذشته تادولت فعلي حمايت هاي لازم را داشته است ؛ مقام معظم رهبري دولت‌ها را داراي وظايف و مسئوليت‌هاي متعدد و سخت مي‌دانند و حمايت از دولت را براي همه جريانات سياسي ضرورت مي‌شمارند.

يک مقداري صبردولت در برابر انتقاد ها پايين است ؟
اگر نقد يکسويه و غيرمنصفانه باشد طبيعتا با واکنش منفي دولت يا بي‌توجهي او مواجه خواهد شد و تاثير مطلوبي نخواهد داشت ؛ دولت بايد تحمل نقد را داشته باشد و هم ديگران بايد با انصاف نقد کنند.
فکر مي‌کنم با فضايي که رهبري ترسيم کرده‌اند هم مي‌شود به دولت کمک کرد و هم نتيجه مطلوبي از نقدها گرفت.
دولت برآمده از آراي مردم است و کساني در راس کار هستند که سال‌ها براي کشور تلاش کردند. ممکن است دولتمردان با من يا امثال من تفاوت ديدگاه داشته باشند اما اينطور نيست که بخواهيم در مورد حفظ چارچوب‌هاي اساسي کشور استقلال و وابستگي فکري اين افراد ترديدي به خود راه دهيم.

چرا جناح‌هاي سياسي اصول را فراموش کردن و به موضوعات فرعي توجه مي‌کنند؟
متاسفانه در شرايط فعلي جناح‌هاي سياسي به جاي آنکه بر موضوع استفاده از پتانسيل داخلي و حل مشکلات اقتصادي تکيه کنند بيشتر تلاش مي‌کنند تا طرف‌هاي مقابل را به‌اصطلاح بکوبند. الان دوره، دوره مچ‌گيري و ايرادگيري شده است که براي کشور ضرر بسياري دارد ؛ اين افراد و جناح‌ها اصول را رها کرده و تنها به فرعيات توجه مي‌کنند. بنده منتقد منصف غيرقابل تسليم را بيشتر از کسي که بهانه‌جويي مي‌کند دوست دارم چون منتقد منصف به دنبال اين است که ضمن دفاع از کشور و وطن، ايرادها را هم يادآوري کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن