تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803266308




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آئین بزرگداشت حجت الاسلام حاج سید محسن پور فاطمی در گناوه برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > بوشهر گزارش مهر؛
آئین بزرگداشت حجت الاسلام حاج سید محسن پور فاطمی در گناوه برگزار شد
گناوه – خبرگزاری مهر: آئین بزرگداشت حجت الاسلام حاج سید محسن پور فاطمی با حضور نماینده مردم شهرستان های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه گناوه و امام جمعه دیلم و امام جمعه ریگ، فعالان سیاسی و مردم قدرشناس شهرستان گناوه برگزار شد.



به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه گناوه عصر جمعه در آئین یادبود حجت الاسلام حاج سید محسن پور فاطمی که با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم شهرستان گناوه در حسینیه شهید حر خسروی برگزار شد، اظهار داشت: احترام و تکریم سادات ریشه قرآنی دارد. حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی گفت: امروز به برکت وجود صدیقه اطهر (س) بیش از میلیون ها نفر از سلاله صدیقه اطهر (س) در تمام عالم وجود دارند. رکنی حسینی گفت: در روایات ما نیز به طور وفور و به طور متواتر درباره احترام به سادات و احترام به سلاله حضرت زهرا (س) فراوان است. رکنی حسینی بیان داشت: سومین کسانی که مورد شفاعت پیامبر اکرم (ص) در فردای قیامت قرار می گیرند، کسانی هستند که با زبان و قلب خودشان فرزندان آن حضرت را دوست دارند.

وی ادامه داد: چهارمین کسانی که مورد شفاعت پیامبر اکرم (ص) در فردای قیامت قرار می گیرند، کسانی هستند که به ساداتی که نیاز و حاجت دارند، کمک کرده و حاجت آنها را برآورده می کنند. حسینی اضافه کرد: سرلوحه زندگی مردم ایران حب علی (ع)، آل علی (ع) و اولاد علی (ع) و سادات در ایران اسلامی بسیار مورد تکریم و احترام هستند. وی تصریح کرد: یکی از دلایلی که مورخین برای فراخواندن امام رضا (ع) از مدینه به خراسان توسط مامون بیان می کنند، به خاطر این است که ایرانیان را ساکت کند؛ چون می داند که سرلوحه زندگی ایرانیان حب علی (ع)، آل علی (ع) و اظهار محبت های گسترده و فراوان مردم ایران به اهل بیت (ع) است. مردم استان بوشهر در تکریم سادات زبانزد هستند امام جمعه گناوه گفت: مردم استان بوشهر در تکریم، احترام و تجلیل از سادات زبانزد عام و خاص هستند. وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ مردم استان بوشهر دارای این ویژگی بوده اند، افزود: یکی از سادات بزرگواری که رکن منطقه ما و بیت آنها دارالشفای مرزهای ما بود، بیت مکرم حضرت آیت الله مرحوم حاج سید حسین موسوی بود. رکنی حسینی ادامه داد: مردم برای این عالم ربانی احترام بسیار زیادی قائل بودند و در مواقع گرفتاری ها نیز به این سید بزرگوار رجوع می کردند. وی با اشاره به تکریم سادات و برگزاری یادبود سادات گرانقدر چون سید محسن پور فاطمی  بعد از رحلت آنها متذکر شد: سید محسن پور فاطمی همیشه در میان مردم بود و در خانه وی به روی همه مردم باز و ماوا و پناهگاه همه مردم و در غم و شادی و در مشکلات مردم منطقه و استان همیشه همراه و در کنار مردم بود.

رکنی حسینی خاطر نشان ساخت: منشا این همه تکریم و احترام مردم به این سید جلیل القدر در دوران زندگی و به ویژه در زمان تدفین ایشان ایمان به ذات پرودگار یکتا، پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) بود و آنان که به خدا ایمان آورده اند، خداوند محبت انها را در قلوب مردم جای می دهد. وی تصریح کرد: ارتباط تنگاتنگ این سید بزرگوار با اهل بیت (ع) باعث شده که امروز مردم استان بوشهر در جای جای این استان از فوت ایشان متاثر شده، اشک ریخته و برای وی با حضور گسترده خود، آئین یادبود برگزار کنند. امام جمعه گناوه در پایان گفت: مردم شهرستان گناوه نیز با حضور گسترده در این آئین علاقه خود را به سادات بزرگوار نشان دادند و ازهمه دست اندرکارن، مسئولان و مردم مومن شهرستان به خاطر حضور در این آئین تقدیر می کنم. مردم شهرستان گناوه مردمی مومن، متدین و ولایتمدار هستند نماینده مردم شهرستان های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مردم شهرستان گناوه مردمی مومن، متدین و ولایتمدار هستند و از دیرباز برای اهل بیت (ع) و سادات گرانقدر احترام فراوانی قائل هستند.

حجت الاسلام سید محمد مهدی پور فاطمی با تقدیر ویژه از حضور امام جمعه گناوه در آئین بزرگداشت برادر خود حاج سید محسن پور فاطمی و اصلاح طلبان شهرستان گناوه گفت: از همه دست اندرکارن، مسئولان و مردم بزرگوار شهرستان گناوه برای برپایی و حضور گسترده آنها در این آئین بزرگداشت تقدیر و سپاس فراوان دارم. تکریم سادات در گناوه امری نهادینه شده است یکی از فعالان سیاسی استان بوشهر نیز در این آئین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تکریم سادات و احترام به آنها در شهرستان گناوه امری نهادینه شده و دارای اهمیت بسیار خاصی است. مرتضی سراجی با بیان اینکه فوت حجت الاسلام حاج سید محسن پور فاطمی ضایعه بزرگی برای مردم منطقه و استان بوشهر است، گفت: حضور باشکوه مردم و مسئولان استان بوشهر در آئین تدفین این سید ربانی نشانگر جایگاه برجسته ایشان در میان اقشار مختلف استان بوشهر است. سراجی با تقدیر از حضور مردم شهرستان گناوه و به ویژه اصلاح طلبان در این آئین بیان داشت: این سید بزرگوار در شهرستان گناوه نیز فردی شناخته شده و مورد احترام همگان بود.

حجت‌الاسلام پورفاطمی اسوه مردم داری در منطقه بود سخنگوی شورای اسلامی استان بوشهر نیز در این آئین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مرحوم پور فاطمی از سادات جلیل القدر استان بوشهر و از شخصیت های مورد اعتماد و احترام مردم در جای جای این استان بود. عبدالخالق منصوری زاده گفت: این عالم برجسته، اسوه مردم داری در منطقه بود و به دلیل داشتن این صفت برجسته انسانی مورد احترام همه اقشار بوده است.

سادات در طول تاریخ ایران دارای احترام بسیار بوده اند رئیس شورای اسلامی شهرستان گناوه نیز در این آئین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سادات در طول تاریخ ایران دارای احترام بسیار و همیشه دارای جایگاه برجسته در میان مردم جامعه خود بوده اند. داراب عرب گفت: بزرگداشت سادات جلیل القدر یکی از ویژگی های ممتاز اهالی شهرستان گناوه از دیرباز تاکنون بوده و مردم ما نیز در زمان های مختلف این مهم را به خوبی نشان داده اند.


۱۳۹۲/۱۲/۱۷ - ۱۰:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن