تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815050028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شاهد کودتای رسانه ای در ونزوئلا هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سفیر ونزوئلا در گفت و گو با ایرنا: شاهد کودتای رسانه ای در ونزوئلا هستیم تهران-ایرنا- «آمه نوتپ زامبرانو»سفیر ونزوئلا در ایران گفت: رسانه های خارجی با استفاده از ابزار رسانه و اطلاع رسانی نادرست قصد دارند این کشور را بی ثبات نشان دهند و ما شاهد یک کودتای رسانه ای هستیم.


سفیر ونزوئلا روز شنبه در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی ایرنا در مورد تحولات اخیر و واکنش دولت نیکولاس مادورو رییس جمهوری این کشور در برابر این تحولات، گفت: نگرانی های دوستان ما در سراسر جهان از وضعیت ونزوئلا به این دلیل است که رسانه ها از وضعیت ونزوئلا سوءاستفاده می کنند، رسانه های خارجی با جعل اطلاعات می خواهند نشان دهند دولت ونزوئلا مردم را سرکوب و آنها را شکنجه می کند که به هیچ وجه درست نیست.
زامبرانو افزود: این یک کودتای رسانه ای است؛ رسانه های خارجی می خواهند ذهنیت مردم را تغییر دهند؛ مردمی که از میراث هوگو چاوز حمایت می کنند.

** تظاهرات شدید یک هفته ادامه داشت
وی افزود: تظاهرات شدیدی از 12 فوریه در ونزوئلا آغاز شد، این اعتراضات در یک هفته اول بسیار شدید بود، اما به تدریج کاهش یافت. اکنون تنها در چهار نقطه از کشور تظاهرات برگزار می شود، آن هم توسط افرادی که تعداد آنها به یکصد نفر نمی رسد؛ اما تعداد دوربین های رسانه های خارجی از تعداد تظاهرکنندگان بسیار بیشتر است.
زامبرانو تاکید کرد: ونزوئلا اکنون به دلیل تعطیلات ملی کارناوال، تعطیل رسمی است و مردم در سفر هستند. اگر مردم احساس می کردند دولت آنها را سرکوب و آزادی هایشان را محدود می کند، مردم از ترس در خانه هایشان می ماندند.
وی با اشاره به کشته شدن دو نفر در زمان برگزاری تظاهرات در این کشور یادآور شد: چند ساعت بعد از کشته شدن این افراد یکی از مقامات آمریکا مستقیما خطاب به دولت ونزوئلا گفت: ونزوئلا نباید مردم و اعتراضات آنها را سرکوب کند.
سفیر ونزوئلا تصریح کرد: آمریکا از قبل می دانست اعتراضات خیابانی به خشونت کشیده می شود و منتظر بود تا خشونت هایی در خیابان ها به وقوع بپیوندد؛ همه چیز از قبل برنامه ریزی و هدایت شده بود و تصاویر و گزارش های رسانه نیز در این روند به آنها کمک کرد.
وی همچنین یادآور شد که اگر دولت ونزوئلا تظاهراتی با 5 یا 10 هزار نفر را سرکوب می کرد این تعداد به صدها هزار نفر افزایش می یافت و این حقیقت در حال وقوع در ونزوئلا نیست.
سفیر ونزوئلا ادامه داد: در اولین تظاهرات دو نفر به دلیل درگیری بین معترضان کشته شده اند و نیروهای پلیس مسئول کشتن آنها نبوده اند، مشخص شد افرادی از داخل معترضان برای تشدید تظاهرات و تحریک معترضان دو نفر را با شلیک گلوله به سر این دو نفر آنها را کشته اند.

** کشورهای مستقل حامی ونزوئلا هستند
زامبرانو تصریح کرد: بسیاری از کشورها از جمله ایران، روسیه و چین، وییتنام و بلاروس از ونزوئلا همزمان با آغاز تظاهرات از ونزوئلا حمایت کرده اند. همچنین در آمریکای لاتین از مجموع 33 کشور، 25 کشور حامی دولت ونزوئلا هستند. در مجموع کشورهای مستقل خود را پشتیبان دولت ونزوئلا دانسته اند.

** تعداد معدودی از داخل ونزوئلا به همراه آمریکا خواستار بی ثبات کردن کشور هستند
سفیر ونزوئلا در ایران اظهار داشت: ما یقینا از آینده هراسی نداریم، اقشار بسیار معدودی در جامعه ونزوئلا با همکاری آمریکا قصد دارند کشور را به بی ثباتی بکشانند و می خواهند به قدرت برسند. اما این اقشار در 15 سال گذشته نتوانسته اند از طریق انتخابات به حکومت برسند، می خواهند با استفاده از ابزار بی ثبات نشان دادن کشور به قدرت دست یابند.
وی یادآور شد: چهار دور انتخابات مختلف اخیرا در ونزوئلا برگزار شده است که از جمله آن انتخابات ایالتی، انتخابات شهرداری ها، انتخابات ریاست جمهوری بوده است. آخرین انتخابات دو ماه قبل برگزار شد و بزرگ ترین پیروزی هواداران چاوز در چند سال اخیر بوده است که از جایگاه مردمی دولت این کشور خبر می دهد. رسانه های خارجی می خواهند این پیروزی ها را بی اهمیت نشان داده و این حقیقت را پنهان کنند که آرای مردم با دولت ونزوئلاست.

** ونزوئلا با میراث چاوز به پیش می رود
سفیر ونزوئلا در ایران در پاسخ به سوالی در مورد روند حرکت ونزوئلا به سوی پیشرفت یک سال بعد از درگذشت چاوز، گفت: اول از همه او وطنی متحد و قوی برای ما به ارمغان گذاشت که میراث ضدامپریالیستی و استقلال را در خود دارد؛ وطنی که در امور داخلی و عرصه بین المللی قدرتمند است.
وی ادامه داد: بنابراین یقینا بارها و بارها امپراتوری آمریکا در سال گذشته به ما حمله کرده است؛ اما چاوز میراثی از خود بر جا گذاشت که شامل اندیشه های مترقی او و عزم و اراده سیاسی اش است که ما آنها را دنبال می کنیم؛ وی همچنین ما را متحد کرده است تا زمانیکه با آمریکا روبرو می شویم به خوبی با آن مقابله کنیم.
زامبرانو یادآور شد: ما 15 سال زمان داشتیم تا به اندیشه های او گوش فرا دهیم؛ ما سخنان او، رفتار و تصمیم های او را دیده ایم و یقینا از او اندیشه ضدامپریالیستی را فراگرفتیم و می خواهیم میراث و اندیشه های مترقی او را دنبال کنیم.

** وزیر امور خارجه ونزوئلا با تثبیت وضعیت کشور به ایران می آید
زامبرانو در مورد لغو سفر وزیر امور خارجه ونزوئلا به ایران و دلیل آن، گفت: وزیر امور خارجه ونزوئلا به دلیل جلسات فراوان و مهمی که در هفته گذشته داشت، نتوانست به ایران بیاید اما معاون وزیر امور خارجه به ایران آمد و با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت و گو کرد.
وی افزود: وزیر امور خارجه ونزوئلا به دلیل تحولات اخیر این کشور مجبور بود به بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین سفر کند. وی همچنین در سازمان ملل متحد جلسه ای با ˈبان کی مونˈ دبیر کل سازمان ملل متحد داشت، بعد از آن نیز در ژنو نشستی با کمیسیاریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد داشت تا به او در مورد تحولات ونزوئلا توضیح دهد.
زامبرانو یادآور شد: وی به همین دلیل معاون خود را به ایران فرستاد اما خود او نیز به محض اینکه شرایط در ونزوئلا بهبود یابد، به ایران می آید و امیدواریم این سفر هرچه زودتر انجام شود.
سیام 9157**1535
انتهای پیام /*




17/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن