تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803297095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرزندم را نفرین نمی کنم، اما دعا می کنم به راه راست هدایت شود/ هنوز هم دلمان از میرحسین و کروبی خون است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



آیت الله خزعلی در برنامه شناسنامه مطرح کرد؛
فرزندم را نفرین نمی کنم، اما دعا می کنم به راه راست هدایت شود/ هنوز هم دلمان از میرحسین و کروبی خون است خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان ناگفته هایی از حوادث مختلف در طول دوران انقلاب اسلامی، میر حسین موسوی و کروبی را عامل اصلی قداست شکنی و هجمه به ارزش ها در حوادث سال 88 دانست و تاکید کرد که هنوز دل ما از دست آنها داغدار است.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله ابوالقاسم خزعلی نماینده مجلس خبرگان رهبری، در برنامه این هفته شناسنامه که از شبکه سوم سیما پخش شد، درباره مبارزات خود با رژیم شاه، گفت: از زمان حضور مرحوم آقای بروجردی با حضرت امام آشنا شدم.
 
آیت الله خزعلی با بیان این که من در همه جا که منبر می رفتم به ویژه در خوزستان درباره کارهای ناقص شاه صحبت می کردم، گفت: در تبعید اول من سمیناری برپا کرده بود که دارای افراد موذی بود من مخالفت کردم و تاکید کردم شما می خواهید اسلام را تضعیف کنید و آنها مرا به گناباد تبعید کردند، در آنجا کسی از من حمایت نکرد، من در شهربانی آنجا بودم روحانی این شهر جرات نکرد ضمانت مرا بکند تا این که جوانی که مرا می شناخت ضمانت مرا کرد و من به خانه او امدم و نامه ای به آقای بروجردی نوشتم و با رایزنی هایی که شد آزاد شدم.
 
وی تصریح کرد: قصد ما از ابتدا نابودی شاه بود، او آدم ناجوری بود و گفت که هزار سال است فکر اینها(روحانیت و علما) تکان نخورده و مفت خوری بس است؛ در حالی که خود آنها مفت خور بودند.
 
امام در نامه ای به من نوشت پشت دشمن را شکستی 
آیت الله خزعلی با بیان خاطراتی از مبارزات خود با رژیم شاه، گفت: ما همواره در این صدد بودیم که زیر پای شاه را شل و سست کنیم، وقتی فرزندم شهید شد با روحیه شاد ایستادم و تاکید کردم اگر الان پسرم با لباس دامادی باشد من این قدر که الان خوشحالم خوشحال نخواهم بود.
 
این استاد و شخصیت برجسته حوزوی گفت: بعد از این اقدام حضرت امام از نجف نامه ای نوشت که تو با این کارت پشت دشمن را شکستی و نامه ایشان هنوز موجود است.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره شهادت حسین فرزندش، گفت: او روحیه بلندی داشت، او را با تیری که به سرش زدند به شهادت رساندند، من خم به ابرو نیاوردم به همسرم هم گفتم اگر می خواهی جسد فرزندمان را ببینی گریه نکن اما زن های دیگر شیون می کردند.
 
وی یادآورشد: به من گفتند در غم و عزای از دست دادن فرزندت گریه کن اما من گفتم گریه نمی کنم، چراکه این اول کار ما است، شب بیستم شهادت روح ایشان نزد من آمد و با فرزندم نجوا کردم.
 
آیت الله خزعلی درباره این که در ماه های پایانی حکومت شاه کجا بودید؟ گفت: من در تهران بودم، به خاطر حرف های بیخودی که زده بود ما از او به شدت عصبانی بودیم.
 
حضرت امام هنوز هم شناخته شده نیستند
وی گفت: در زمان پیروزی حضرت امام نیز در قم بودم، خبرهای انقلاب به ما می رسید، ما در خدمت امام بودیم با ایشان در یک کوچه با حدود شصت متر فاصله بودیم، امام به منزل ما آمدند، در سالگرد شهادت فرزندم نیز در مسجد امام شرکت کردند.
 
آیت الله خزعلی با تاکید بر این که هنوز امام شناخته شده نیست، گفت: بنده یکی از علمای بودم که نامه مرجعیت حضرت امام را امضا کردم، رژیم می خواست حضرت امام را محاکمه کنند اما این اعلامیه مانع کار شد.
 
به آقای شریعتمداری گفتم اگر در این کار شرکت نکنید آینده شما خوب نیست
وی درباره این که آیا فکر می کردید امام به جایی برسد که یک رژیم را سرنگون کند و انقلاب اسلامی را شکل دهد، گفت: امام مرد عجیبی بود، ایشان یک مرد واقعی بود، شاه می خواست به منزل آقای بروجردی بیاید حضرت امام تاکید کردند که شما بیرون نیایید، وقتی شاه وارد شد پیش پای شاه بلند نشدند.
 
آیت الله خزعلی درباره مسؤولیت های خود پیش از انقلاب، تصریح کرد: یک زمان حضرت امام گفت برو آقای گلپایگانی و شریعتمداری را ببین و یک امضای سه نفره بیاور، آقای گلپایگانی آن روز حال خوشی نداشت، اما وقتی شریعتمداری مرا دید بسیار خوشحال شد.
 
وی بیان کرد: من نمی خواهم آقای شریعتمداری را نقد کنم اما روحیه خوبی نداشتند، گفتم اگر در این کار شرکت نکنید آینده شما خوب نیست و طلبه ها درباره شما شروع به صحبت می کنند و از اینجا مراوده ما قطع شد.
 
برای تدوین قانون اساسی تنها به قرآن و سنت توجه کردیم
وی درباره تدوین کنندگان قانون اساسی و نقش مرحوم شهید بهشتی در این کار، گفت: ایشان مرد وارسته و دارای فکر و نفوذ عمیق در بین مردم بود. برای تدوین این قانون تنها به قرآن و سنت اکتفا کردیم و توجهی به الگوهای دیگر کشورها نداشتیم.
 
آیت الله خزعلی در پاسخ به این سؤال که آیا شده بود که اختلاف نظر در این جمع وجود داشته باشد؟ گفت: اختلاف نظر وجود داشت، هر کس نظر خود را می داد و ما هم جواب می دادیم.
 
وی همچنین درباره بحثی که درباره انتخاب زنان به عنوان رییس جمهور در خبرگان قانون اساسی صورت گرفت تصریح کرد:  امام به من دو چیز فرمود، یکی این که رییس جمهور باید جزو رجال سیاسی باشد و خوب نیست که زن رییس جمهور باشد، دوم این که اموال را تقسیم نکنند، مبادا به عنوان فقرا و امثال آن اموال فقرا و مردم دست زده شود.
 
بازرگان به آمریکا اعتماد داشت و می گفت نمی شود با آمریکا مبارزه کرد
آیت الله خزعلی درباره دولت بازرگان و شخصیت وی، اظهار داشت: ایشان آدم خوبی نبود و به آمریکا اعتماد داشت یک روز با ایشان به طرف خانه امام می رفتیم گفت مگر می شود با آمریکا مبارزه کرد؟
 
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین خاطرات خود از شهید چمران را بیان کرد و گفت: این شهید والا مقام مرد بسیار وارسته ای بود، شهید بابایی نیز همین طور و من به این دو نفر اعتقاد محکم دارم.
 
آیت الله خزعلی درباره عضویت خود در شورای نگهبان، گفت: من از آغاز تاسیس شورای نگهبان عضو شورا بودم و دو دوره بودم و بعد بنا به دلایلی بیرون آمدم.
 
شورای نگهبان وظایف قانونی خود را به خوبی انجام داده است
وی در پاسخ به سؤالی درباره جایگاه شورای نگهبان قانون اساسی در طول 35 سال و ضرورت وجود آن، گفت: اگر این شورا نباشد تفسیر قانون اساسی و انتخابات درست نیست.
 
آیت الله خزعلی یادآوشد: شورای نگهبان قانون اساسی تا الان وظایف قانونی خود را به خوبی انجام داده است و این که شما می گویید آیا شده که تذکری داده باشم باید بگویم نه من یادم نیست که بخواهم تذکری داده باشم.
 
تخریب ها تاثیری در کار شورای نگهبان نداشته و ندارد
وی در پاسخ به این سؤال مجری که آیا در زمان عضویت شما در شورای نگهبان تخریب هایی که امروز می شود نیز وجود داشت؟ گفت: بله آن زمان نیز وجود داشت چون شورای نگهبان رکن مهمی در نظام است و دشمنان و منافقان تخریب می کنند، اما ما توجهی نمی دادیم و روند کار شورا تغییر نکرده است و الان هم که آقای جنتی هستند خوب ایستاده اند.
 
آیت الله خزعلی در پاسخ به سؤال مجری برنامه شناسنامه مبنی بر این که برخی الان می گویند شورای نگهبان سلیقه ای عمل می کند، خاطرنشان کرد: این شورا اساتید و کارشناس دارد، استادان دانشگاه و فقهای برجسته حوزه عضو آن هستند و البته این تخریب ها تاثیری در آنها ندارد.
 
وی درباره رحلت حضرت امام و موقعیت حساس ایجاد شده برای خبرگان رهبری در آن مقطع زمانی، گفت: رحلت ایشان بسیار جانسوز بود و تمام مجلس خبرگان تکان خورد، من آن روز وقتی خبر ارتحال حضرت امام را شنیدم به منزل ایشان رفتم و به منزل حاج احمد آقا رفتم و صورت امام را بوسیدم.
 
هرچه زمان می گذرد به تدبیر و درایت حضرت آیت الله خامنه ای بیشتر پی می بریم
آیت الله خزعلی در پاسخ به این سؤال که آیا فکر می کردید حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان ولی فقیه انتخاب شوند؟ تصریح کرد: از یک جهت بله چون حضرت امام وقتی ایشان در کره شمالی حضور داشتند و از تلوزیون تصاویر برنامه های آیت الله خامنه ای را دیده بودند تاکید کردند که ایشان به درد رهبری می خورند.
 
وی خاطرنشان کرد: جالب است که حضرت آیت الله خامنه ای در آن جلسه خبرگان به خودشان رای ندادند اما ما به ایشان رای دادیم، ما به ایشان اردات داشتیم و هر چه زمان می گذرد به تدبیر و درایت ایشان بیشتر پی می بریم.
 
هر وقت رهبر انقلاب را ببینم و یا نام ایشان را بشنوم می گویم ایدکم الله
آیت الله خزعلی افزود: من هر وقت ایشان را بیینم یا نام ایشان را می شنوم می گویم ایدکم الله.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری تدبیر رهبر معظم انقلاب درباره مکان دفن مرحوم آیت الله منتظری را ستودنی و جالب دانست و گفت: حضرت امام به ایشان گفته بودند که قعر جهنم را برای خودت مهیا نکن، اما وقتی که فوت کردند حضرت آیت الله خامنه ای گفتند ایشان را در حرم دفن کنید و این تدبیر بسیار خوب بود و از مشکلات دیگری جلوگیری کرد.
 
خدا را به خاطر انتخاب آیت الله خامنه ای سپاسگزاریم
وی درباره رای خبرگان رهبری به حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کرد: رای خبرگان بسیار خوب بود و الان نیز به خاطر این انتخاب خدا را شاکریم و بهتر از زمان رای دادن به ایشان نظر داریم.
 
جناح بندی سیاسی در مجلس خبرگان وجود ندارد
آیت الله خزعلی درباره شناخت خود نسبت به آیت الله خامنه ای، گفت: من یک بار که در تبعید بودم ایشان پیش من آمد با هم صحبت کردیم آنجا متوجه شدم که ایشان انسان وارسته و فهمیده ای است، حضرت آیت الله خامنه ای تاکید می کرد که من هر چه دارم از پدرم است.
 
وی در پاسخ به این سؤال مجری برنامه که آیا جناح بندی سیاسی در خبرگان رهبری وجود دارد؟ گفت: خیر این گونه نیست، بحمدلله خوب رفتار کرده اند، مردان پخته ای در مجلس خبرگان رهبری هستند که یکی از اینها آیت الله مصباح است که فردی دیندار و فهیمده هستند.
 
آیت الله خزعلی در پاسخ به این سؤال که آیا فضای خبرگان فضایی است که روز دشمن بخواهد در آن نفوذ کند؟ تاکید کرد: نه این طور نیست، خبرگان پخته و بسیار خوب است و نمایندگان و اعضای محترم رندی دشمن را می شناسند. دشمن بازی می کند اما بازی آنها مؤثر نیست.
 
میر حسین و کروبی عامل توهین به مقدسات و ارزش ها در فتنه بودند
وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره این که جمع بندی مجلس خبرگان از فتنه 88، عوامل آن و نوع مدیریت رهبری چطور بود؟ گفت: در فتنه 88 عکس امام را پاره کردند، به مقدسات و امام حسین(ع) توهین کردند، میر حسین و کروبی عامل این کار بودند و هنوز هم دل ما از دست شان داغدار است.
 
نظر آیت الله خزعلی درباره پدید آقازاده ها در کشور
آیت الله خزعلی درباره آقازاده ها و این پدیده و زمان شروع آن در کشور، گفت: آقا زاده مال یک عده خاص است که در انقلاب بد رفتار کردند. برخی از پسران و فرزندان خود به دلیل عملکرد نادرست تبری جستند، یک عده هم شل و ول با فرزندان خود و دختران خود رفتار می کردند.
 
علت تبری جستن آیت الله خزعلی از فرزندش
مجری برنامه از آیت الله خزعلی پرسید شما از انقلابیونی هستید که در مقابل اشتباه و انحراف فرزند خود ایستادید، چه عاملی باعث شد که فرزندتان روالی برخلاف شما برگزیند؟ وی در پاسخ گفت: او می گفت من می خواهم با مخالفین مبارزه کنم، گفتم یکی از اینها همان کسی است که از شما حمایت می کند اما وقتی دیدم ترتیب اثر نمی دهد گفتم دیگر به خانه من نیا.
 
حاضرم بدنم قطعه قطعه شود اما دین از دست نرود
وی در پاسخ به این پرسش که شما چطور توانستید این کار را انجام دهید؟ اظهار داشت:  دین من این گونه می گوید؛ من حاضرم بدنم را قطعه قطعه کنند اما دین از دست نرود، وقتی دیدم با دین بازی می شود این تصمیم را گرفتم.
 
آیت الله خزعلی تصریح کرد: الان دعا می کنم که خدایا پسر گمراه مرا به راه راست هدایت کن و حیف است که به جهنم برود؛ اما او را نفرین نمی کنم بلکه برای هدایتش به صراط مستقیم دعا می کنم.
 
وی در پاسخ به این سؤال که آیا از فرزندان دیگر خود راضی هستید؟ گفت: بله بسیار زیاد، یکی از آنها علیرضا است که خیلی برایش دعا می کنم.
 
عضو جامعه مدرسین در پاسخ به این سؤال مجری که حوزه های علمیه امروز را چطور می بینید، گفت: حوزه امروز بسیار خوب است و افراد برجسته دارد که بهتر از گذشته هستند و به درد مردم و جامعه می خورند.
 
آیت الله خرعلی همچنین خاطراتی از مرحوم والد خود و جریان مسجد گوهرشاد بیان و تاکید کرد که ایشان در دفاع از دین جوش و خروش بسیار خاصی داشتند.
 
امام تاکید می کردند مرگ بر آمریکا را از دست ندهید اما برخی به گونه ای دیگر مسائل را مطرح می کنند
نماینده مجلس خبرگان رهبری همچنین از شخصیت برجسته و اخلاقی و عرفانی مرحوم بهلول گنابادی به نیکی یاد کرد و گفت: ایشان یک آدم بسیار برجسته بود.
 
آیت الله خرعلی در پایان درباره دشمنی آمریکا و اسرائیل با جمهوری اسلامی و ملت ایران،  تصریح کرد: اسرائیل و آمریکا موجودی خطرناک هستند و مدام در فکر ضربه زدن به اسلام و انقلاب هستند، مردم باید متوجه و بیدار باشند، این دشمنی را کوچک نشمارند اسرائیل باید از بین برود و ان شاءالله این گونه نیز خواهد شد. اوباما هم الان نمی تواند کاری بکند، اما باید این دو دشمن را در نظر داشته باشیم.
 
آیت الله خزعلی در پاسخ به این سؤال که اگر امام در قید حیات بودند توصیه شان به مردم چه بود، گفت: همین که عرض کردم، ایشان تاکید کردند که مرگ بر آمریکا را از دست ندهید اما برخی به گونه ای دیگر مسائل را جلوه می دهند. امام مدام تاکید می کردند که آمریکا دشمن اصلی و بزرگ ما است. /924/ز503/ج



۱۳۹۲/۱۲/۱۶






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن