تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818864590




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یادواره شهید همت در شهرضا برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یادواره شهید همت در شهرضا برگزار شد اصفهان - ایرنا- یادواره سرلشکر شهید محمد ابراهیم همت فرمانده لشکر 27محمد رسول الله در حسینیه ارشاد شهرضا برگزار شد.


به گزارش ایرنا، عضو سیره تفحص شهدای قم پنجشنبه شب در این یادواره گفت: عشق «همت» به بسیجیان و رسیدگی به امور آنان از ویژگیهای این فرمانده شهید بود.
حجت الاسلام محمد مهدی دیانی تلاش برای رسیدن به مکارم اخلاق را از ویژگیهای همه شهیدان بخصوص شهید همت بیان کرد.
وی با بیان خاطراتی ار دوران جنگ تحمیلی گفت: رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس با رشادت و جانفشانی بی بدیل خود نگذاشتند یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست رژیم بعث عراق بیفتد.
عضو سیره تفحص شهدای قم ولایتمداری و تبعیت از ولی فقیه را از ویژگیهای مشترک همه شهدا بیان کرد و افزود: شهید همت در خط ولایت فقیه حرکت کرد و با عزت و سربلندی تمام و تبعیت از رهبری به مقام شهادت نائل شد.
دیانی تصریح کرد: عظمت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی مرهون خون شهیدانی است که با از خود گذشتگی جان خود را فدا کردند و یک قدم از خاک میهن خود عقب ننشستند و رسالت همه ایرانیان ادامه راه شهدا و حفظ دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی است.
عضو سیره تفحص شهدای قم گفت: صلابت، اقتدار و استقامت فراموش نشدنی شهید همت و رزمندگان لشکر محمد رسول الله(ص) در جریان عملیات خیبر در منطقه طلاییه و تصرف جزایر مجنون و حفظ آن با وجود پاتک های شدید دشمن، از افتخارات تاریخ جنگ محسوب می شود.
محمد ابراهیم همت در روز ۱۲ فروردین سال 1334 در شهرضا در جنوب استان اصفهان بدنیا آمد و در همان شهر نوجوانی خود را با تحصیل گذراند و در سال 1352 دیپلم گرفت و وارد دانشسرای تربیت معلم اصفهان شد.
مدرک فوق دیپلم خود را در سال 1354 اخذ کرد دو سال بعد برای گذراندن خدمت سربازی اقدام کرد.
پس از سربازی به شهر خود بازگشت و مدتی در مدارس راهنمایی شهرضا به تدریس تاریخ پرداخت.
در آن دوران او کوشید دانش آموزان را با افکار حضرت امام روح الله خمینی آشنا کند و همین امور سبب شد که چندین نوبت از طرف سازمان امنیت و اطلاعات کشور (ساواک) به او اخطار شود.
فشار ساواک برای دستگیری او سبب شد تا مدتی به فیروز آباد، یاسوج، دوگنبدان و سپس به اهواز رفت و در آنجا سکنی گزید.
با بالا گرفتن انقلاب اسلامی به شهرضا بازگشت و سازمان دهی تظاهرات مردمی را بر عهده گرفت.
شهید همت پس از پیروزی انقلاب در ایجاد نظم و دفاع از شهر و راه اندازی کمیته انقلاب اسلامی شهرستان شهرضا نقش اساسی داشت و از جمله کسانی بود که سپاه شهرضا را با کمک دو تن از برادران خود و سه تن از دوستانش تشکیل داد
اواخر سال 1358 به خرمشهر و سپس به بندر چابهار و کنارک (در استان سیستان و بلوچستان) عزیمت کرد و به فعالیت های عقیدتی پرداخت و در خرداد سال 1359 به منطقه کردستان اعزام شد.
با حمله عراق به ایران او و حاج احمد متوسلیان به دستور فرمانده کل سپاه مأموریت یافتند ضمن اعزام به جبهه جنوب، تیپ محمدرسول الله را تشکیل دهند.
در عملیات سراسری فتح المبین، مسوولیت قسمتی از کل عملیات به عهده وی بود و در موفقیت عملیات در منطقه کوهستانی «شاوریه» نقش مهمی داشت.
شهید همت در عملیات بیت المقدس در سمت معاونت تیپ محمدرسول الله فعالیت و تلاش قابل توجهی در شکستن محاصره جاده شلمچه ـ خرمشهر انجام داد و او و یگان تحت امرش سهم بسزایی در فتح خرمشهر داشتند.
در سال 1361 با توجه به آغاز جنگ در جنوب لبنان به منظور یاری رساندن به مردم لبنان راهی آن دیار شد و پس از دو ماه حضور در این خطه به جبهه های دفاع مقدس بازگشت.
با شروع عملیات رمضان در سال 61 در منطقه شرق بصره فرماندهی تیپ 27 محمدرسول الله (ص) را به عهده گرفت و بعدها با ارتقاء این تیپ به لشکر در سمت فرماندهی آن انجام وظیفه کرد.
شهید همت در عملیات های مختلف در سمت فرماندهی لشکر 27 یا قرارگاههای جنگی نقش موثر داشت و سرانجام در جریان عملیات خیبر، همچنان که نیروهای ایرانی در برابر ارتش عراق مقاومت می کردند هنگامی که همت برای بررسی وضع جبهه جلو رفته بود بر اثر اصابت گلوله توپ در نزدیکی اش همراه با معاونش اکبر زجاجی، در غروب 17 اسفند 1362 در محل تقاطع جاده های جزایر مجنون شمالی و جنوبی اجر سالها جهاد را گرفت و به لقاء الله پیوست.
شهید همت در جریان عملیات خیبر به همرزمانش گفته بود: « باید مقاومت کرد و مانع از بازپس‍گیری مناطق تصرف شده، توسط دشمن شد. یا همه این‍جا شهید می شویم و یا جزیره مجنون را نگه می داریم».
شهید ابراهیم همت قرار بود در قطعه 24بهشت زهرا دفن شود ولی به اصرار خانواده در زادگاهش و در کنار امامزاده شاهرضا دفن شد.
با این حال در قطعه: ۲۴ ردیف:۷۷ شماره:۵۲۴ بهشت زهرا و در کنار شهیدان مصطفی چمران، عباس کریمی و رضا چراغی سنگ مزاری برای وی نصب کرده اند و بسیاری تصور می کنند که او در بهشت زهرا دفن شده است.
607
انتهای پیام /*




16/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن