تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806930808




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحولات اوکراین : چانه زنی دو قدرت


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تحولات اوکراین : چانه زنی دو قدرت


رئیس جمهور روسیه پس از گفتگوی تلفنی با اوباما اعلام کرد مسکو در زمینه بحران اوکراین با آمریکا اختلاف نظر دارد. اوباما دیروز هشدار داد همه پرسی کریمه برای ملحق شدن به روسیه نقض قوانین بین الملی خواهد بود.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، کرملین روز جمعه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد رئیس جمهور روسیه در گفتگوی تلفنی روز پنجشنبه به همتای آمریکایی خود گفت رهبران جدید اوکراین که در پی کودتایی غیرقانونی بر سر قدرت آمده اند ، « تصمیماتی کاملا غیر قانونی در قبال مناطق شرقی، جنوبی و همچنین کریمه » اعمال کرده اند.
روز پنجشنبه، پارلمان منطقه کریمه در جنوب اوکراین به پیوستن به روسیه رای مثبت داد و در روز 16 ماه مارس درباره پیوستن به روسیه همه پرسی برگزار خواهد کرد، اقدامی که رهبران حامی غرب در کیف اعلام کردند نقض قوانین بین المللی محسوب می شود.

پوتین همچنین گفت:« روسیه نمی تواند درخواست ها را برای کمک به این موضوع نادیده بگیرد و اقدامات خود را در همین راستا  و همچنین مطابق با قوانینی بین المللی انجام می دهد .»

در بیانیه کرملین آمده است:« پوتین بر اهمیت روابط آمریکا و روسیه به منظور ابراز اطمینان از برقراری ثبات و امنیت در جهان تأکید کرد. این روابط نباید قربانی اختلاف نظرهای شخصی شود هر چند که اختلافات بر سر مشکلات بین المللی اهمیت دارند .»

اوباما پوتین

اوباما نیز در این گفتگوی یک ساعته از پوتین خواست مفاد راه حل دیپلماتیک احتمالی برای این بحران را بپذیرد ، بحرانی که سبب به وجود آمدن بدترین بحران در روابط روسیه و‌امریکا از زمان پایان یافتن جنگ سرد شده است.

پوتین از اقدامات روسیه در اوکراین دفاع کرد ، کشوری که او آن را " کشوری برادر " توصیف می کند . پوتین همچنین گفت در اشغال کریمه دست ندارد ، منطقه ای که پایگاه ناوگان دریایی روسیه در دریای سیاه محسوب می شود.

او همچنین ادعاهای غربی را در این باره که نیروهای روسیه ساختمان های دولتی را در کریمه به اشغال خود در آورده اند ، رد کرد و گفت مردان مسلح اعضای واحد های محلی دفاع از خود هستند.

جان کری لاوروف

پوتین گفت روسیه تمایل دارد با قدرت های غربی همکاری کند اما هر گونه راه حل برای این بحران باید بر اساس توافق نامه اتحادیه اروپا باشد که ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور برکنار شده اوکراین در روز 21 ماه فوریه امضا کرد.

 پوتین گفت با اوباما توافق کرد که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا باید به « تماس های فشرده » در باره اوکراین ادامه دهند.

چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل
ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل نیز درباره این همه‌پرسی گفت کشورش در این زمینه یک ناظر است اما باید موضع‌گیری کند. وی از سوی دیگر گفت افراد مسلحی که روز چهارشنبه فرستاده سازمان ملل به شبه جزیره کریمه را تهدید کردند، سربازان روس نبوده‌اند. اعضای شورای امنیت این موضوع را نیز در نشست خود مطرح کردند. از روز جمعه تاکنون، این چهارمین نشست شورای امنیت سازمان ملل بود که درباره اوکراین برگزار شد. پانزده عضو شورای امنیت هنوز موفق نشده‌اند بیانیه مشترکی درباره این موضوع منتشر کنند. آمریکا  از روسیه خواست روند ورود ناظران بین‌المللی به شبه جزیره کریمه را تسهیل کند. این درخواست پس از نشست بی نتیجه شورای امنیت درباره بحران اوکراین مطرح شد. سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل پس از این نشست و در گفتگویی مطبوعاتی گفت: از روسیه می‌خواهیم اجازه دهد ناظران بین‌المللی وابسته به سازمان امنیت و همکاری اروپا و سازمان ملل به سراسر اوکراین و از جمله کریمه سفر کنند. وی افزود: روسیه باید از قدرت خود برای تامین دسترسی و امنیت این ناظران استفاده کند. حدود چهل ناظر وابسته به سازمان امنیت و همکاری اروپا روز پنجشنبه برای ورود به کریمه با ممانعت افراد مسلح روبه‌رو شدند. سامانتا پاور از سوی دیگر افزود: بر اساس قانون اساسی اوکراین، برگزاری همه‌پرسی در منطقه کریمه درباره پیوستن این منطقه به روسیه غیرقانونی است و ما نتیجه این همه‌پرسی را به رسمیت نمی‌شناسیم. مارک لیال گرانت نماینده انگلیس در سازمان ملل نیز در پایان این نشست گفت برگزاری این همه‌پرسی آشکارا غیرقانونی است و بسیاری از اعضای شورای امنیت همین نظر را دارند. نماینده انگلیس در سازمان ملل از سوی دیگر تاکید کرد برگزاری این نشست‌ها مفید است اما احتمال اندکی وجود دارد شورای امنیت بتواند طی روزها‌ی آینده در این زمینه به توافقی دست یابد.  مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه کمک مالی وعده داده شده این کشور به اوکراین را تایید کرد ولی برای اجرایی شدن اعطای این وام، سنا هم باید آن را تایید کند. وزارت امور خارجه آمریکا هم امیدوار است بتواند تا سقف یک میلیارد دلار وام اعطا شده به اوکراین را ضمانت کند. طرح کمک مالی آمریکا به اوکراین که به نظر می رسد اعضای کنگره در مورد آن به توافق رسیده اند، اکنون باید در سنا هم به تصویب برسد ولی به نظر نمی رسد سناتورها زمان کافی برای رد یا پذیرش این طرح تا اواخر هفته آینده داشته باشند. در پیش نویس دو صفحه ای این طرح، دیگر اقدامات اقتصادی یا تحریم ها پیش بینی نشده است. همزمان با این موضوع، کمیسیون امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه ای نمادین و غیرالزام آور تصویب کرد که در آن از دولت خواسته شد تحریم هایی در زمینه صدور روادید، تحریم های مالی، تجاری و دیگر انواع مجازات علیه مسئولان بلندپایه روسیه، بانک ها و سازمان های تجاری تحت اختیار مسکو اعمال کند.
سران اتحادیه اروپا
سران کشورهای عضو اتحادیه‌ اروپا نیز روز گذشته نشستی اضطراری برای بحث درباره‌ بحران اوکراین و موضوع استقرار نیروهای نظامی روسیه در شبه جزیره‌ کریمه در بروکسل برگزار کرده اند . شماری از سران کشورهای عضو اتحادیه‌ اروپا به ویژه کشورهای اروپای شرقی خواستار اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه هستند، اما برخی دیگر از کشورهای این اتحادیه همچون آلمان، می‌خواهند این بحران از راه مذاکره و میانجی‌گری حل و فصل شود. آرسنی تاتسنیوک، نخست وزیر موقت اوکراین نیز در این نشست شرکت کرده است. نشست اضطرای سران کشورهای اتحادیه‌ اروپا در حالی برگزار می‌شود که روز گذشته وزرای خارجه امریکا و روسیه در پاریس، پایتخت فرانسه، درباره‌ بحران اوکراین با یکدیگر گفت‌وگو کردند. با این حال، گفت‌وگوهای پاریس نتوانست زمینه را برای نخستین دیدار مستقیم بین مقام‌های روسیه و اوکراین درباره‌ بحران شبه‌ جزیره‌ کریمه فراهم کند. 
سران اتحادیه اروپا

اوکراین
اکنون به نظر می‌رسد سران اتحادیه‌ اروپا بر سر چگونگی مقابله با بحران اوکراین که یکی از جدی‌ترین رویارویی‌های غرب و شرق پس از جنگ سرد محسوب می‌شود با یکدیگر توافق ندارند. دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، در بروکسل به خبرنگاران گفت هدف از نشست سران سه چیز است: آغاز گفت‌وگوها بین دیپلمات‌های روسیه و اوکراین، این که به مردم اوکراین نشان دهیم اروپا در زمان نیاز به آن‌ها کمک می‌کند و ارسال این «پیام بسیار روشن به روسیه که آن‌چه انجام می‌دهند غیرقابل قبول است و عواقب خواهد داشت.» در همین حال، ناتو نیز همکاری نظامی خود با روسیه را به حالت تعلیق درآورده است. به باور تحلیل‌گران، این اقدامی تنبیهی از سوی ناتو علیه مسکو است. روسیه نیز تهدید کرده است هر گونه اقدام تتبیهی را تلافی خواهد کرد. تحلیل‌گران معتقدند تحریم‌های اتحادیه‌ اروپا علیه روسیه تنها بر شدت بحران اوکراین خواهد افزود و به طور بالقوه یک بحران منطقه‌ای را به بحرانی بین المللی تبدیل خواهد کرد. ژاپن نیز از آمادگی برای اعطای کمک مالی به اوکراین خبر داد. فومیو کیشیدا، وزیر امور خارجه ژاپن امروز جمعه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد دولت این کشور آماده است به اوکراین کمک مالی اعطا کند.  کیشیدا گفت توکیو مبلغ قطعی این کمک ها را نیز بر اساس مشورت هایی که با صندوق بین المللی پول انجام داده است، مشخص خواهد کرد. این مقام وزارت امور خارجه ژاپن از اعلام این موضوع که آیا توکیو تصمیم دارد در تحریم های مربوط به تحولات اوکراین به آمریکا ملحق شود یا خیر، خودداری کرد. فومیو کیشیدا گفت :« از این رو ما به اوضاع در اوکراین واکنش نشان خواهیم داد و شرایط موجود و همچنین عملکرد کشورهای مختلف در ارتباط با اوکراین را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد.» وزیر امور خارجه ژاپن در پایان تاکید کرد توکیو با ابراز تاسف و نگرانی بر اوضاع در اوکراین نظارت دارد و بار دیگر بر تمامیت ارضی این کشور تاکید می کند.   وزیر امور خارجه ترکیه از تصمیم مجلس محلی کریمه برای پیوستن به روسیه انتقاد کرد. داوداوغلو وزیر امور خارجه ترکیه دیروز در رم تاکید کرد، ترکیه خواستار حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی اوکراین است. وی گفت: ما از پیوندهای تاریخی میان روسیه و اقوام اوکراینی مطلع هستیم. ما نیز با آنان پیوندهای تاریخی داریم و تحولات روسیه و اوکراین را به عنوان یک کشور همسایه از نزدیک دنبال می کنیم. داوداوغلو درباره تصمیم مجلس محلی کریمه برای الحاق به روسیه گفت: این تصمیم زودهنگام بود که به نفع ثبات در منطقه نخواهد بود. وی گفت: این تصمیم نه تنها با سرنوشت کریمه بلکه با سرنوشت اوکراین مرتبط است و بر این کشور تاثیر خواهد گذاشت. وزیر امور خارجه ترکیه گفت: باید از چنین تصمیماتی خودداری کرد و به دیپلماسی فرصت داد. وی تاکید کرد: من بر این باورم که این مسائل را می توان از راه دیپلماسی حل کرد.  داوداوغلو گفت : ترکیه خواستار درگیری میان اوکراین و روسیه و یا ناتو و روسیه نیست   


جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن